Gå til innhold

WoW er seriøst farlig. *En ex-spiller forteller*


Anbefalte innlegg

Bra skrevet Ubra.En ting bare, du nevnte at du skal spille 3 timer om gangen, noen ganger i uka. Tenkte sånn jeg og til å begynne med, men man får jo liksom ikke så mye glede av wow, siden man da alltid vil være den hom henger etter, og lvl`er/skaffer bra gear tregt. Men det er mulig ikke alle tenker sånn. :)

 

Same: Ja, jeg tror også det er flere av "Oss" enn man skulle tro.

5025963[/snapback]

 

Jeg vet hva du snakker om. Det er akkurat det der som er skummelt, og som gjorde meg avhengig av det MORPG spillet som jeg spilte. Jeg er bevisst på dette problemet nå, og retter meg selvfølgelig etter det. Man får ikke like mye glede av spillet som man ville fått om man utelukkende jobber seg opp for å bli en av de beste, men for hva? Det koster mer enn det smaker for å si det forsiktig. Tiden er dyrebar, gleden er kortvarig, og man sitter ikke igjen med noe annet enn en tomhetsfølelse og anger den dagen man slutter. Jeg tror at man kan få en fin opplevelse med World of Warcraft selv om man ikke satser på å bli en av de beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, kjenner meg igen i mye av det du har skrevet... :(

 

Men:

 

Account Status:

|Frozen|

This account has been frozen and cannot be used for playing. Please add a payment below to reactivate this account.

 

Account Created:

januar 26, 2005 6:30 AM PST

 

Last Login:

juni 15, 2005 2:57 AM PDT

 

Har slutta å spille, men har ennå accounten, siden jeg EGENTLIG hadde tenkt å begynne å spille til jul, men for en stund siden fant jeg ut at det siste jeg trenger er å bli avhengig av WoW igen :p

 

En ting som gjorde WoW ennå mer spesielt for meg var at jeg bestillte det fra USA, så jeg måtte være oppe midt på natten for å få en bra gruppe til instances :ermm:

 

ALDRI MER! :nei:

Lenke til kommentar
Bra skrevet Ubra.En ting bare, du nevnte at du skal spille 3 timer om gangen, noen ganger i uka. Tenkte sånn jeg og til å begynne med, men man får jo liksom ikke så mye glede av wow, siden man da alltid vil være den hom henger etter, og lvl`er/skaffer bra gear tregt. Men det er mulig ikke alle tenker sånn. :)

 

Same: Ja, jeg tror også det er flere av "Oss" enn man skulle tro.

5025963[/snapback]

 

Jeg vet hva du snakker om. Det er akkurat det der som er skummelt, og som gjorde meg avhengig av det MORPG spillet som jeg spilte. Jeg er bevisst på dette problemet nå, og retter meg selvfølgelig etter det. Man får ikke like mye glede av spillet som man ville fått om man utelukkende jobber seg opp for å bli en av de beste, men for hva? Det koster mer enn det smaker for å si det forsiktig. Tiden er dyrebar, gleden er kortvarig, og man sitter ikke igjen med noe annet enn en tomhetsfølelse og anger den dagen man slutter. Jeg tror at man kan få en fin opplevelse med World of Warcraft selv om man ikke satser på å bli en av de beste.

5026414[/snapback]

 

Ja, det der må være det smarteste. Ikke satse på å bli en av de beste. Hvis man klarer det. hehe.Selv slutter jeg med online spill, siden "bli den beste"-instinktet sitter dypt i meg. Og da ender jeg opp som før. Gleder meg utrolig til tes:oblivion kommer ut nå. Da er det bare å quitte gamen kl 23:00, starte 2 dager senere og INGENTING er forandret. Litt deilig det. hehe.

 

En ting som blir litt merkelig nå er vel det å ta bosser alene og ikke i grupper/raids :D Slipper den forbanna rullinga hvertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

dette er en god tråd,faktisk en av de beste jeg har lest på lenge.spiller ikke wow selv,men dette gjelder for alle spill,har selv ødelagt noen år skole pga ekstrem spilling med venner og klan,tilogmed opplevd at en i klanen min ble krevd skillsmisse etter at han satt for mye fremfor pc.

 

vi liker ikke å innrømme det,men av og til kan dette sidestilles med heroin,det er jeg sikker på.

dette bør bli en sticky tråd en eller annen plass på forumet for spill.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at WoW og andre MMORPG er mye mer avhengighetsskapende enn andre spilltyper. Dette pga det "sosiale" og det at det ikke går an å sette på pause når man er i en instance/raid o.l.

 

WoW er spesielt farlig for oss studenter med valgfrie forelesninger, og for jobbsøkere... (ja, jeg er i begge kategorier :o )

 

Som så mange andre vurder jeg også å fryse kontoen min. Har istedet bestemt meg for å kun være med på scheduled raids. Har stort sett tre raids pr uke, noe jeg burde klare å sette av tid til. Klarer jeg ikke å holde meg til dette får jeg ta meg i nakken å cancele hele accounten...

 

btw, har ca 30 dager playtime siden februar. Ikke så mye i forhold de her inne som har over 70, men de 30 dagene har gått ut over veldig mye RL-aktiviteter (hovedsaklig venner+trening+skole).

 

EDIT: skal være 30 dager, ikke timer :blush:

Endret av Kremfjes
Lenke til kommentar
Ja, det der må være det smarteste. Ikke satse på å bli en av de beste. Hvis man klarer det. hehe.Selv slutter jeg med online spill, siden "bli den beste"-instinktet sitter dypt i meg. Og da ender jeg opp som før. Gleder meg utrolig til tes:oblivion kommer ut nå. Da er det bare å quitte gamen kl 23:00, starte 2 dager senere og INGENTING er forandret. Litt deilig det. hehe.

 

En ting som blir litt merkelig nå er vel det å ta bosser alene og ikke i grupper/raids :D Slipper den forbanna rullinga hvertfall  :thumbup:

5026584[/snapback]

På en måte, men single player vil aldri bli det samme etter at man har prøvd multiplayer online. En av grunnene er at man mest sannsynligvis kommer til å savne det sosiale.

 

Det er ingen tvil om at WoW og andre MMORPG er mye mer avhengighetsskapende enn andre spilltyper. Dette pga det "sosiale" og det at det ikke går an å sette på pause når man er i en instance/raid o.l.

5028687[/snapback]

En annen ting er at f.eks. MMORPG spill "aldri" blir ferdig. Det er hele tiden nytt materiale som blir lagt til, noe som gjør det mye vanskeligere å våkne, dersom man skulle bli avhengig.

Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at WoW og andre MMORPG er mye mer avhengighetsskapende enn andre spilltyper. Dette pga det "sosiale" og det at det ikke går an å sette på pause når man er i en instance/raid o.l.

 

WoW er spesielt farlig for oss studenter med valgfrie forelesninger, og for jobbsøkere... (ja, jeg er i begge kategorier :o )

 

Som så mange andre vurder jeg også å fryse kontoen min. Har istedet bestemt meg for å kun være med på scheduled raids. Har stort sett tre raids pr uke, noe jeg burde klare å sette av tid til. Klarer jeg ikke å holde meg til dette får jeg ta meg i nakken å cancele hele accounten...

 

btw, har ca 30 timer playtime siden februar. Ikke så mye i forhold de her inne som har over 70, men de 30 timene har gått ut over veldig mye RL-aktiviteter (hovedsaklig venner+trening+skole).

5028687[/snapback]

 

 

30 timer på over 5 måneder, skjønner hvordan du får et til å gå forran RL

Lenke til kommentar
Ja, det der må være det smarteste. Ikke satse på å bli en av de beste. Hvis man klarer det. hehe.Selv slutter jeg med online spill, siden "bli den beste"-instinktet sitter dypt i meg. Og da ender jeg opp som før. Gleder meg utrolig til tes:oblivion kommer ut nå. Da er det bare å quitte gamen kl 23:00, starte 2 dager senere og INGENTING er forandret. Litt deilig det. hehe.

 

En ting som blir litt merkelig nå er vel det å ta bosser alene og ikke i grupper/raids :D Slipper den forbanna rullinga hvertfall  :thumbup:

5026584[/snapback]

På en måte, men single player vil aldri bli det samme etter at man har prøvd multiplayer online. En av grunnene er at man mest sannsynligvis kommer til å savne det sosiale.

 

Det er ingen tvil om at WoW og andre MMORPG er mye mer avhengighetsskapende enn andre spilltyper. Dette pga det "sosiale" og det at det ikke går an å sette på pause når man er i en instance/raid o.l.

5028687[/snapback]

En annen ting er at f.eks. MMORPG spill "aldri" blir ferdig. Det er hele tiden nytt materiale som blir lagt til, noe som gjør det mye vanskeligere å våkne, dersom man skulle bli avhengig.

5028846[/snapback]

 

 

vel, jeg synes det er deilig å gå tilbake til single-player jeg. slippe all den konkurreringen, rullingen , letingen etter team bare for å finne en gjeng noobs :)

Lenke til kommentar

Spillte en del før, ingenting i forhold til det jeg har lest, spillte 5-8 timer hver dag. Hørte helt plutselig fra foreldra mine at jeg ikke fikk spille mer på en måned, så wow en måned, så uten wow 2 måneder, så kanskje tilbake på wow igjen. Fikk heldigvis klage meg til å sitte 2 timer foran pc-skjermen hverdag hvis det gikk greit i stedet for å ta bort WoW :D. Det går helt fint nå. Hvis du er effektiv, kan du gjøre ganske mye på 2 timer i WoW. :D

Lenke til kommentar

huff, wow, ja. jeg spilte meg til level 25 før jeg innså at dette var waste of time. Hvis man ser rått på det, så blir wow det samme som å sitte og spille singleplayerspill med ventrilo kjørende i bakgrunnen. 99% av tiden du spiller jogger du rundt med AI-boter og dette er jo bare håpløst. klart det er avhengighetsskapende, men fysj!

 

det jeg skulle si var at jeg har et par kompiser som er blitt bitt av wowbasillen, og har i tillegg dame på si.

verste med det er at de har fått kjærestene sine til å bli avhengig av wow... og det synes jeg er helt forferdelig latterlig :p

 

jeg fikk selv en jeg jobber sammen med til å begynne med wow, og nå er han jo helt ødelagt. han er fraværende, kommer sent til jobb, er aldri ute (ikke i helgene engang) og legger seg hvis det passer iht. wow-tid.

Lenke til kommentar

jeg har spilt wow 1mnd nå, ikke spilt så alt for mye egentlig... spiller ikke i helger eller onsdager (helger er jeg med dama, og onsdager jobber jeg) så blir mandag,tirsdag,torsdag jeg spiller i uka.. kanskje litt i helgen men spørs på dama sitt humør egentlig... men jeg klarer å spille wow og passe på meg selv i RL(hadde ikke klart det uten dama tror jeg)

 

men her jeg bor er det lite å gjøre så de dagene jeg spiller sitter heller å spiller enn å bare sitte å kope foran pcen på forumer og msn eller se på tv.. mye bedre å spille wow da...

Lenke til kommentar

Må bare føye til min erfaring med dette spillet jeg også. Kjøpte like etter release, spillte som bare juling fram til medio juni.. Da fikk jeg beskjed av damen, skolen ( i form av dårlige karakterer) at det var på høy tid og slutte med wow.. Hadde pause til slutten av september, og spiller nå en del igjen.. Etter en kompis begynte fikk jeg "suget" skikkelig tilbake.. Nå har han sluttet.. Like etter han dro med ned i driten, bastard!

 

Jaja, begynner nå uansett å få ting i litt perspektiv.. Orker ikke spille dersom det ikke er moro. har faktisk blitt mindre og mindre i det siste.. Delvis på grunn av tråder som dette, fordi jeg føler fler og fler "faller fra" wow og fordi det rett og slett ikke er like moro lenger.. (Håper ikke dette forandrer seg når jeg prøver MC for første gang :) )

Lenke til kommentar
faktisk blitt mindre og mindre i det siste.. Delvis på grunn av tråder som dette, fordi jeg føler fler og fler "faller fra" wow og fordi det rett og slett ikke er like moro lenger.. (Håper ikke dette forandrer seg når jeg prøver MC for første gang :) )

5031940[/snapback]

 

Bra å høre. Det hjelper meg også faktisk. Var det som var meningen med tråden. Er enklere hvsi du vet at andre også går gjennom det du gjør.

 

( uff, nå høres det seriøst ut som et " My name is bob, im an wowcoholic" -møte ) :D

Lenke til kommentar

Haha. Har spilt i over 6 måneder nå.

Jeg har både gått ned i vekt. Har heller ikke tid til å spise eller noe særlig apetitt, går mye kaffe her for å holde meg våken hele natta og lvle.

Har mange chars. Blir minst 15timer daglig spilling.

Har tatt "friår" fra skolen, var nok lei men stor grunn var også at jeg ville ha tid til spilling og ikke gjøre en dritt anna.

Jeg er 18, jente og sykt avhengig. Det er utrolig morsomt spill.

Dette er mitt første "spill", og når jeg først har prøvd ser det ikke ut som det er en vei tilbake. Hihi. Mistet den sosiale kontakten jeg hadde med venner. Er ikke tid til det.

Kan ikke huske når jeg sist så på tv, var i byen.

Var vel på matbutikken noen uker siden.

Bor hjemme så alt er ordnet for meg, sover og spiller er det jeg gjør.

Kanskje jeg trenger hjelp. Hehe.

Lenke til kommentar

Har spilt en del mmorpg, men gikk over til wow siden så mange av mine rl venner skulle spille. Vi begynte og spilte veldig mye og det var kjempe moro. Men etter en måne og to sluttet de fleste og spille, ble straks mindre moro da. Så sluttet jeg, men dama mi prøvde spillet litt før jeg sluttet og syns det var veldig moro. Så hun overtalte meg til og begynne igjen, så vi to begynte. Spilte nesten hver dag og gjerne flere timer til dagen, så begynte et par andre venner og spille, det var helt topp. Men følte aldri vi mistet kontroll, men klart det kunne fort bli 2-3 om natta før vi sluttet, rett og slett for vi glemte oss av. Kanskje det er teikn på at vi ikke hadde så go kontroll, men fikk aldri følelsen av og ikke strekke til og at jeg gikk glipp av viktig spille tid når jeg gjorde noe annet. Men vennene så begynte når jeg og kjæresten min begynte, spiller rett og slett for mye til at jeg klarer og følge med, flyver opp i lvl, bruker HELE dagene på wow, og at han ene kompissen har hatt en veldig tøff tid med mye rart tidligere gjør ikke saken bedre. Men håper og tror det ikke er så galt som det nok kanskje er.

 

Har lest mye på wow forum og diverse, og det virker som wow avhengighet er større en feks på andre mmorpg, og det virker til og være mer alvorlig en jeg trodde, og det er skremmende hvor hekta man kan bli, for jeg har goe erfaringer fra det tidligere, men ikke fra mmrpg, men nemligt fra noe så simpelt som web browser spill.

 

Planetarion...et av spillene jeg har spilt, som er et "simpelt" web browser strategy spill, som varer i en del måneder og det er none stop, hele dagen og natta. Du kan bli angrepen om morgen å natt, så det gjelder og være mye online. Jeg spilte flere slike spill på en gang, jeg satt oppe hele netter, hele dager, så hele netter igjen i strekk for å angripe å forsvarer meg og allianse og venner. Jobb og skole gikk ganske ræva i disse perioder, holdt på en del år, noen ganger ble det så utroligt ekstremt at jeg ikke orket mer og kuttet tvert. Uten og si ifra til noen av de jeg spilte meg, bare for å komme tilbake noen måneder senere og spille. At noe så simpelt kan være så JƤ#% moro og at jeg ble så hekta er utroligt skremmende.

 

Bra tråd, og jeg fikk bare lyst og skrive litt av mine erfaringer :)

Lenke til kommentar

Wow er det eneste spillet jeg spiller.. Single player spill er bare teit nå.

Før så spilte jeg en del. Har bare blitt litt mindre i det siste. Vet ikke hvorfor men, jeg skylder på været!

 

Wow er et bra spill.. det beste jeg har spilt. Er ikke akkurat avhengig av det. Har ikke spilt på 4 dager nå.

 

Akkurat nå har jeg bare lyst til å drekka.. drekka mer!

 

Nå babler jeg fælt. jeg veit ikke helt hva jeg synes om wow mer sånn egentlig.

 

faen ass.. god natt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...