Gå til innhold

12 timer igjen til R520/X1800!


daniel_984

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Well, it appears that the Radeon X1800 XL is not the GeForce 7800 GT killer everyone was hoping it would be. It seems that the cards trade blows back and forth depending on the game. In some games, the X1800 XL is faster; in other games, the GeForce 7800 GT is faster. We were hoping for a larger performance difference but we just didn’t find it. The Radeon X1800 XL is a very competitive video card to the GeForce 7800 GT, but it in no way does it “blow it out of the water” in current g

 

I mine øyne så de knust av Nvidia - som jeg ventet\fryktet litt egentlig.

 

 

x1800xt blir jo ikke til å få før langt ut i november, og det skulle yte mye bedre om jeg skulle byttet det ut med gtx.

 

 

Ser ut til at jeg venter til r580 - Gtx sli? :yes:

Lenke til kommentar

bedre, hva er det alle snakker om - ati har bæsja på leggen (edti:cybervision)

 

7800gt yter jo likt med x800xl - 7800gt har vært ute et halvt år nå. x1800xt går det ikke an å få klypene i før ut i november, og selv det yter ikke så mye bedre en gtx selv et halvt år etter.

 

hva er det dere heier for?

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

In summary, the X1800XT does exactly what it should. In most applications it outperforms every other single card solution on the market whilst at the same time bringing some excellent must have features to the graphics card world. When you consider all of this comes backed by ATI's excellent software suite which provided us with complete stability throughout our testing period (and for many months previous) its hard not to recommend the X1800XT to anyone wishing for the fastest 3D performance.

 

 

 

 

:cool:

Lenke til kommentar
bedre, hva er det alle snakker om - ati har bæsja på leggen (edti:cybervision)

 

7800gt yter jo likt med x800xl - 7800gt har vært ute et halvt år nå. x1800xt går det ikke an å få klypene i før ut i november, og selv det yter ikke så mye bedre en gtx selv et halvt år etter.

 

hva er det dere heier for?

Synes du høres ut som en fan-boy nå, hva med Hdr+ AA?

Lenke til kommentar

Jøsses, her ble jeg mildt sagt skuffa.

 

Dette var ingen kjempenyhet for grafikkfronten, spesielt ikke når de legger seg så høyt oppe i pris-sjiktet etter så mye utsettelse..

 

Nei, sånn jeg ser så får du mest bang-for-bucks i 7800GT kortet... Æsj, etter så mye venting hadde jeg da håpet at dette skulle bli en skikkelig vinner jeg da.. :no:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke si for mye foreløpig men jeg må innrømme at jeg er ganske skuffet.. Jeg vil ikke akkurat påstå at 7800GTX blir slaktet. Faktisk vinner jo GTX kortet noen av testene. Når de i tillegg har vært tilgjengelig i 4 måneder og det sikkert blir en god stund før X1800XT kort blir alment tilgjengelig er dette nedsig. Jeg hadde faktisk trodd at XL kortet ville yte omtrent som dette, men det var kanskje for mye å forvente.

 

Når man da ser på XL kortet er ikke dette særlig imponerende:

 

we're a little disappointed in the X1800 XL—the one that's shipping today, together with the budget X1300 cards.

 

It's not that it's a bad card…far from it! With all the talk of the advanced super-fast 90nm manufacturing process, and the extremely efficient architecture, it's only just as fast as a GeForce 7800 GT at high resolutions with AA and AF enabled. Turn AA and AF off, and the Nvidia card is a little bit faster.

 

Det er vel også gitt ut endel topp 7800GTX kort som yter langt bedre enn det som testes her?

Lenke til kommentar
bedre, hva er det alle snakker om - ati har bæsja på leggen (edti:cybervision)

 

7800gt yter jo likt med x800xl - 7800gt har vært ute et halvt år nå. x1800xt går det ikke an å få klypene i før ut i november, og selv det yter ikke så mye bedre en gtx selv et halvt år etter.

 

hva er det dere heier for?

 

Synes du høres ut som en fan-boy nå, hva med Hdr+ AA?

 

Herregud, å svanse med HDR+ AA er bare piss. Nesten alle som har skjemkort støtter helt/delvis HDR. Bare snakk om hvor mange ganger "bloom" du har/aktiverer. At dette skal være noe nytt syns jeg er å strekke det litt vel langt. At man ikke kan kjøre AA inn i HDR har veldig mye med programmeringa også (bl.a. "Lost Coast" støtter "full bloom" (16x), men ikke AApå HDR fordi det krevde så sterke grafikk-kort. Tenker både GTX og XT gjør det like bra, eneste forskjellen er vel at GTX er billigere og har bedre mulighet i SLI for høyere oppløsninger enn XFire.

 

For å putte det litt på spissen så høres nesten du ut som en fanboi hvis du påstår at ATi har klemt ifra nVidia denna runda her...

Lenke til kommentar

Selv om SHG har x1800XL i listene sine til 3.700,-, og Komplett 3.900,- tror jeg prisene vil roe seg litt når kortene kommer ordentlig ut på markedet ellers vil ATI prise seg totalt ut på viddene. Vi får se etterhvert som driverne blitt litt modne og mange kort er mulig å få tak i. Men er litt enig i at det hadde ikke gjort noe om ytelsen var godt over. Men kanskje dette bare er en mellomlanding før de kommer med noe nytt om noen måneder, for det virker som om ATI må jobbe seg bra igjen nå...

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...