Gå til innhold

Fravær på VGS. Hvilke år gjelder?


fxwz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dei avsluttande faga som ein har dei forskjellige åra blir ståande på vitnemålet.

For dei faga som er over fleire år så er det 3-klassekarateren som blir ståande.

Husk at f.eks. matte er avsluttende fag hvert år, så hvis du har matte i tre år vil alle 3 karakterene bli ført opp (+ evnt eksamener)

 

 

Og for de som satser på å "ta ut" maksimalt med fravær: Når man søker jobb og sånn ser de på fraværet også. Hvis du har sinnsikt mye fravær så er ikke det akkurat veldig populært..

Lenke til kommentar
Fravær på allmenn har så godt som ikke en dritt å si, så lenge du skal ta høyere utdanning etterpå. Fra yrkesfaglig vil arbeidsgiver se på fraværet, men hvis du har høyere utdanning, så er det det som gjelder.

Kunne ikke vært mer enig...

 

Men inntaket til høyere utdanning ser jo ikke akkurat på fraværet.... gjør de?

 

Er det ikke bare den totale poeng summen som teller`?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Så dere mener at det ikke skader med 30dager fravær iløpet av tre år?

5055778[/snapback]

 

Jeg har over 30 dager gyldig fravær i løpet av tre år på VGS. Har ikke hatt problemer med å få meg sommer-/deltidsjobb. Studerer medisin nå. Drit i fraværet ditt, bekymre deg om karakterer heller, de teller alt.

Lenke til kommentar
Så dere mener at det ikke skader med 30dager fravær iløpet av tre år?

5055778[/snapback]

 

Jeg har over 30 dager gyldig fravær i løpet av tre år på VGS. Har ikke hatt problemer med å få meg sommer-/deltidsjobb. Studerer medisin nå. Drit i fraværet ditt, bekymre deg om karakterer heller, de teller alt.

5058640[/snapback]

 

Ok, da har jeg fått greie på det meste. Bare synd at det ikke er så mange som er klar over dette. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...