Gå til innhold

Vi søker moderatorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Årlig pølsefest. Morsomt det! :)

Har jeg ikke hørt om.

Fest på sensommeren i Hardwares lokaler i Børspassagen i Oslo. Gratis pølser, brus og for de som er myndige; edelt vann. Utrolig gøy, alle som er tilknyttet nettverket er invitert. ;)

Er brukere invitert også? :p

jada, det er plass til 75383 folk i lokalene :tease:

Hva gjør man med de gjestene som bruker forumet da? :p

Pølsefest + alkohol = såre rumper? :D

 

---

 

Er det mange som har søkt?

Lenke til kommentar

Poenget er ikke at brukerne som skal søke skal ha masse poster, poenget er at brukerne har stor nok postemengde til å vurdere brukerens seriøsitet. 261 poster, som du har, er sannsynligvis nok til å vurdere om du er seriøs eller ikke.

 

Få poster er ikke det samme som lite seriøs, mange poster er ikke det samme som seriøs. Jeg er et glanseksempel på sistnevnte.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Litt her, men jeg er blodgiver allerede..

 

Men, takk for tipset..

 

Begynte i 2000, som blodgiver, i usa, så jeg har spredt molekylene mine over et ganske stort område, i teorien i alle fall..

 

Sikkert givende å være moderator, er jevnt over gjennomsnittet mer engasjert enn f.eks en gjennomsnittelig student, men spørs på hvor mye tid det tar. I første omgang tror jeg at jeg bør holde meg til å være student, samboer, ungdomsleder på en ungdomsklubb, studentpolitiker, etc...

Lenke til kommentar

Vil anbefale alle som er engasjerte og nysgjerrige om å søke. Moderatorer gjør en bra jobb her inne, og de som er litt i tvil, men samtidig har litt lyst (men kanskje ikke tror de vil få jobben?), bare søk. Det skader ikke. Nå som TWFA pensjonerte seg, trenger vi noen til å hoppe etter Wirkola.

 

Men gjør det for de riktige grunnene. Ville vært fint med noen som ønsker å bedre forumet og som virkelig er engasjerte og har tiden.

 

Uansett, lykke til med valget av nye moderatorer, er nok ikke et lett valg.

Lenke til kommentar

Jupp, enig der Snekker`n..

Jeg anbefaler at folk som ikke har prøvd seg som moderatorer/admin eller lignende lar være å søke..

Man går lei etter en stund, er en grei erfaring, men i lengden er det ikke no moro..

Noen må være moderatorer for at systemet skal fungere, og det krever da en viss type mennesker..

 

Ikke det, alle kan være moderatorer, men som sagt, ikke mange lever lenge i det "yrket" :roll:

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at folk som ikke har prøvd seg som moderatorer/admin eller lignende lar være å søke..

Kom igjen, alle har sin første gang, og det kan ikke bare være folk med lang erfaring som moderator som kan søke.

Neida alle som fyller kriteriene kan nok søke,det jeg forsøkte å si er at en bør ikke søke av ren impuls fordi det er "kjekt" å ha mod status. En må ha lyst og vere innstilt på en del timer med gratisarbeid , har en det er det greit .

Lenke til kommentar

Ikke det, alle kan være moderatorer, men som sagt, ikke mange lever lenge i det "yrket" :roll:

Se hva jeg skrev i den siste linja, det er bare det at du bør ha tenkt igjennom det..

Jeg er ikke i noen posisjon til å si at noen ikke skal søke, er bare ute etter stabilitet hos moderator, kjekt at folk kan være her en stund..

 

Som sagt, alle kan bli moderator, men det er forskjell på dem som har "talent" for det og dem som er litt talentløse.. :cool:

Lenke til kommentar

Kan hende jeg var litt tvetydig, men meningen min var det samme i begge innleggene..

 

Og meningen min er at man kanskje burde teste ut om man liker dette på en annen måte enn å bli moderator her..

Admin på en dc-hub, irc kanal eller kanskje på ei side med mye mindre trafikk enn her..

 

 

Jeg lager ikke et nytt innlegg, vil bare si;

 

Jeg snakker ikke om hub eller irc-kanal på 10-12 bruker.. Her snakker vi om hubber med kanskje 1k-2k brukere.. Det er ikke det samme, og det har jeg heller ikke sagt, men det er en erfaring som man lærer av..

 

Jeg anbefaler "noen" å lese hva jeg skriver.. :whistle:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Eg vil heller ikkje samanlikne IRC og DC med eit forum, på ein chat er det meir behov for moderatorar heile tida, men her på forumet er det ingen som tar skade av om det ikkje er ein moderator inne på eit par timar.

 

For å sitere Simen1

Moderering er egentlig ikke så tungt. Hvis man likevel er mye på forumet så tar det gjerne et kvarter til en halvtime om dagen å gå gjennom rapporteringslista for ta sin daglige andel. Det meste er feilposter og dårlige emnetitler. Dette er saker som er enkle å ordne og går fort unna. Noen få PM blir det også i løpet av dagen. Som regel er folk greie og respektfulle å ha med å gjøre så den daglige modereringa går fint. Enkelte ganger har vi spesielle situasjoner som kan gjøre moderatorlivet surt men da gjelder det bare å ha litt bein i nesa og søke hjelp og råd fra andre moderatorer så man er 110% sikker på at man handler riktig så går det bra.

 

Det er ikkje verdas største jobb, men du må jo være innstillt på å gjere ein god jobb.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...