Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, didn't notice.. Burde vel neste slutte å henge her så mye nå da, har sikkert 5500 til sammen med alle poster i OT-baren også...

 

Har fått et lite problem med Mail her nå, det kræsjer under lasting av mail fra kontoene mine. Først tenkte jeg at det var GrowlMail som gjorde det, fordi det kræsjet akkurat idet Growl-meldingen poppet opp, så jeg deaktiverte den pluginen, og prøvde igjen. Samme resultat. Har prøvd å reboote, resette PRAM, resette programinnstillinger men ingenting hjelper. Dette er litt krise, fordi jeg får mye viktig mail, og webmail-interfacet er så stygt at jeg knapt nok orker å åpne det for å se om jeg har fått mail. Noen som har hatt samme problemet, men har fått løst det? Leopard 10.5.1, forresten.

 

Edit: Dette løste seg faktisk ved å installere Thunderbird, bruke den i en times tid, for så å åpne Mail igjen.

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Heihei! Sist søndag spurte jeg hvordan HandBrake fungerte, og jeg er takknemlig for svar!

 

Men nå har jeg et annet spørsmål igjen. Jeg rippet en DVD med Scrubs sesong 1. Den DVD´en inneholdt episodene 1 - 4. Da jeg ble ferdig med å rippe, så jeg at alle episodene var under en stor fil som varte i 2 og en halv time til sammen, altså ingen slutt eller pause mellom hver episode. Da lurer jeg på, hvordan får jeg til det? Jeg kan tenke meg at jeg må velge fra hvilken scene HandBrake skal rippe fra og til, også finne ut selv i hvilken scene hver episode slutter og starter. Er dette riktig?

 

Beklager hvis det var en uryddig måte å forklare ting på, det er ikke min sterke side! Håper dere forstår

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Hva er det mac-browsere er allergisk mot egentlig? Jeg føler at alle browsere jeg har brukt en eller annen gang kræsjer. Er det flash som tar livet dems? Eller tung javascript? Prøver ut en stund med flashblocker jeg

 

I helga har plutselig Camino begynt og henge seg opp hos meg. :S

Lenke til kommentar

Hvis du er dårlig på å kallibrere batteriet ditt, er det din egen skyld at batteriet ditt er blitt så dårlig. Du får jo selvfølgelig byttet det for en liten sum, i og med at du nå er over garantien din, men som sagt; din egen skyld at batteriet er så dårlig nå. Batteriet bør f.eks. ikke lades helt ut hele tiden, det er ikke sunt for batteriet.

 

Mitt batteri er nå 4 måneder gammelt, har 100% health fortsatt. På MacBookene til ungdomsfellesskapet jeg er leder i, er levetiden nede i 80% nå, disse ble en måned før min. Dette har skjedd fordi de blir ladet helt ut mellom hver gang de ikke brukes, og ikke lades fullt opp før de brukes igjen etter en full utlading. Det er slike ting som dreper batteriet, og som fører til at man må bytte.

Lenke til kommentar
Hvis du er dårlig på å kallibrere batteriet ditt, er det din egen skyld at batteriet ditt er blitt så dårlig. Du får jo selvfølgelig byttet det for en liten sum, i og med at du nå er over garantien din, men som sagt; din egen skyld at batteriet er så dårlig nå. Batteriet bør f.eks. ikke lades helt ut hele tiden, det er ikke sunt for batteriet.

 

Mitt batteri er nå 4 måneder gammelt, har 100% health fortsatt. På MacBookene til ungdomsfellesskapet jeg er leder i, er levetiden nede i 80% nå, disse ble en måned før min. Dette har skjedd fordi de blir ladet helt ut mellom hver gang de ikke brukes, og ikke lades fullt opp før de brukes igjen etter en full utlading. Det er slike ting som dreper batteriet, og som fører til at man må bytte.

 

Vil det si at hvis det er bra å plugge i strømmen hvis det f.eks er 1t og 25min igjen av batteri tiden?

Altså ha strøm i hele tiden..

Lenke til kommentar
Hvordan ordner jeg slik at når jeg klikker på linker så er det Opera som åpner å ikke Safari? Altså skifte standard nettleser eller hva det heter.

Når du kjører igang Opera så får du vel spørsmål om du vil bruke Opera som "default" nettleser? Det fikk jeg når jeg installerte Firefox ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...