Gå til innhold

hva skjedde med command & conquer serien?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært så konge med Red Alert 3 i 3d men med det gamle gode byggesystemet som er en eneren og toeren, som etter min mening er det som kjennetegner command and conquer i forhold til dagens mange RTS spill. Håper det kommer. generals var jo bare som et vilket som helst annet RTS.

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar
Her blir det utvilsomt misnøye uansett. Enten får RA3 kritikk fordi det får for dårlig grafikk i forhold til dagens standard. Eller så får det kritikk for at det er for ulikt "gammeldagse" RA2. Spillet er dømt til dårlig kritikk, og det ser vi allerede her i denne tråden.

4946377[/snapback]

 

Vel, jeg har til gode å møte noen gamere personlig som mener RA2 var dårligere enn RA1. Det var jo her Westwood greide det sjeldne kunststykket å forbedre noe som allerede var en hit.

 

Dersom EA greier å skape tilnærmelsesvis den spenningen og atmosfæren som preget Westwood-spillene, og i tillegg klarer å ha noen brett som krever et minimum av strategi, og ikke bare øvelse i hurtigst mulig i pek-og-klikk, så skal jeg være fornøyd. Uansett om grafikken er på Generals-nivå eller til og med dårligere (lite trolig). Hvis de i tillegg klarer å løsne smilebåndet mitt halvparten så ofte som Red Alert 2, så skal jeg være strålende fornøyd!

Endret av hilram
Lenke til kommentar

ble sikkelig skuffet først over generals,men etter hvert synes jeg spill var ganske bra.ikke i samme klasse som tidligere c&c spill.generals har ingenting med c&c som mange sier,det er jeg helt enig.

 

det er jo bare søppel som kommer ut av ea sine rts spill.bfme var et dårlig rts spill,ser ut som de har fikset noe av det i bfme2.

 

glømmer ikke når redalert2 kom ut,hadde ventet kjempe lenge på spillet.dro tidlig på spillbutikken og kjøpte redalert2.det var et kjempe bra spill.

 

her er hva ea sier om redlalert3:

 

"Having said that, we have a MAJOR announcement to make and we are making it exclusively to our long time C&C fans. This announcement is not going out to the press and it won't appear on the EA website or anywhere else online. We are very proud to announce that the team that brought you Command & Conquer Red Alert 2, Command & Conquer Yuri's Revenge, and Command & Conquer Generals has officially started work on our next project set in the Red Alert universe"

 

synes det var rart at de begynte på bfme2 i steden.kansje de fant ut at de trengte en ny motor til og kjøre redalert3,så laget de bfme2 i steden.

 

http://www.cncgames.com/redalert3.shtml

Lenke til kommentar

Red Alert 2 ja, det var spillet sitt det.

Husker enda min Pentium 200MMX og Red Alert 2.

Kjøpte det grunnet en genial anmeldese i blade PC Player som man nå dessverre ikke mere får kjøpt i Norge. Hvordan de gutta i det bladet skrev anmeldelser står det fortsatt respekt av. Man fikk følsen av å "bli med inn i spillet"

 

Anmeldelsen av Red Alert 2 var fantastisk, det fikk om jeg husker riktig 10\10 og da det ble instalert på gamlemor av en pc så var min tid som en PC Player innledet.

Spillet var rett og slett fantastiskt, gikk med mange timer både i singel player, LAN og Scirmish mode.

Når jeg så en tråd om det her rant det nesten en tåre i øyekroken.. Som dere andre sier Generals var på langt nær det samme, prøvde det kun litt men fikk ikke følsen man fikk av RA 2.

Alt stemte så dårlig i Generals i forhold til hva som ble levert i RA2.

Ja, får håpe at nr. 3 blir like bra i både gameplay og historie. Eneste RTS som jeg har spilt som ga meg nesten like mye var AOE 2. Gleder meg till nr 3. der og, håper det blir bra.

Men i mellomtiden får det bli mere wow. :dribble:

Happy gaming!

Lenke til kommentar

Håper vi får comebacket til for eksempel Tanya. Husker den spesielle stemmen og latteren hennes. Og flere klassiske figurer fra de gamle C&C spillene. Kirovene, de russiske zeppelinerne, er også klassiske. Tiberian Sun var også et veldig bra spill, en oppfølger til det hadde også vært bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

grunnen til at red alert 3 ikke kommer til å bli halvparten så bra som de originale c&c spillene (nei,tar nok ikke med generals her).

EA tenker kun profitt,simple as that.

Lenke til kommentar
Dere som ikke likte toern og anter treern blir like dårlig, er det 2D-grafikken dere savner?

 

RA2 er 2D det også...

 

Grunnen til at mange oppfølgere så og si alltid blir (føles) dårligere enn forgjengeren(e) er fordi det ikke klarer å skape den samme stemningen som du opplevde da du spilte det første spillet i serien. De aller fleste mennesker liker å holde på det som vi er vant til, og nyskapende ting oppfattes ofte negativt. (av en del)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
grunnen til at red alert 3 ikke kommer til å bli halvparten så bra som de originale c&c spillene (nei,tar nok ikke med generals her).

EA tenker kun profitt,simple as that.

5028369[/snapback]

Og det baserer du på? :hmm:

5028391[/snapback]

 

er da bare å se tilbake på hva EA gjør, spyr ut tittel etter tittel, sims expansions er jo dusinvare snart. min skepsis til ra3 kommer av at halvparten av innholdet i c&c serien var historien, som vi har sett så mange ganger før så er ikke historiedelen noe som vektlegges hos EA. generals står frem som et godt eksempel på dette.

et strategispill blottlagt for historie,slenger på c&c merkelappen og opplever veldig gode salgstall. EA har en merkevare som selger utrolig bra, dette er noe de kommer til å utnytte.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hmm... Hvis dette bare er en samlepakke med spillende "bundlet", blir jeg sint!

 

Er det derimot en pakke der C&C:TD, RA, og C&C:TS virker under XP (eller helst Wine/Linux, men det er for mye, antar jeg. Men funker den skikkelig under XP, funker den under Wine - mest sannsynlig.) __med__ nettverksspilling, da er dette en samlepakke jeg bare _må_ ha - selv om den ikke skulle komme til Norge.

 

 

EDIT: Språk er farlig, presens er uheldig.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Jeg har C&C og Red Alert på Playstation samt expansion pakken til Red Alert. Grafikken er bedre der en den er på pc versjonen ihvertfall dos versjonen. Win 95 versjonen har jeg ikke prøvd.

 

Ååå det hadde vert så knall med en verdig oppfølger både til c&c Tiberian Dawn og C&c Red Alert :love: Men det er nokk en drøm jeg kan se langt etter...

 

Kan folk oppdatere denne posten om det kommer noe ny info ut om eventuelle oppfølgere? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...