Gå til innhold

Hvorfor skal jeg ikke stemme FrP? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Hvis resten av FrP oppfører seg som representanten for FrP i skolevalget (Som faktisk var like gammel som meg), bør du holde deg langt unna de hvis du er ikke-vestlig.

Var representanten 15 år? :wow:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, noen ganger vet Frp å ødelegge for seg selv :) Sende en 15 år gammel guttunge som knapt er gammel nok til å gå inn i en politisk debatt? Det er jo oppskrift på katastrofe...

 

Men er det bare jeg som har inntrykket, eller er vi i ferd med å gå gjennom et slags "generasjonsskifte"? Jeg synes det var mange flere som var veldig negative til Frp tidligere, men i de fleste fora jeg leser så er det mange, mange som sier at de vil stemme på Frp.

 

Har de unge kastet av seg sosialistenes hjernevasking og propaganda og begynt å tenke selv? Er de unge i dag mer opplyste enn for ikke så mange år siden, da jeg selv var tenåring, naiv og trodde at man like gjerne kunne stemme på AP siden "de alltid hadde vært der"?

Lenke til kommentar
Har de unge kastet av seg sosialistenes hjernevasking og propaganda og begynt å tenke selv? Er de unge i dag mer opplyste enn for ikke så mange år siden, da jeg selv var tenåring, naiv og trodde at man like gjerne kunne stemme på AP siden "de alltid hadde vært der"?

Jeg tror det har lite med "sosialitenes hjernevasking" å gjøre, det har vel mer med at vi er verdens rikeste land og har så utrolig mye penger å rutte med. Den gangen AP hadde annenhver stemme var jo Norge i en oppbyggingsfase, vi hadde ikke Olje og en overvekt av eldre i samfunnet :p

Lenke til kommentar
Vel hvis du er rasist, kriminell, narkoman, trygdesnylter, slapp student eller liker å kjønnsdiskriminere (eller en kombinasjon av alt dette) så er FRP absolutt ikke partiet for deg. Da er det bedre for deg å stemme SV eller AP ;)

 

Faller du utenfor de overnevnte kategoriene så bør du vurdere FRP

 

Edit: Er du terrorist bør du heller ikke stemme FRP.

Er du rasist så er du nærmest FrP. Er du kriminell burde du passe deg for FrP, men også de fleste andre partiene.

FrP kjønndiskriminerer. Med mindre det ikke er kjønndiskriminering at kvinnen skal være hjemme og vaske og sånn, mens mannen er på jobb. For mange er det diskriminering begge veier.

Ingen av de der viser at du burde stemme SV og AP!!

Lenke til kommentar
Er du rasist så er du nærmest FrP.

På hvilken måte?

 

Leste du ikke det Dotten skrev tidligere?

 

"FRP vil ha mer "tvungen" integrering. Ser ikke for meg at en rasist vil være på eldrehjem med en muslim, slik FRP vil. Ergo stemmer ikke rasister på FRP."

 

FrP kjønndiskriminerer.

På hvilken måte?

 

Med mindre det ikke er kjønndiskriminering at kvinnen skal være hjemme og vaske og sånn, mens mannen er på jobb. For mange er det diskriminering begge veier.

Hva skal dette bety?

 

Forklar nå hva du mener med disse påstandene. Vær konkret.

Lenke til kommentar

 

FrP vil fjerne ALL u-hjelpen Norge gir. Ja, den som redder millioner av liv.

U-hjelp er i mange tilfelle ikke vellykket, men er med på å holde de fattige i ulandene nede. Det er også ødelggende for lokale kjøpmenn, som ikke kan konkurrere på pris med varer gitt gjennom uhjelp. FrP vil erstatte uhjelpen med økt handel. Og FrP vil ikke fjerne nødhjelp.

Når du snakker om at mye ikke er vellykket så er det faktisk slik at det begynner å bli en stund siden det bare ble dannet diktatur...

 

 

FrP vil ha billigere bensin sånn at vi kjører mer bil og ødelegger planeten vår enda fortere.

Folks behov for bensin synker ikke med økte priser. Bensinprisen er en usosial avgift som rammer de som har lite, og dermed skaper et praktisk klasseskille mellom dem som har råd, og dem som ikke har råd. De som er rike kjører så mye de vil uansett om bensinen koster fem eller femten kroner litern.

Flere vil benytte seg av kollektiv transport....

Også er det i Danmark(tror jeg) utviklet en påfyllingstablett til hydrogen-drevne biler...

 

FrP vil ha billigere alkohol sånn at fjortizzene skal ha råd til å drikke seg dritings _hver_ helg.

Dårlige alkoholvaner kommer v kunstig forhold til alkohol, noe de høye prisene er med på å skape. Store forskeller i pris mellom Norge og naboland fører til handelslekasje. Høye alkoholavgifter medfører også økt bruk av hjemmebrent og smuglersprit. Noe som medfører helseskader.

 

 

De fleste "fjortizzer" som drikker seg dritings klarer(utrolig nok) å tenke sånn at de kjøper ekte være. Selv om andre tilfeller blir blåst opp i media er det ikke det det er mest av!!

Lenke til kommentar

Synes fortsatt det er positivt at prisene er såpass at folk ikke føler de må kjøpe hjemmebrennt.

Setter man ned prisene kjøper man nok ikke så mye mer,

for man tåler jo ikke noe mer om det er billigere.

 

Når man drar til syden å drikker fordi det er billig har det også noe med at det er ferie.

 

Jeg synes alkohol lovene i norge er forkastelige.

Hvorfor kan ikke jeg gå å kjøpe meg en sixpack idag? :dontgetit:

Og etter 8 for den sags skyld!

Lenke til kommentar
Synes fortsatt det er positivt at prisene er såpass at folk ikke føler de må kjøpe hjemmebrennt.

Setter man ned prisene kjøper man nok ikke så mye mer,

for man tåler jo ikke noe mer om det er billigere.

 

Når man drar til syden å drikker fordi det er billig har det også noe med at det er ferie.

 

Jeg synes alkohol lovene i norge er forkastelige.

Hvorfor kan ikke jeg gå å kjøpe meg en sixpack idag? :dontgetit:

Og etter 8 for den sags skyld!

De fleste "fjortizzer" som drikker seg dritings klarer(utrolig nok) å tenke sånn at de kjøper ekte være. Selv om andre tilfeller blir blåst opp i media er det ikke det det er mest av!!

 

 

Skjønner du ikke at det der er fakta?

Og det stopper fjortissfyll ved å sette opp avgifter.

Og da er det igjen de som har lov til å nyte alkohol, og bruker det til noe ved siden av maten eller kaffen eller no.. Et glass vin til maten f.eks...

De kjøper fortsatt her, for de drikket vettugt og tar seg råd til den sjeldne nytelsen....

Lenke til kommentar

Har du tenkt til å svare konkret for deg, Dark Knight, eller var det bare en usaklig utblåsning du hadde?

 

fordi Frp er kun opptatt med å spy ut penger og føre inflasjon, ikke tenke på miljø, dårlig velferd, snevert syn på innvandring osv osv.

At Frp ikke er det fremste miljøpartiet i Norge er det vel ikke så mange som nekter for, men alt det andre der blir bare for dumt. Jeg ser på måten du skriver på at du ikke engang skjønner hva det du selv skriver betyr. "Spy ut penger og føre inflasjon"? Hva er det da liksom?

 

Nei, her er det rene fordommer fra en krabat som ikke har satt seg inn i Frps politikk. Ta f.eks. innvandringspolitikken, der de andre nå begynner å gjenta det Frp har sagt i mange år.

 

Som Dark Knight er det veldig generelle uttalelser du kommer med, sannsynligvis fordi du ikke har peiling på hva du snakker om. Men du skal få sjansen til å motbevise dette:

 

Hva mener du med "dårlig velferd" og "snevert syn på innvandring", og hva mer er det siden du skriver "osv. osv."?

 

så her blir det rødt.

Ikke overraskende. Men selv på høyresiden er det folk som ikke har peiling på hva Frp står for som uttaler seg om partiet likevel.

Lenke til kommentar
Har du tenkt til å svare konkret for deg, Dark Knight, eller var det bare en usaklig utblåsning du hadde?

 

fordi Frp er kun opptatt med å spy ut penger og føre inflasjon, ikke tenke på miljø, dårlig velferd, snevert syn på innvandring osv osv.

At Frp ikke er det fremste miljøpartiet i Norge er det vel ikke så mange som nekter for, men alt det andre der blir bare for dumt. Jeg ser på måten du skriver på at du ikke engang skjønner hva det du selv skriver betyr. "Spy ut penger og føre inflasjon"? Hva er det da liksom?

Usaklig utblåsning?

Les alt, vær så snill :roll:

 

Fordi du ikke skjønner det så skjønner heller ikke han det?

Lenke til kommentar

Vi kan ta spørsmålet om inflasjon. FrP mener, i sterk kontrast til hva ledende økonomer på området sier, at økt pengebruk ikke vil føre til nevneverdig inflasjon, noe som er makroøkonomisk ganske så oppsiktsvekkende. IMF lager årlige (eller annet hvert år, husker ikke i farten) rapporter om tilstanden i norsk økonomi, et punkt de pekte på som viktig, var å overholde handlingsregelen man har operert med, nettopp for å sørge for at norsk økonomi skal fremgå som stabil. Idéen om et eget utenlandsbudsjett blir også noe feil, det er ikke slik at det i alle tilfeller går an å skille mellom investeringer som vil føre til press i økonomien og de som ikke vil det. Mest sannsynligvis vil investeringer som foretas i utlandet føre til spillover-effekter i norsk økonomi, øke aktivitetsnivået og derav sørge for økt inflasjon. Det vil på sin side føre til reaksjoner fra Norge bank jf. deres mandat.

 

Det er en grunn til at økonomer mener oljepengene burde spares for en rainy day senere. Det er naturlig at Norges netto finansinvesteringer (i utlandet) i perioder er i pluss og i andre tider i minus. Penger vi bruker i dag tas fra generasjoner i morgen, simply put.

Lenke til kommentar
FrP kjønndiskriminerer.

Er kvotering basert på kjønn diskriminering av det kjønnet som ikke blir kvotert?

 

Ja, selvsagt, og dette er venstresiden for. FrP mener at alle enkeltindivider selv er i stand til å hevde seg, uten at Den Store Stat skal sy puter under armene.

 

Stem rødt - hvis kjønnsdiskriminering er det du vil ha!

Lenke til kommentar

Idéen om et eget utenlandsbudsjett blir også noe feil, det er ikke slik at det i alle tilfeller går an å skille mellom investeringer som vil føre til press i økonomien og de som ikke vil det. Mest sannsynligvis vil investeringer som foretas i utlandet føre til spillover-effekter i norsk økonomi, øke aktivitetsnivået og derav sørge for økt inflasjon.

Hørtes mystisk ut. Det virker som enhver investering, innelands eller utenlands, uansett vil føre til økt inflasjon. Enhver aktivitet. flere folk i arbeid, lønnsøking, hva som helst ... resultatet er det samme økt press på økonomien og økøt inflasjon.

 

Er virkelig konklulsjonen den at man ikke kan gjøre noe som helst ekstra, uten at det vil føre til økt press og inflasjon?

 

Hva skal man da med rikdom og resurser, hvis man aldri kan bruke dem?

 

Og hvordan henger dette sammen med BNP? Et problem for norsk økonmi har jo vært svært lav økning i BNP i 2002, 2003, men med bedring i 2004. Hvordan skal vi få økning i BNP opp og samtidig holde presset på økonomien nede?

 

Og hvordan passer LO og den årlige lønnskampen inn i bildet? Økte lønninger fører jo til økt press på økonomien og økt innflasjon. Alikevel så er det dette LO presser frem vært eneste år.

 

Og hva med arbeidsledighetem? Ned med arbeidsledigheten betyr mer ut i økning, og press på økonomien og inflasjon osv. osv.

 

Jeg har aldri påstått at jeg skjønner de økonomiske modellene som samfunnsøkonomene referer til når de snakker politikk. Det hele virker ikke som om det henger på greip i det hele tatt. :confused:

 

Det er en grunn til at økonomer mener oljepengene burde spares for en rainy day senere. Det er naturlig at Norges netto finansinvesteringer (i utlandet) i perioder er i pluss og i andre tider i minus. Penger vi bruker i dag tas fra generasjoner i morgen, simply put.

Bygninger vi lar forfalle i dag, for å spare penger, er utgifter i morgen.

Mennesker som ikke får behandling på sykehus i dag, for å spare penger, er utgifter i morgen.

Veier vi ikke bygger ut i dag, for å spare penger, er utgifter i morgen.

 

I mellomtiden så går vi glipp av fordelene med å ha bedre veier, bedre bygninger og fler friske mennesker.

 

Eller er det slik at dette også skaper press på økonomien, inflasjon ...... :hm:

Lenke til kommentar
1. Er virkelig konklulsjonen den at man ikke kan gjøre noe som helst ekstra, uten at det vil føre til økt press og inflasjon?

 

2. Hva skal man da med rikdom og resurser, hvis man aldri kan bruke dem?

 

3. Og hvordan passer LO og den årlige lønnskampen inn i bildet? Økte lønninger fører jo til økt press på økonomien og økt innflasjon. Alikevel så er det dette LO presser frem vært eneste år.

 

4. Og hva med arbeidsledighetem? Ned med arbeidsledigheten betyr mer ut i økning, og press på økonomien og inflasjon osv. osv.

 

5. Bygninger vi lar forfalle i dag, for å spare penger, er utgifter i morgen.

Mennesker som ikke får behandling på sykehus i dag, for å spare penger, er utgifter i morgen.

Veier vi ikke bygger ut i dag, for å spare penger, er utgifter i morgen.

Jeg er ingen økonominerd, men svarer utifra mine begrensede kunnskaper og synspunkter.

 

1. Ja. Økt etterspørsel etter varer/tjenester i en sektor vil føre til en prisøkning i denne sektoren. Prisøkning og etterspørsel i denne sektoren vil spre bølger over i andre sektorer. Følgelig vil det generelle prisnivået øke og arbeidstakerne vil kreve høyere lønn som fører til at bedriftseieren vil øke prisen som vil føre til.. økning i prisnvået som vil føre til krav om høyere lønn etc... Men etterspørselen etter varer har økt i Norge uten at inflasjonen har bevegd seg noe særlig, den ligger faktisk under det nivået man har bestemt å styre renta etter.

 

2. Pensjoner? Jeg vet ikke, spør politikerne.

 

3. Arbeidstakerne må jo få en lønnsøkning i forhold til økningen i prisnivå. Derfor har vi ikke sett noen lønnsoppgjør som har monnet. Man har økt lønnsnivået etter prisnivået, kanskje litt høyere. Man har ikke fått gjennom GODE lønnsoppgjør pga frykten for økt inflasjon.

 

4. Korrekt. Derfor ønsker ikke høyresida lavere arbeidsledighet. OECD synes arbeidsledigheten vår er akkurat passe ...

 

5. janei, ikke spør meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...