Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål: Sånn clean-up program, finnes det for mac? eller er det allerede et program på macen som inngår, sånn cookies etc. eller er det automatisk fjernet hele tiden av mac? F.eks. TEMP filer som bygger seg opp osv. finnes det eller trengs det ikke for mac?

 

Du kan foreksempel bruke CleanMyMac eller Onyx. Onyx er også gratis. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens. Jeg synkroniserer hele iTunesbiblioteket mitt min iPod, og har hele iTunesbiblioteket mitt på min eksterne disk som ikke ble med hjem til jul. Men om jeg nå vil legge til en ny sang på iPoden, altså synkronisere iPoden UTEN den eksterne disken, vil da alle sangene på iPoden som den ikke finner på Macen bli borte fra iPoden?

Lenke til kommentar

Fikk samme i fjor (eller var det forfjor?), veldig deilig å skrive på når du blir vant til det.

Har dog kjøpt en MX Revolution, fremfor Apple-mus. Passer greit til sorte skjermen, og den er veldig god å beholde.

 

Litt Apple-relatert: kom 1TB Time Capsule for et par dager siden, settes opp i morgen. Så skal vi få tak i en 1TB-disk som vi putter i et kabinett, og som så skal legges på pappas kontor. Skal bli bra med ordentlige backupløsninger for hele familien!

Lenke til kommentar
Hvis du vil legge til bare en sang kan du bare ta og dra den sangen fra iTunes biblioteket og over på ipoden (som du da finner under eneheter til venstre der) i iTunes. Det funker hvertfall for meg.

 

Sånn funker det ikke for de som synkroniserer hele ipoden med itunesbiblioteket. iPoden blir automatisk synka med biblioteket når den blir koblet til.

Lenke til kommentar
Folkens. Jeg synkroniserer hele iTunesbiblioteket mitt min iPod, og har hele iTunesbiblioteket mitt på min eksterne disk som ikke ble med hjem til jul. Men om jeg nå vil legge til en ny sang på iPoden, altså synkronisere iPoden UTEN den eksterne disken, vil da alle sangene på iPoden som den ikke finner på Macen bli borte fra iPoden?

Sikreste tipset (om enn komplett idiotisk) er å koble den til en annen maskin for å legge over sangene manuelt, om det er en mulighet.

Lenke til kommentar
Hvis du vil legge til bare en sang kan du bare ta og dra den sangen fra iTunes biblioteket og over på ipoden (som du da finner under eneheter til venstre der) i iTunes. Det funker hvertfall for meg.

 

Sånn funker det ikke for de som synkroniserer hele ipoden med itunesbiblioteket. iPoden blir automatisk synka med biblioteket når den blir koblet til.

 

Du kan jo skru av automatisk synkronisering, og velge manuell håndtering. Da skal det såvidt jeg har forstått fungere, også for deg.

Lenke til kommentar
Du kan jo skru av automatisk synkronisering, og velge manuell håndtering. Da skal det såvidt jeg har forstått fungere, også for deg.

 

Men da slettes alt som er blitt synkronisert. :hm:

 

Ja stemmer vel kanskje det ...

 

@DSG: Ja det stemmer, men noen programmer kan lage ekstra småfiler og mapper som kan bli liggende. Det finnes programmer som hjelper deg å fjerne disse også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...