Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke logikken. Ingenting er... Problemet er at minoritet står for nesten halvparten av kriminaliteten.

 

Mye av problemet kan være integreringen. Der har FrP rett! Vi må først klare de som vi allerede har i Norge, før vi kan pøse på med mye. Der har sosialistene tapt seg. De sier at "vi har råd". Råd til hva?

Lenke til kommentar
Det er ikke logikken. Ingenting er... Problemet er at minoritet står for nesten halvparten av kriminaliteten.

 

Mye av problemet kan være integreringen. Der har FrP rett! Vi må først klare de som vi allerede har i Norge, før vi kan pøse på med mye. Der har sosialistene tapt seg. De sier at "vi har råd". Råd til hva?

Er vel enig at det er intergreringen!

De kommer inn i landet:

1. punkt på dagsorden: Sammfunnsfag og norsk på mottaket(ukes intensivt(nesten))

 

EDIT: De må settes i arbeid og holdes i flerkulturelle miljøer(inkl. nordmenn), tjene nok til at færre stjeler og sånn. Få norske omgangsvenner i ikke-kriminelle miljøer.

 

Men den utkastingspolitikken til FrP er bare tull...

En kamerat(høyre) av meg spurte en annen kamerat(SV) om han ville kasta ut en innvandrer som først fikk kost og lisji og så stjal...

"Nei, ikke hvis han gjør det for å overleve i dette landet"

Endret av Dark Knight
Lenke til kommentar

I Norge kan du gjøre hva søren du vil, og blir straffet minimalt. I tillegg er fengslene meget behagelig anrettet, slik at det er ca som en ulønnet ferie.

 

SELVSAGT tiltrekker dette seg folk som er interessert i å raske til seg mest mulig, med liten sjanse for å bli straffet for det.

 

Jeg lurer også på en ting. Hvis arbeidsledigheten er så høy som venstresiden vil ha det til, hvorfor skal man da ta inn massevis av innvandrere i tillegg? Det er jo tydeligvis ikke jobber nok til alle. Hva med å skaffe arbeid til de som allerede er i landet, både nordmenn og ikke-norske statsborgere, før man åpner grensene?

 

Til slutt: et menneske det ikke stilles krav til, vil aldri ha det bra med seg selv. Dette gjelder både innvandrere og nordmenn.

Lenke til kommentar

Mange innvandrere blir jo kriminelle fordi de møter et lite gjestmildt miljø her i Norge. Det hjelper neppe å komme fra et krigsherjet land og at de har opplevd krig og elendighet gjennom oppveksten.

 

Man må gå til roten av problemene. (Er trøtt nå og orker ikke gå videre inn på hva som skal til. Kanskje i morgen.)

Lenke til kommentar

At innvandrerne står for nesten halvparten av kriminaliteten er LØGN. Det er mulig Demokratene og FRP-gjengen har spredt propaganda igjen, siden det tydeligvis er så mange som tror dette (ikke første gang for å si det slik!).

 

Om vi nå ser på de FAKTISKE tallene:

 

1. 8, ÅTTE, prosent av befolkningen er innvandrere. (http://www.ssb.no/emner/00/00/10/innvandring/)

 

2. I hele befolkningen er det 17 gjerningspersoner per 1000 innbyggere. Blant vestlige innvandrere var andelen noe lavere, mens ikke-vestlige hadde 35. Og det skal også tas med at en god andel av disse lovbruddene er "forseelser mot tolloven". I tillegg har de ikke-vestlige innvandrerne med mye dårligere levestandard og levekår enn resten større sjanse for å bli straffet for kriminelle handlinger.

 

3. Hvis man da regner sammen ser vi at påstanden faller på sin egen urimelighet. Selv om kriminaliteten blant innvandrere er noe høyere, er de mange færre. http://www.ssb.no/emner/03/05/sa_krim/

 

4. Derimot ser man at innvandrere er overrepresentert som ofre for vold! http://www.ssb.no/emner/03/05/sa_krim/

Lenke til kommentar
4. Derimot ser man at innvandrere er overrepresentert som ofre for vold! http://www.ssb.no/emner/03/05/sa_krim/

Det er riktig. Men som det fremgår av rapporten du linker til:

 

Mye av den rapporterte volden har foregått mellom innvandrere med samme landbakgrunn.

Det vil si at gjerningsmenne er innvandrere igså.

 

Geir :)

Og jeg forstår ikke at FrP ser det som et problem at innvandrere går løs på hverandre, det må jo være bra for dem...

Lenke til kommentar
Og jeg forstår ikke at FrP ser det som et problem at innvandrere går løs på hverandre, det må jo være bra for dem...

Det er meget sjelden at det er bra at folk går løs på hverandre, og jeg som FrP-stemmer ser ikke helt hvordan det er bra for meg. Kom gjerne med noe fra FrP's program eller nettsider e.l. som beskriver hvordan det er bra for dem at innvandrere går løs på hverandre.

 

Dette var et usaklig og useriøst svar fra din side :thumbdown:

Lenke til kommentar

I partiprogrammet sitt setter FrP Kriminalitet under innvandring...

 

"Kampen mot kriminelle skal skjerpes"

 

"Fremskrittspartiet ønsker å utvise alle utenlandske statsborgere som blir straffet mer mer enn 3 måneders ubetinget fengsel."

 

Det var et utdrag, men det som er rystende er at det ikke står _noe_ om hva man skal gjøre med kriminelle nordmenn..

De har et annet avsnitt om Fengsel og kriminalitetsomsorg, så hvorfor kunne de ikke planta hele greia under der?

Lenke til kommentar
"Fremskrittspartiet ønsker å utvise alle utenlandske statsborgere som blir straffet mer mer enn 3 måneders ubetinget fengsel."

 

Det var et utdrag, men det som er rystende er at det ikke står _noe_ om hva man skal gjøre med kriminelle nordmenn..

La meg spørre deg direkte (for du nevner dette som om du føler at det er feil): Synes du det er riktig å la utenlandske statsborgere som har gjort en straffbar handling som medfører mer enn 3 måneders fengsel bli i Norge på vår regning?

Lenke til kommentar
Annet eksempler på at de tar alle under en kam: Jesus sa: "La de små barn komme til meg." Jeg kan ikke tro at Muhammed kan ha sagt det samme. Det var i så fall for å oppdra de til å bli terrorister...(osv...)

 

Dette er fra Carl Ivar Hagens tale i Livets Senter.

Nå er det jo et velkjent faktum at Muhammed var en tyv, morder, voldtektsmann, og at han giftet seg med en jente som var 9 år gammel.

 

"Fremskrittspartiet ønsker å utvise alle utenlandske statsborgere som blir straffet mer mer enn 3 måneders ubetinget fengsel."

Det var et utdrag, men det som er rystende er at det ikke står _noe_ om hva man skal gjøre med kriminelle nordmenn..

Fordi nordmenn ikke er relevante i sammenhengen, i og med at de jo faktisk er nordmenn med norsk statsborgerskap.

Lenke til kommentar
"Fremskrittspartiet ønsker å utvise alle utenlandske statsborgere som blir straffet mer mer enn 3 måneders ubetinget fengsel."

 

Det var et utdrag, men det som er rystende er at det ikke står _noe_ om hva man skal gjøre med kriminelle nordmenn..

La meg spørre deg direkte (for du nevner dette som om du føler at det er feil): Synes du det er riktig å la utenlandske statsborgere som har gjort en straffbar handling som medfører mer enn 3 måneders fengsel bli i Norge på vår regning?

Spørs hva slags kriminell handling det er..

Det jeg reagerer mest på er det rasistiske prinsippet FrP fremstår med.

Lenke til kommentar
Annet eksempler på at de tar alle under en kam: Jesus sa: "La de små barn komme til meg." Jeg kan ikke tro at Muhammed kan ha sagt det samme. Det var i så fall for å oppdra de til å bli terrorister...(osv...)

 

Dette er fra Carl Ivar Hagens tale i Livets Senter.

Nå er det jo et velkjent faktum at Muhammed var en tyv, morder, voldtektsmann, og at han giftet seg med en jente som var 9 år gammel.

Nei, det er ikke velkjent. Jeg har ikke hørt om det.

I så fall, så var det greit å gifte seg med ungjenter noen steder på den tiden...

 

Men han kapra stemmer i Livets Senter, hos de som kaller seg "kristne".

Én ting skal Hagen ha: Han vet hva han skal snakke om, hvor... I Livets Senter, etter reaksjonen de hadde på den talen, så respekterer de jo ikke andre....

Lenke til kommentar
Det var et utdrag, men det som er rystende er at det ikke står _noe_ om hva man skal gjøre med kriminelle nordmenn..

 

Nå må du rulle inn.. har du faktisk lest programmet?

 

Her: http://www.frp.no/?module=Articles;action=...cShow;ID=13465/

Nå må DU rulle inn!

"Det var et utdrag, men det som er rystende er at det ikke står _noe_ om hva man skal gjøre med kriminelle nordmenn..

De har et annet avsnitt om Fengsel og kriminalitetsomsorg, så hvorfor kunne de ikke planta hele greia under der?"

 

Det betyr at i den første delen om kriminalitet står ingenting om nordmenn, jeg mener at de kunne dytta det som står i første delen inn i den andre delen. Da hadde det ikke virka så rasistisk.

 

Forstår du?

 

EDIT: Det er så latterlig av deg å Quote halvparten og snakke utifra det.

Endret av Dark Knight
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...