Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Eksisterer det kapable aksjehandelapplikasjoner til OS X? Kjører WinTrade i Parallels for øyeblikket, men hadde vore veldig fint å få bytta over i eit native program. Om programmet er amerikansk gjer ingenting, så lenge det har moglegheita til å handle på OSEBX, NASDAQ og Dow.

 

Edit: Ser at NetFonds har PrimeTrader. Kanskje det er interessant. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, jeg har nettopp fått meg Mac, men jeg tror jeg har greid å evne det til allerede. Lagde en liten partisjon til å installere Windows på, men avbrøt installeringen da jeg ikke har XP med SP2. Nå har jeg tre partisjoner: Macintosh HD, BOOTCAMP og disk0s4 og Boot Camp vil ikke la meg gå tilbake til slik ting var. Diskverktøy forteller meg at Macintosh HD trenger reperasjoner og gir meg følgende melding: "Verifisering eller reparasjon av filsystem mislyktes." Noen ideer sånn etter at eventuell latter har lagt seg? :)

Lenke til kommentar

smilefjes; du kan prøve å starte opp fra OS X-plata og kjøre diskverktøy derfra istedet; muligens det går bedre.

 

--

 

Er iPod shuffle noe til tess? Skal ha den til gåturer og da så jo den innebygde klipsen genial ut. Litt lite plass, men det må da holde? Er lydkvaliteten ok?

Lenke til kommentar

Jeg har 1GB Shuffle, og jeg kunne egentlig ikke tenkt meg noe mer.

Med 1GB er det plass til mange sanger, og uten skjerm er det vanskelig å finne bestemte sanger. Dog, det er nok ikke helt det Shuffle er til, men jeg syns 2-300 sanger holder.

 

Lydkvaliteten har jeg ingenting å utsette på når jeg løper, men da er kanskje ikke det det aller viktigste heller.

 

Klipsen, som du sier, en genial.

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min til joggeturer og andre korte turer hvor jeg ikke trenger (eller ønsker) å ha med iPod Touchen.

Lenke til kommentar

Sier oss veldig lite.

Vurderte du å lese beskrivelsen av oppdateringen?

 

Fant oppdateringen:

"iLife-støtte inneholder systemprogramvarekomponenter som brukes av alle iLife ’08-programmene. Denne oppdateringen forbedrer den generelle stabiliteten og retter opp en rekke mindre feil. Oppdateringen anbefales for alle iLife ’08-brukere.

 

Hvis du vil ha informasjon om sikkerhetsinnholdet i denne oppdateringen, besøker du dette webstedet: http://docs.info.apple.com/article.html?ar...=61798-no"

Lenke til kommentar

Hva trur dere? Macbook touch

 

Apples nye produkt er MacBook Touch?

 

Under mandagens finansielle presentasjon fra Apple uttalte Apples finanssjef Peter Oppenheimer at Apple hadde flere spennende produkter underveis og at Apple ville lansere produkter med teknologi som konkurrenter ikke kan matche. Et nytt rykte hevder at produktet som skal lanseres er en MacBook Touch stappet med teknologi fra P.A Semi.

 

For et par måneder tilbake gikk Apple til storinnkjøp og kjøpte opp prosessorselskapet P.A Semi for 1.4 milliarder norske kroner. P.A. Semi er ikke et nytt selskap på Apples-horisont, da Apple byttet til Intel hadde de omfattende kontakt omkring selskapets utvikling av PPC-baserte prosessorer. P.A. Semi har utviklet PPC-baserte prosessorer som er svært strømgjerrige og i 2006 lanserte de en 2GHz PPC-prosessor som kun kun konsumerer 7 watt. Til sammenligning konsumerer Intels Core Duo hele 25 watt.

 

Etter uttalelsen fra Apples Peter Oppenheimer om bruk av teknologi som ikke konkurrenter har tilgang til, har fokuset på Apples P.A Semi økt. Dette selskapet, som Apple nå eier, produserer små og effektive prosessorer som bruker svært lite strøm, perfekte for mobileenheter. Det har vært ryktet at Apple vil bruke disse prosessorene i fremtidige iPhones, men nå hevdes det at det er en ny mikrobærbar maskin som vil være først ut med P.A Semi-prosessorer.

 

I følge relativt troverdige kilder hos MacDailyNews arbeider Apple på en maskin med navnet MacBook Touch. Dette skal være en mindre MacBook med samme grensesnitt som Apples iPhone, uten tastatur, med GPS og haptic-teknologi som sikrer feedback ved trykk på skjermen. Man kan anta at Apple prøver å skape en type bærbar datamaskin som kan konkurrere med tablet-PCer og de nye og svært populære mikrobærbare (Asus Eee, MSI Wind, Acer One etc.). Ryktene er svært sparsomme, men samme kilde skal ha publisert korrekte rykter ved tidligere anledninger.

 

 

Samme tenkologi som Iphone. Touch maskinene fra Microsoft er ikke mye å si om, men når apple gjør no så blir det bra. Høres kult ut. Skal ha meg en sånn hvis det er sant..

Endret av Henry9
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se for meg å bruke en touchoverflate for vanelig PCbruk. Jeg hater det nok som det er på flyplassen og minibanken om jeg ikke må lide meg gjennom det samme på en vanelig PC også. Jeg sier som Steve Jobs på fremvisningen av 3G iPhone: "Makes sense for a phone, not sure if it makes sense for a computer".

Lenke til kommentar

Fin liten sak det, hadde vært greit å hatt en sånn i stua/kjøkkenet.. browsing og alt det andre enkle ; ). Men uenig om Microsot Surface. synes surface virker mer interessant mtp fil-overføringen, f.eks bilde fra kamera til et annet kamera

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Må se bilde først hvis det er no sånt på vei.

Har prøvd Microsoft sin touch pc serie er ikke bra. Det går ikke å bruke fingrene nesten. Touchen er veldig dårlig. Lang tid å skrive. Siste jeg skal ha en en touch pc fra microsoft for å si det rett ut.

 

mhm.. Du sier no Rexinor. Lurer veldig på hvordan det blir

Lenke til kommentar
Må se bilde først hvis det er no sånt på vei.

Har prøvd Microsoft sin touch pc serie er ikke bra. Det går ikke å bruke fingrene nesten. Touchen er veldig dårlig. Lang tid å skrive. Siste jeg skal ha en en touch pc fra microsoft for å si det rett ut.

Microsoft har da aldri hatt noen form for touch-pc-er? Er dette noe nytt? Kan du gi meg en link?

 

Microsoft Surface: http://www.microsoft.com/surface/index.html

 

Det ligger endel videoer på youtube også. Det ser ut til å ha sin funksjon, men antakeligvis ikke i forbrukermarkedet. I hvert fall ikke med det første.

Lenke til kommentar
Må se bilde først hvis det er no sånt på vei.

Har prøvd Microsoft sin touch pc serie er ikke bra. Det går ikke å bruke fingrene nesten. Touchen er veldig dårlig. Lang tid å skrive. Siste jeg skal ha en en touch pc fra microsoft for å si det rett ut.

Microsoft har da aldri hatt noen form for touch-pc-er? Er dette noe nytt? Kan du gi meg en link?

 

Microsoft Surface: http://www.microsoft.com/surface/index.html

 

Det ligger endel videoer på youtube også. Det ser ut til å ha sin funksjon, men antakeligvis ikke i forbrukermarkedet. I hvert fall ikke med det første.

 

Okei det der ser bra ut, men tenker på Touch pcene som er nå. Er vel egentlig ikke fra Microsoft, men Hp. Sorry! ;D Microsoft surface ser virkleig bra ut egnelig, men nå ser jeg greia med å se ned liksom.

Lenke til kommentar

Så lenge Apple gjør Touchen rett, kan det nok bli veldig bra. Man kan ikke sammenligne touch teknologien på iPhone som den som er på minibanker osv rundt omkring: Apples teknologi svarer momentant, og er "logisk" i bruk, mens minibanken er primitiv i forhold og man må nesten bruke makt for å få den til å svare. Dessuten frister det VELDIG med multi-touch på en datamaskin av denne varianten, og blir designet noe likt denne photoshoppete varianten, så blir det kanon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...