Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanlig å legge inn litt sånne. Hos oss så starter førerprøven på baksiden av trafikkstasjonen, og kjører du ut til venstre på bygningen så er det utkjøring forbudt. Så man må ta lengste veien rundt hele bygget. Vet det er flere som har strøket på det der, så kjøreskolene har blitt flinke til å si ifra :p

Lenke til kommentar
Husk å se etter skilt samtidig, min sensor sa ingenting (rett frem) da det kom et innkjørsel forbudt og jeg måtte selv "bryte" inn å spørre om høyre eller til venstre.

Slik skal de ikke gjøre, og de pleier heller ikke gjøre det. Det kan enten ha vært en forglemmelse, ellers er sensoren en djevelsk sadist. Det finnes folk som gjør jobben sin dårlig overalt. De skal ikke gjøre noe som har til hensikt å få deg til å gjøre feil. Heller ikke si at du skal kjøre til høyre dersom det er innkjøring forbudt til høyre.

 

Det de drimot kan gjøre er å ikke si noe dersom det er opplagt hvor du skal kjøre, gitt at du har fått med deg skiltingen. F.eks. kjører du på en vei, sensor sier ingenting. Rett frem er det ikke tillat å kjøre, men du kan kjøre til høyre. I slike tilfeller skal ikke sensor si noe, da det er du som skal oppfatte at du må kjøre til høyre der.

 

Og de fleste sensorene er ikke ute etter å ta de som kjører opp. Men det finnes dårlige mennesker overalt, enten det er sensor, politi, parkeringsvakt, lærer eller kranglete butikkansatte. Problemet er bare at det får så store konsekvenser når du møter på en slik sensor.

Lenke til kommentar
Husk å se etter skilt samtidig, min sensor sa ingenting (rett frem) da det kom et innkjørsel forbudt og jeg måtte selv "bryte" inn å spørre om høyre eller til venstre.

Slik skal de ikke gjøre, og de pleier heller ikke gjøre det. Det kan enten ha vært en forglemmelse, ellers er sensoren en djevelsk sadist. Det finnes folk som gjør jobben sin dårlig overalt. De skal ikke gjøre noe som har til hensikt å få deg til å gjøre feil. Heller ikke si at du skal kjøre til høyre dersom det er innkjøring forbudt til høyre.

 

Det de drimot kan gjøre er å ikke si noe dersom det er opplagt hvor du skal kjøre, gitt at du har fått med deg skiltingen. F.eks. kjører du på en vei, sensor sier ingenting. Rett frem er det ikke tillat å kjøre, men du kan kjøre til høyre. I slike tilfeller skal ikke sensor si noe, da det er du som skal oppfatte at du må kjøre til høyre der.

 

Og de fleste sensorene er ikke ute etter å ta de som kjører opp. Men det finnes dårlige mennesker overalt, enten det er sensor, politi, parkeringsvakt, lærer eller kranglete butikkansatte. Problemet er bare at det får så store konsekvenser når du møter på en slik sensor.

 

De har da lov å sette deg på en "prøve" å se om du følger med i trafikken? Det var innkjørsel forbudt rett frem og tillatt å kjøre til venstre og høyre. Men de har ikke lov å lure deg, ved at dersom det hadde vært innkjørsel forbudt til venstre, og han hadde sagt kjør til venstre. Tror ikke dette hadde vært lov..

Lenke til kommentar
Husk å se etter skilt samtidig, min sensor sa ingenting (rett frem) da det kom et innkjørsel forbudt og jeg måtte selv "bryte" inn å spørre om høyre eller til venstre.

Slik skal de ikke gjøre, og de pleier heller ikke gjøre det. Det kan enten ha vært en forglemmelse, ellers er sensoren en djevelsk sadist. Det finnes folk som gjør jobben sin dårlig overalt. De skal ikke gjøre noe som har til hensikt å få deg til å gjøre feil. Heller ikke si at du skal kjøre til høyre dersom det er innkjøring forbudt til høyre.

Når sensor er stille, så skal man kjøre rett frem. Er det ikke mulig å kjøre rett frem pga innkjøring forbudt, og du da har to andre veivalg, høyre og venstre, skal sensor si ifra om høyre eller venstre, eller du må spørre. Rett fram skal du i alle fall ikke.

 

Jeg fikk et lignende kryss på oppkjøringa mi for en uke siden (som jeg bestod med glans, btw), der hvor det bare var mulig å kjøre en vei. Da er det ganske åpenbart hvor du skal. Det er ikke sadistisk med det fra sensors side, og om du ikke klarer å se skilter, så burde man kanskje heller ikke kjøre?

Lenke til kommentar
Men, dersom du har to veger du kan køyre der den eine er innkøyring forbudt kan sensor f.eks spørre kor du vil køyre her eller bare holde stilt dersom h*n vil sjå om du er oppmerksom.

 

Akkurat det han gjorde med meg, han ville se om jeg var oppmerksom. Fordi dette er i Øst-Finnmark i en liten by der vi har en innkjørsel forbudt som er tidsbegrenset fra 08:00 - 16:00, ligger en barneskole her. Derfor ville han sette oppmerksomheten på prøve, og se om jeg gjorde den feilen som mange andre hadde gjort før meg. Det sa kjørelæreren min til meg, da jeg gjorde den feilen å kjøre inn der i skoletia når jeg hadde kjøretime. Oppmerksomhet som en hasjrøyker på den tia..

 

Btw! Bestod den oppkjøringa om noen lurte på det. Hadde strøket om jeg hadde kjørt inn der..

Endret av Samegerilja
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...