Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Hva er viktigst? En god skole og god eldreomsorg - eller billigere sprit og lavere aldersgrense? Hvis du mener det første, skal du ikke stemme FrP.

La meg snu litt på det; hvis du ønsker en skole der det ikke er konkurranse om å bli best og ingen karakterer (som er sosialistenes definisjon av "god"), da bør du ikke stemme Fr.p. En god eldreomsorg? Fr.p. er så vidt jeg vet det eneste partiet som har gått ut med krass kritikk av muslimers krav til rasesegregert eldreomsorg - tror du virkelig tjenestetilbudet til norske eldre blir bedre dersom vi prioriterer å bygge egne bad, egne seksjoner og lage egen mat til innvandrere?

 

- Hvis du tenker langsiktig, og at "det kommer en dag i morgen", vil du forstå at vi IKKE bare bør bruke mer av oljefondet enn vi strengt tatt trenger.

Det er ikke snakk om å bruke mer av oljefondet. Det er snakk om å sette mindre inn i banken. Det viser seg at de gangene staten får inn mindre skatter fra bedrifter, så får bedriftene råd til å opprette nye arbeidsplasser; arbeidsledigheten synker, bedriftene tjener mer penger og staten får inn mer penger i skatt. Er ikke dette langsiktig tenkning?

 

- Hva er viktigst? Billig/gratis behandling den dagen tilfeldigvis er ute for en uforskyldt trafikkulykke og er lam fra hoften og ned - eller billigere bensin? Hvis du mener det første, skal du ikke stemme FrP.

Greia er at vi har råd til å prioritere begge deler, det er ikke snakk om enten eller. :)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Ingen partier snakker sant i disse valgtider.....

 

FrP = norges kollaps om X antall år....

 

Gidder ikke utdype eller svare videre da dette ser ut som en krangel mellom en dott å et fly... :p

Hvorfor det da?

Se hva KrF har gjort med landet vårt nå...

Hva har KrF gjort galt med landet vårt? Røykeloven?

Lenke til kommentar

IKKE HYLO SOM SKRIVER DETTE INNLEGGET, MEN NORMAN...

 

Om du titter på det, er grunnene til å ikke stemme FRP relativt åpenbare. Det er et populistisk parti med valgflesk til hårroten. Om man ser litt nermere på det enn billig øl vil man se at deres politikk er relativt lavmål: Istedet for å satse på elektrisk kollektivtransport er de for billigere bensin, et middel for energi som er sterkt begrenset og forurensende. De vil gi skattelette til de rike FORDI de er rike. De vil gjøre nordmenn til kriminelle rasehatende alkoholikere. De støtter bygning av gasskraftverker uten tanke på hvilke skader det påfører planeten, de vil skape røkkefigurer uten grep om hva nestekjærlighet og moral er (nei, jeg er ikke KRF-mann). Jeg kunne ha gått over dette flere ganger og skrevet det på en bedre og mer saklig måte, men jeg tviler på at de virkelig hardbarka frperne ikke ville skjønne det uansett, så jeg runder av her, og nevner i samme slengen "Miljøpartiet De Grønne" (www.gronne.no) for de som ikke vet om det...

 

mvh, norman

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Det er et populistisk parti med valgflesk til hårroten. De vil gi skattelette til de rike FORDI de er rike. De vil gjøre nordmenn til kriminelle rasehatende alkoholikere.

Dette var interessante påstander. Har du noe som helst å bygge opp dette med? Jeg finner det hvertfall ikke i programmet noe sted, etter et lite søk.

Lenke til kommentar
Det er et populistisk parti med valgflesk til hårroten.

Og når ble det å lytte til samfunnet og folket (populisme, som du kaller det) en gal ting? Jeg ser heller ikke hvordan de andre partiene skiller seg fra Fr.p. her, de har også en tendens til å skifte mening i saker ut fra hvilken retning vinden blåser.

 

Istedet for å satse på elektrisk kollektivtransport er de for billigere bensin, et middel for energi som er sterkt begrenset og forurensende.

Hvor har du det fra at de ikke vil satse på begge deler, men bare billigere bensin? Spør du meg så er situasjonen nå ganske råtten også; det er "de røde" som har sittet med makten i så godt som alle år til i dag, og jeg må ut med nesten 1000 kroner i måneden for å komme meg til og fra skolen. Tror ikke ting kan gjøres stort verre enn det.

 

De vil gi skattelette til de rike FORDI de er rike.

Igjen, dokumentasjon for dette hadde vært knallbra. Fr.p. vil heve bunnfradraget drastisk, slik at det faktisk blir lettere for de fattigste og ikke de rikeste. En som tjener 100 000 i året får mye ut av et bunnfradrag over 50 000 kroner, mens en med en inntekt på 1 000 000 knapt vil merke det. Hvordan dette rammer de fattigste negativt ser jeg ikke. (link)

 

De vil gjøre nordmenn til kriminelle rasehatende alkoholikere.

Sosialist-argumentasjon nummer én: Tenk hvis ALLE skulle gjøre det. Hvis vi senker alkoholavgiften vil ALLE bli alkoholikere. Hvis vi ikke ønsker flykaprere og terrorister i landet, er vi rasister. Hvis vi hever strafferammene for kriminelle handlinger vil FLERE bli kriminelle. Argumentasjonen din holder rett og slett ikke mål med mindre du kan underbygge påstandene dine med fakta.

 

Og kutt ut å hevde at Fr.p. er et rasistisk parti - det er ikke rasisme å ønske at gjestene i landet vårt oppfører seg som gjester, uansett hvilken nasjon de er fra. Rasisme har med hudfarge å gjøre, og Fr.p. har absolutt ingen rasistiske holdninger, det er bare den argumentasjonen motstandere elsker å slå i bordet med.

 

De støtter bygning av gasskraftverker uten tanke på hvilke skader det påfører planeten

Mener du at det er bedre at en rød-grønn regjering bygger en gassledning til 20 mrd. kroner ned til Tyskland, bygger gasskraftverk der, lar DEM brenne opp gassen for oss slik at vi kan kjøpe strømmen tilbake? (link) Det er den samme CO2-gassen det er snakk om, og det er IKKE mer miljøvennlig å la andre land ta seg av å brenne opp gassen, oljen eller kullet vårt for oss.

 

Litt fakta som underbygger påstandene dine hadde vært knall å få. Hvis ikke oppfattes det kun som tomme påstander slengt ut i lufta.

Lenke til kommentar
Tror nok ikke Norge vil kollapse om FRP skulle komme til makta, men det ville vært en fryktelig negativ utvikling ihvertfall. Men det skal vel godt gjøres at Norge kollapser sånn uten videre, ihvertfall den tid FRP nærmer seg Høyre og KRF politisk sett.

Herregud da Decline :dontgetit:

 

Det ville ihvertfall ikke vært mer negativt om FrP kom til makta enn om RV kom dit!

 

Man stemmer etter behov, ikkesant?

Lenke til kommentar

Du skal ikke stemme Frp hvis du leser partiprogrammet og finner noe som er uakseptabelt for deg, og som oppveier eventuelle positive sider ved partiet for deg.

 

Jeg anbefaler deg ikke å høre på de røde propagandamaskinene som trykker ut løgnaktige innlegg som om i dag var den siste dagen på jorda.

 

Jeg la for en tid tilbake inn en lignende tråd som dette, der jeg spurte etter grunner for å ikke stemme Frp. Jeg var da faktisk i tvil, for jeg lurte på om det var noe jeg ikke hadde fått med meg som gjorde at så mange hater Frp. Svarene var løgnaktige og tåpelige, som mange av de du får nå.

 

Jeg har nå forhåndsstemt på Frp. Kanskje også fordi de røde ikke klarte å forholde seg saklige og holde seg til fakta når det gjelder Frps politikk.

 

Og Hylo... Lykke til, du som vil ha velfungerende kollektivtransport langt ut på bygdene :) Hva med å komme deg ut av byen en liten tur?

 

 

-----------------

Det rammer da ikke bare trygdete, men lavtlønnete også, og mange av dem stemmer jo Frp.

Økt minstefradrag og lavere skatt kommer i aller høyeste grad lavtlønnede til gode.

 

 

-----------------

- Hvis du tenker langsiktig, og at "det kommer en dag i morgen", vil du forstå at vi IKKE bare bør bruke mer av oljefondet enn vi strengt tatt trenger.

Hvis du tenker langsiktig så vil ikke oljepengene løse problemene på lang sikt. Det som derimot vil kunne gjøre det er å investere litt oljepenger i dagens og fremtidens næringsliv, slik at vi får et grunnlag å bygge på også når oljepengene tar slutt.

 

Frp vil ikke bruke av oljefondet uten videre. Les programmet for å se hva partiet faktisk sier om dette.

 

- Hva er viktigst? En god skole og god eldreomsorg - eller billigere sprit og lavere aldersgrense? Hvis du mener det første, skal du ikke stemme FrP.

Frp er vel det eneste partiet som har tatt opp eldreomsorg gang på gang på gang i denne valgkampen, men jeg er ikke overrasket over at du lyver om partiet. Dessuten er det ingenting som tilsier at billigere sprit står i motsetning til skole og eldreomsorg. Faktisk vil det føre til mindre organisert kriminalitet og mindre handelslekkasje til utlandet.

 

Når det gjelder aldersgrense så vil jeg gjerne se deg argumentere rasjonelt for å ha en høyere grense for å drikke sprit enn for å kunne stemme og sitte på stortinget.

 

- Hva er viktigst? Billig/gratis behandling den dagen tilfeldigvis er ute for en uforskyldt trafikkulykke og er lam fra hoften og ned - eller billigere bensin? Hvis du mener det første, skal du ikke stemme FrP.

Problemstillingen er ikke reell. Billigere bensin for å gjøre livet enklere for folk og bedrifter i distriktene står ikke i motsetning til å bli tatt vare på hvis du skulle bli alvorlig syk.

 

 

-----------------

Når man tar med alle fiktive valgfleskpenger så kan det nok se ut som at FrP har en bra eldreomsorgspolitikk, men når du kommer tilbake til virkeligheten så er nok den en litt annen.

God dag, mann økseskaftsosialist... Hva mener du med dette? Kan du komme med noe konkret?

 

Hvis dette er partiet du er minst uenige med, så er det jo bare å stemme de, selv om de ikke har sjangs på regjeringsmakt.

Så hyggelig at du kan spå fremtiden da. Vi vet jo hvor rask Bondevik er til å kaste seg rundt fra ett alternativ til et annet hvis han ser muligheten til å komme i regjering.

 

Frp i regjering er nok ikke helt utelukket enda.

Lenke til kommentar

Man burde satse på biltransport og lave bensinpriser/avgifter på landet, men større avgifter/høyere bensinpriser i byene, og billig, god kollektivtransport!

 

Er enig med FrP når det gjelder oljepengene. Vi kan godt bruke noe av oljepengene nå. Men ikke til å bygge ned landet slik som FrP vil, heller til å styrke landet, mer penger til de som trenger det mest, opprustning av skoler, helsetjeneste osv.

Lenke til kommentar

Dersom man sier at Frp vil senke skatter for de "rike" har man et helt feil bilde av "rik".

Sossialistene vil at de "rike" skal gi mer, men deres deffinisjon av rik tilsvarer middelklassen. Så det eneste de får ut av det er at de fattige får det pittelitt bedre, og middelklassen får det værre.

De rike klarer seg alltid.

 

Et topskatt-tak på rundt 350 000,- er jo alt for lavt i Norge!

 

Sossialisme er som komunisme, fin teori, dritt i praksis.

 

ang skolen: Det er absolutt ikke positivt å fjærne karakterordningen i skolen. Alle er ikke like flinke, vi kan ikke sy puter under armene på alle!

Lenke til kommentar

FrP vil fjerne ALL u-hjelpen Norge gir. Ja, den som redder millioner av liv.

 

FrP vil ha billigere bensin sånn at vi kjører mer bil og ødelegger planeten vår enda fortere.

 

FrP vil ha billigere alkohol sånn at fjortizzene skal ha råd til å drikke seg dritings _hver_ helg.

 

FrP vil gi de med millioninntekter enda mindre skatt, sånn at forskjellene blir enda større i landet og det som nå er en litt under gjennomsnittlig velfungerende familie vil bli fattige.

 

FrP vil fjerne maxprisen på barnehageplasser slik at de kan komme til å koste opptil 15 000 MER i året.

 

Stem FrP :thumbup:

Lenke til kommentar

Medlem av LO-ungdom eller?

 

FrP vil fjerne ALL u-hjelpen Norge gir. Ja, den som redder millioner av liv.

U-hjelp er i mange tilfelle ikke vellykket, men er med på å holde de fattige i ulandene nede. Det er også ødelggende for lokale kjøpmenn, som ikke kan konkurrere på pris med varer gitt gjennom uhjelp. FrP vil erstatte uhjelpen med økt handel. Og FrP vil ikke fjerne nødhjelp.

 

 

FrP vil ha billigere bensin sånn at vi kjører mer bil og ødelegger planeten vår enda fortere.

Folks behov for bensin synker ikke med økte priser. Bensinprisen er en usosial avgift som rammer de som har lite, og dermed skaper et praktisk klasseskille mellom dem som har råd, og dem som ikke har råd. De som er rike kjører så mye de vil uansett om bensinen koster fem eller femten kroner litern.

 

FrP vil ha billigere alkohol sånn at fjortizzene skal ha råd til å drikke seg dritings _hver_ helg.

Dårlige alkoholvaner kommer v kunstig forhold til alkohol, noe de høye prisene er med på å skape. Store forskeller i pris mellom Norge og naboland fører til handelslekasje. Høye alkoholavgifter medfører også økt bruk av hjemmebrent og smuglersprit. Noe som medfører helseskader.

 

 

FrP vil gi de med millioninntekter enda mindre skatt, sånn at forskjellene blir enda større i landet og det som nå er en litt under gjennomsnittlig velfungerende familie vil bli fattige.

20 prosentpoeng skattelette til en som tjener 200.000 utgjør mindre i kroner og øre enn 5 prosentpoeng skattelette til en som tjener en million. Enhver skattelette er altså 'mer skattelette til de rike'. Det argumentet bygger bare på misunnelse.

 

FrP vil ha en skattepolitikk som styrker privat sektor og produktivitet i privat sektor. Økt produktivitet betyr mer å skatte av, og økte skatteinntekter tross lavere skattetrykk.

 

Forskjellene i Norge er heller ikke det som er viktigst. Det viktigste er at man tar vare på de som trenger hjelp. Den kunstige motsetning mellom fattig og rike skaper bare økt missnøye.

 

 

FrP vil fjerne maxprisen på barnehageplasser slik at de kan komme til å koste opptil 15 000 MER i året.

FrP vil overføre subsidier av barnehageplassene til foreldrene, slik at foreldrene selv kan velge om de vil bruke pengene på barnehage eller andre ting.

 

Ikke alle lever et standard A4 liv. Og ikke alle har bruk for de samme offentlige tilbudene. Hvorfor skal bare de som lever A4 bli subsidiert?

 

FrP vil også ha flere private barnehager, slik at barnehagene kan konkurrere med hverandre på pris og tilbud. Da tjener ikke barnehagene på å prise seg ut av konkurransen.

 

Stem FrP :thumbup:

Eneste fornuftige i innlegget ditt. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...