Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ser ut som Apple har gjort en liten glipp.

Samme skjedde med 13.3" MBPen til en kamerat, du må manuelt gå inn på DVD-en, velge mappen som heter Boot Camp Drivers (husker ikke helt, tar det bare fra hodet) og kjøre Setup derfra.

 

Klødde meg litt i hodet, virker som den tror det er en MBA, men vi fant det ut til slutt.

Lenke til kommentar

En liten anbefaling: Jeg har en god del musikk, bøker og annen moro, og fra tid til annen er det noen som vil låne litt av dette – andre ganger er jeg selv usikker på hva jeg har. Jeg liker ikke låne bort ting jeg aldri kommer til å få tilbake, og jeg gidder ikke bruke mye tid på å administrere lister.

 

Redningen er Delicious Library. Når jeg drar en bunke nye CDer inn i huset åpner jeg programmet, holder strekkoden på CDen foran iSight, og vips er musikken inne i en database. To klikk til, så har jeg oppdatert denne listen online, med coverbilder og alt – så kan venner som er interessert i å låne noe få en oversikt i ro og mak hjemme. Koster ikke stort heller.

 

Skal jeg låne bort noe kan jeg simpelthen opprette en profil for den personen og dra de CDene jeg låner bort ned på ikonet til den personen. Genialt enkelt.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

En liten word of warning: plass til å legge ut biblioteket ditt som nettside følger ikke med, men Delicious Library kan jobbe opp mot MobileMe, iWeb, hvilken som helst FTP-server eller bare lage en mappe på disken din du kan publisere hvor som helst. Jeg bruker siste løsning i kombinasjon med public-mappen i Dropbox. Fungerer veldig greit.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...