Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk feilmelding når jeg prøvde i går. Men etter å ha oppdatert mac i dag via oppdateringstjenesten, så gikk det visst fint. :)

 

Finnes det YouTube-nedlaster som fungerer? Bruker å laste ned de morsomme og lærerike filmene jeg kommer over, og har opparbeidet meg et greit arkiv nå fra min tid som Windows-bruker. Har prøvd 2-3 programmer, men de har ikke fungert tilfredsstillende.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Finnes det YouTube-nedlaster som fungerer? Bruker å laste ned de morsomme og lærerike filmene jeg kommer over, og har opparbeidet meg et greit arkiv nå fra min tid som Windows-bruker. Har prøvd 2-3 programmer, men de har ikke fungert tilfredsstillende.

 

Jeg bruker kickyoutube.com, fungerer fett!

 

Edit: Om du ikke vet det, kun å putte inn kick foran youtube.com når du er inne på en youtubevideo.

Endret av JanFr
Lenke til kommentar

Noen som vet hva dette kan skyldes? Stripene rundt Safari-vinduet vises kun når det ikke er i fokus, og den svarte firkanten til høyre vises konstant. Stripene vises både på Macbooken og på den eksterne skjermen. Sort Macbook fra høsten 2008.

post-24411-1260741192_thumb.png

Endret av PT
Lenke til kommentar

4GB - check

SSD - check.

 

Har alltid hatt 4 GB minne da, men kjøpte nettopp en intel x25m 80GB. Alle programmer starter tvert, og batteritida merker jeg er mye bedre. Mulig forbedringa i batteritid var pga den forrige harddisken - som jeg mistenker hadde noen feil, men i alt en positiv opplevelse.

 

Rekner med jeg putter ssden inni en windowspc etterhvert, da min macbook 3,1 bare har en SATA 1,5Gb/s buss.

Lenke til kommentar
Du drar vel ikke nytte av 1,5Gb/s bussen engang, hvorfor legge det som grunnlag? :p

 

SSD i laptop er jo awesome deluxe.

 

Her er statistikk fra intel x25-disken:

 

20091212-ghnrrk37pq8mn689cnjkjpu8ra.preview.jpg

 

256KB read ville vært mye høyere(2x) om laptopen hadde hatt SATA 3 Gbit/s

 

edit: og på en stasjonær windowspc, vil det være mye å hente på 4KB random read ( som bør ligge nærmere 20)

Endret av dabear
Lenke til kommentar
4GB - check

SSD - check.

 

Har alltid hatt 4 GB minne da, men kjøpte nettopp en intel x25m 80GB. Alle programmer starter tvert, og batteritida merker jeg er mye bedre. Mulig forbedringa i batteritid var pga den forrige harddisken - som jeg mistenker hadde noen feil, men i alt en positiv opplevelse.

 

Rekner med jeg putter ssden inni en windowspc etterhvert, da min macbook 3,1 bare har en SATA 1,5Gb/s buss.

Ok, kommer nok til å oppgradere ram anyways.

 

Men SSD er jeg litt mer i tvil om er verdt pengene. Må i allefall ha 128GB i såfall, må jo ha plass til litt filer på macen.

 

Har du testet lese/skrive-hastighet hdd vs ssd i en form for benkeprogram?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...