Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Å være venner etter forhold er jo bare tull da.

7420753[/snapback]

Uenig. Hvorfor skal man ikke kunne være venner etter at man har gått fra hverandre?

 

Selv er jeg og min eks veldig gode venner, og jeg er glad for det. Men nå skal det sies at bruddet våres ikke var noe 'dra til helvete'-saker, men et mer modent brudd, siden jeg måtte studere i Bergen.

Endret av George Bush
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å være venner etter forhold er jo bare tull da.

7420753[/snapback]

Uenig. Hvorfor skal man ikke kunne være venner etter at man har gått fra hverandre?

 

Selv er jeg og min eks veldig gode venner, og jeg er glad for det. Men nå skal det sies at bruddet våres ikke var noe 'dra til helvete'-saker, men et mer modent brudd, siden jeg måtte studere i Bergen.

7420935[/snapback]

Som oftest er det en dårlig idé fordi man ofte ender opp med å bli sjalu av at den andre har det bra, evt begynner å lengte tilbake til eksen hver gang man er ensom, slik at man aldri får avsluttet forholdet skikkelig.

 

Når du sier at dere er gode venner, men at du studerer et annet sted, vil det si at dere ser hverandre innimellom og ellers bare snakker på tlf/msn?

Lenke til kommentar

Blir litt verre hvis det er snakk om et "vanlig" brudd hvor man ville sett hverandre litt oftere. De fleste bruddene ender på litt kjipere vilkår enn at distansen blir uoverkommelig, og da er ikke venner et alternativ. Jeg tenker spesielt på tilfeller hvor den ene parten ønsker brudd og den andre ønsker å gi forholdet en sjanse til; forslag om å være venner ender som oftest bare i bitterhet og forlenget sørgetid.

Lenke til kommentar
Jepp. Kjipt for de da, mister en potensiell god venn.

7421060[/snapback]

Ingenting som å bli sammen med en man virkelig setter pris på som venninne, for deretter å miste henne noen uker senere av at en av dere ikke synes forholdet funket så bra. Da har man én som vil tilbake til hvordan det var før, og én som alltid har i bakhodet "Jeg håper jeg klarer å få ham/henne så full at vi roter igjen, og han/hun innser hvor godt vi passer sammen".

 

Jeg tror det er en grei leveregel at nærmest uten unntak så fungerer det ikke å gå tilbake til hvordan ting var, så lenge følelser er involvert.

Lenke til kommentar
Å prøve å være venner etter et brudd kan være litt naivt.

 

Å slå opp, for så å være venner etterpå, er som at hunden din dør, og moren din sier at du fortsatt kan ha den. (Quote)

7420696[/snapback]

Jeg må si meg uenig.

Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan være venner etter brudd.

Jeg og eks er veldig gode venner, men det var vel heller ikke noe "dra til helvete"-brudd, sjøl om det blei noen sånne krangler i ettertid.

Lenke til kommentar
Å prøve å være venner etter et brudd kan være litt naivt.

 

Å slå opp, for så å være venner etterpå, er som at hunden din dør, og moren din sier at du fortsatt kan ha den. (Quote)

7420696[/snapback]

Jeg må si meg uenig.

Jeg ser ingen grunn til at man ikke kan være venner etter brudd.

Jeg og eks er veldig gode venner, men det var vel heller ikke noe "dra til helvete"-brudd, sjøl om det blei noen sånne krangler i ettertid.

7421275[/snapback]

Hva er poenget? har selv erfart at å prøve å være venner etter et brudd er dødfødt.. Det er bare et irritasjonsmoment..

Lenke til kommentar
Hva er poenget? har selv erfart at å prøve å være venner etter et brudd er dødfødt.. Det er bare et irritasjonsmoment..

7421287[/snapback]

Hva poenget med å fortsatt være venner er?

Tja, han har vært en av mine beste venner siden 8. klasse, ser ingen grunn til at ett år med litt mer enn vennskap skal ødelegge det.

Dessuten bor han i samma bygd og vi er i samma vennegjeng, så er det noe som er dødfødt er det å ikke være venner.

Han er en såpass god venn at jeg ikke hadde lyst til å miste han(og det var gjensidig), dét er poenget.

Lenke til kommentar

Jeg sier meg enig med Neppe og Arinomi; jeg er ikke noe særlig venn med eksene mine. Joda, noen av dem er sikkert greie nok, men jeg ser ikke grunnen til å gå rundt og leke bestevenner med en gang det er slutt (nå blir jo forhold slutt av forskjellige grunner). Etter et brudd vil jo omtrent uansett det ene ha sterkere følelser enn den andre, og selv om en sier at det går bra og har kommet over det, tar det ofte lenger tid enn man tror.

Så blir det pes og man skal "snakke" 40 min hver gang man er på fylla sammen (har ei venninne som dreiv på sånn med eksen, og det gjorde stemningen alltid sur for alle).

Lenke til kommentar
Jeg tror alle guttene her inne kan si seg enig i at det finnes to typer jenter; de vi vil knulle og de vi ikke har kontakt med.

7421340[/snapback]

For en gigantisk shitload av bullshit presset inn i en setning! Jeg gidder ikke gjette hvor gammel du er, men uansett vil du nok med alderen merke at jentevenner kan være veldig kjekt å ha.

Dessuten; vet du ikke hvordan du skal være venner med en jente, er det liten sannsynlighet for at du får et forhold til å fungere.

Lenke til kommentar
med alderen merke at jentevenner kan være veldig kjekt å ha.

Dessuten; vet du ikke hvordan du skal være venner med en jente, er det liten sannsynlighet for at du får et forhold til å fungere.

7421654[/snapback]

Alle jentevennene mine har blitt forelska i meg. Selv de uten at jeg har gitt noe uttrykk for at jeg vil mer. Det har skapt en del problemer for meg, siden dama til bestevennen min (Hun var god venn av meg først) ble forelska i meg osv. Mye styr. Liker ikke.

Lenke til kommentar
med alderen merke at jentevenner kan være veldig kjekt å ha.

Dessuten; vet du ikke hvordan du skal være venner med en jente, er det liten sannsynlighet for at du får et forhold til å fungere.

7421654[/snapback]

Alle jentevennene mine har blitt forelska i meg. Selv de uten at jeg har gitt noe uttrykk for at jeg vil mer. Det har skapt en del problemer for meg, siden dama til bestevennen min (Hun var god venn av meg først) ble forelska i meg osv. Mye styr. Liker ikke.

7421680[/snapback]

Nå er det jo vel etablert at du er spesiell, da..? :!:

Seriøst, de aller aller fleste klarer greit å ha venner på tvers av kjønn uten å bli forelsket i alle. Og alle har godt av det!

Lenke til kommentar
Jeg tror han mente "hva er poenget med å være venn med en jente?". Jeg tror alle guttene her inne kan si seg enig i at det finnes to typer jenter; de vi vil knulle og de vi ikke har kontakt med. Hvis man allerede vet at det ikke blir noe på deg, så ser jeg ikke poenget med å kaste bort tiden på jenten.

7421340[/snapback]

jaha ja? hvordan kan du s det om meg? :)

Jeg er overhodet ikke sånn, men jeg klarer heller ikke være venner men en eks.. Men det skal være sagt at man kan jo ha en god tone, men bare ikke ha kontakt!

Lenke til kommentar

Heldige meg har hatt to kjærester i mitt liv, og derav èn eks.

Mulig andre har annen erfaring enn meg, men jeg opplevde at eksen:

 

* Gikk på fylla, enda jeg hadde sagt at det er ikke lurt, og sånne ting. Hun ga faen, som vanlig.

 

* Puler på folk som ikke føler noe for henne, og fordi jeg er Onkel Snill fremdeles, så jeg forteller om hvor dumt det egentlig er, fordi jeg vil ikke at hun skal bli såret. Heldigvis er den følelsen over.

 

* Nevner at hun puler, og da, som Fetter Nysgjerrig, _må_ jeg spørre rundt det, hvilket sørger for at jeg blir sjalu, for tilfeldigvis er hun bedre i senga med dem enn med meg.

 

* Lyver, som hun alltid har gjort. Kommer gjerne med problemene sine til meg, og jeg er fremdeles Onkel Snill.

 

 

Masse irritasjonsmomenter, og jeg kunne lært meg å gi faen som jeg har gjort nå, og spart meg mange søvnløse netter.

 

 

Min erfaring: IKKE venner med eks! Ikke faen!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...