Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Geekbench: 5939 (Mac Pro 2006)

 

Edit: Heilage: Hadde helt klart mekka Mac Pro, om du har råd til det da. Flere hakk hvassere enn selv dagens Mac Mini.

 

Noen sier jo at dagens nyeste CPUer er jævlig raske og kan faktisk konkurrere mot de gamle Mac Pro CPUene.

 

En Mac Pro er jo mer fristende, kan oppgradere RAM selv, kan lage et sinnsykt system med fire disker i RAID osv. Kan bli en heftig arbeidshest. Men hvor lenge vil den vare, tror dere? Forutsatt at mine arbeidsoppgaver ikke endrer seg, naturligvis...

Lenke til kommentar

De kan kanskje konkurere i programvare som ikke drar nytte av mer enn to CPUer. PS er iallefall sweet med fire kjerner og en god neve ram. Kan ikke uttale meg om Illustrator, men kan ikke tenke meg annet enn at Illustrator drar nytte av ekstra ram og cpu-kjerner.

 

Sikler selv litt på 4x SSD i ZFS RAID-Z (raid-5-like) når Snow Leopard kommer ut, men synes prisene er litt for stive om man skal ha litt størrelse på SSD-diskene enda.

 

Jeg kjøpte min Mac Pro i 2006 - dual dualcore 2.66 ghz, 10gig ram (oppgradert fra 2) og 8800gt (oppgradert fra xt1900), og tror nok den vil holde i allefall til 2011 til mitt bruk (som er bildebehandling stortsett).

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et problem med min ipod classic, og håper noen kan hjelpe meg ettersom jeg ikke fant en egen tråd for ipod. I går sølte jeg ca en halv 0,5 l vannflaske i sekken min på vei til skolebussen. Jeg tok ut ipoden ca. fem min etter den fikk vann på seg ettersom jeg ikke merket det før da. Det så ikke ut som ipoden hadde blitt kjempevåt, men hadde noen dråper på skjermen o.s.v. Jeg tørket av den, og la den i solen da jeg kom frem til skolen.

 

Senere på dagen testet jeg om den funket og det så veldig lovende ut, spilte musikk i rundt 30 min med minimalt batteri. Den gikk avogtil i låst modus men løsnet raskt igjen. I dag frøs den på vei til skolen igjen, og lyset gikk av, det gikk heller ikke an å skrue den av, eller "tvinge" den av. Nå har jeg satt laderen i, men det kommer ingen lys på skjermen, og den får ikke kontakt med mac'en (kun de første minuttene). Nå står det "charging, please wait", og det kommer ikke lys, og den står fortsatt på låst og ingen kontakt med dataen. Er den død, eller bare 100% utladet, eller noe annet? Sorry for lang post. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...