Gå til innhold

HL2 : Lost Coast ute ikveld? UTE NÅ!


Anbefalte innlegg

Etter å ha gått opp og ned 50 ganger tenkte jeg som så at jeg kunne prøve og komme meg over på andre siden. Fant meg en båt brukte gravitygun og skøyt den avgårde og hoppa oppi. Etter litt att og frem kom jeg meg til slutt over.

loast coast

5077105[/snapback]

Hvis du hopper utenfor rekkverket på det innerste platået (der med tretrappen), kan du svømme langs kanten uten å bli spist av de hissige fiskeormene. (Litt lettere en å bruke en båt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må i så fall være såre øyne som har sittet inne på et mørkt rom de siste 36 timene og spilt WoW (eller HL2).

"Spillet gjør bare effekten mer tydelig..."

Altså, spillet har en flashy urealistisk effekt som gjør at enkelte hopper opp og ned og synes 'ingame' er mye bedre enn RL. Dette er virkelig trist *ler*

".. og raskere". WTF? Raskere enn hva?

5076889[/snapback]

Til din informasjon så spiller jeg mest på min Nintendo DS. Og jeg spiller svært sjeldent for tiden.

 

Jeg forventet ikke at du ville forstå...

 

Da kan vi vel bare gjøre ALLE effekter tydeligere og raskere så sitter vi igjen med Tron 2.0

 

Og ja, blir mer sutrete for hvert år for det fosser på med spill med ny og bedre grafikk, men horete og ikke engang utdatert gameplay. Og dere roser slike spill langt opp i skyene basert BARE på grafikken. Klarer virkelig ikke fatte hvordan dere kan ha en slik enstemmig mening om at dette er pent. Det er jo ikke funksjonelt og realistisk i hele tatt. Krever dere virkelig at ting skal være "bedre" enn i virkeligheten? Krever dere at granater skal skape synlige matrixaktige sjokkbølger slik som i F.E.A.R? Krever dere virkelig at til og med solen bukker under for en utenomjordisk lyskaster som lyser deg i øynene hver gang du går ut av skyggene?

 

Jeg kjører jo Far Cry med alt på fullt, helt glatt og det ser hinsides mye bedre ut enn dette og herregud så mye bedre og større det er. Er det da for mye forlangt å kjøre et lite støgt map noenlunde ok med samme pc? Sett ting i konteks før dere rakker ned på oss uten 19 geforce 7800gtx i kvaddruppel sli.

 

-TwiiK

5076951[/snapback]

Du missforstår veldig. Jeg mener ikke at spill skal gjøre effektene fra virkeligheten tydeligere. HDR i Source prøver å etterligne hvordan våre egne øyner behandler lys/mørke. Source bare justerer effekten raskere. Man vil jo ikke vente 30min på at øynene i spillet skal justere seg heller. Når det gjelder grafikk så er jeg faktisk den som minst bryr meg om grafikk her på forumet.

 

Hvem har sagt at vi krever mer realistisk grafikk en virkeligheten? Grunnen til at jeg liker selve grafikken i Half Life 2 er detaljenivået og arkitekturen i spillet. Far Cry er også en flott tittel, men det ser litt mindre realistisk ut da fargene er en anelse for skarpe. Men hovedsaklig så er det historen og måten den blir fortalt på i HL2 som knuser en rekke andre spill.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

tror mye av problemet ligger i at i spillet så får du like kraftig bloom hver bidige gang du ser opp eller hva. f. som fremkaller det.

 

Gjør du det i virkeligheten? jeg mener, hvis du ser det en gang, venner deg til det, går bittelitt i mindre skarpt lys og ser en gang til, så trodde jeg det var mye mindre "vandring" på øya, slik at de justerte seg mye raskere? Hvis du får hele spekter justeringen i source hver gang, så er det ikke merkelig at folk får vondt i øya...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Huu å huff å nei å nei... så fælt alt tydelig vis er...... :p

 

Jeg ble imponert over forsjellen fra en vanlig HL2 sene, men tror at LC er blitt pyntet litt ekstra på da, blomster på stien å sånt...Å HDR kan jo være litt overdrevet i LC for at folk skal legge merke til det...

 

Hvis du er langs ekvator på en skyfri dag så vet du hvor kraftig sola er...

 

Sidene på hus blir blendende hvite, å menneske pupillen er helt sammentrukket, går man inn en mørk plass å kommer ut igjen så er sola blendende, å du myser med øynene...

 

Så denne effekten er et steg nermere virkeligheten...

 

Men akkurat det er vel bare en del av godsakene de har puttet inn i kapittlet, resten er vel nevnt i de boblene man kan spille med...

 

Prøv det.! å test ut de nye effektene..!

Lenke til kommentar
Lol, dere som sier det er slik øynene våre reagerer bør få øynene deres sjekket eller så har dere det litt for mørkt på pcrommet.

 

En blir jo ikke blendet av å runde et hjørne fra skygge til sol, en blir jo ikke blendet av å se ut et vindu mot blå himmel, eller åpne en dør. Og i hvilken forvridd verden blir man blendet av å se på murstein? *snip*

5076543[/snapback]

Dette kan ikke gå ubehandlet hen.. Skjønner ærlig talt ikke hvor du får fra at man blir blendet av en murstein, for i så fall har du misforstått den hensikten den mursteinen skal gi. Det er mye mer i gata av "gi et gjenskinn av sola, og kan godt legge til at det er slik det er i virkeligheten..

 

*snip* Source engine har EN ting som er verd å se to ganger på og det er vannet, men siden enginen er basert på Quake og er bugget til de grader så trenger man jo hinsides pc for å få ok fps i map med vann i.

 

Og det at dette lille pissmapet såvidt er spillbart på høyere grafikksettings taler vel for seg selv i hvor mye denne enginen kan utrette.

 

-TwiiK

5076543[/snapback]

-Det som spiser av enginen i dette mappet er _hvertfall_ ikke vannet!! Da har du ikke gjort mye mappa mye på compen din hvertfall. Det er bare en tekstur for pokker.

 

-Og hvor i hule heiteste får du fra at HL2 motoren (Havok2) er det samme som Doom3/Q4 motoren?? Du er jaggu langt ute på jordet...

 

Og til slutt, for å mate det inn med teskje, det er ikke andre ting i HL2 (ikke LC..) som spiser fps mer enn fysikksystemet..

 

On-T: Til de som trodde at dette var "ordentlig" HDR, så er det ikke det. Bare ombygd slik at de som ikke har kort som støtter dette ordentlig får se hva det innebærer.

Lenke til kommentar
(TwiiK @ 29/10-2005 : 17:21)

Lol, dere som sier det er slik øynene våre reagerer bør få øynene deres sjekket eller så har dere det litt for mørkt på pcrommet.

 

En blir jo ikke blendet av å runde et hjørne fra skygge til sol, en blir jo ikke blendet av å se ut et vindu mot blå himmel, eller åpne en dør. Og i hvilken forvridd verden blir man blendet av å se på murstein?

 

Du kan nå selv prøve å stå i mørk avkrok til pupillen har vennet seg til den lille avkroken og så gå ut i fult sol lys. Kan love deg du blir blenda med det første, er pur logikk, pupillen må få tid til å venne seg til lyset.

 

Og jeg lever nå ikke i en forvrid verden men jeg har blitt blendet av en murstein, og har blitt blenda av parketten vi har i stua. Og i mursteinen er det noen få krystaller som ikke kan sees, men treffer sola rett på kan du bli blenda.

 

 

Source engine har EN ting som er verd å se to ganger på og det er vannet, men siden enginen er basert på Quake og er bugget til de grader så trenger man jo hinsides pc for å få ok fps i map med vann i.

 

For det første, HL1 var bygget på en forbedret utgave av Q2 engien. Source er stand alone, alene, helt ny engien. Har ikke mye tilfelles med Q2 engien som kjørte HL1.

 

Og vannet i Source er nydelig og slettes ikke bugget. Tar resurser vis du setter det på full refleksjon, men det trenges ikke. Vannet har også en "LOD" controller, dvs at på en vis distanse går vannet over til DX7 rendering, noen som gjør at det tar mye mindre resurser.

 

Lost coast er bare en tek demo, en prøve for å se hva HDR kan takle, og for å teste det ut for valve sin del siden de skal bruke denne teknologien i neste HL spill. Kan ikke forvente et perfekt resultat på en test.

Lenke til kommentar
Med Lost Coast har Valve igjen bevist at de er mestre når det kommer til leveldesign.

5079930[/snapback]

Synes nå selve leveldesignet var veldig lite å skryte av. Idiotiske sperrer som hindrer deg å komme tilbake samt generellt svært lite tilgjengelige områder. Takk og pris finnes det bedre leveldesign enn dette.

Lenke til kommentar
Da er vi sterkt uenige. Half-Life 1 & 2's leveldesign og arkitektur er overlegne i forhold til F.E.A.R., Doom 3, store deler av Far Cry, Call of Duty og en rekke andre FPS'er. Lost Coast er et nytt eksempel på at ikke kun den tekniske delen av grafikken er viktig, men detaljene og konstruksjonen av brettene.

5080313[/snapback]

Så du synes det er positivt at feks. dører som du nettopp gikk gjennom lukker seg automagisk bak deg og er umulige å komme igjennom igjen?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Lost Coast er et nytt eksempel på at ikke kun den tekniske delen av grafikken er viktig, men detaljene og konstruksjonen av brettene.

5080313[/snapback]

 

Og eg synes Brothers In Arms spillene stikker av med seieren her, siden det var faktisk slik( tilnærmet ) områdene man befinner seg var tilbake under WW2.

Lenke til kommentar
For det første, HL1 var bygget på en forbedret utgave av Q2 engien. Source er stand alone, alene, helt ny engien. Har ikke mye tilfelles med Q2 engien som kjørte HL1.

HL1 er bygd opp frå Quake 1 motoren, Quake2 motoren var ikkje ferdig då HL1 var påbegynt.

Source motoren er basert på HL1 motoren igjen.

At motoren er bygd opp heilt frå scratch kan diskuteras, men den benytter allerede fleire teknikker som er per idag utgått på dato. Og ikkje bygd opp av Valve Som feks BSP basert datastruktur som er ikkje utvikla av Valve.

Med BSP basert datastruktur så blir det vanskeleg å lage store komplekse brett. Ein av grunnane til at det er så mykje loading. Sida spelet og bruker lightmaps så er lyset og veldig statisk.

Lenke til kommentar
BiA var en varierende opplevelse når det kom til leveldesign. Det eneste jeg har å utsette på HL's leveldesign, såvel som Lost Coast, er de dørene som Vice nevner.

5080413[/snapback]

Nå er da banene i BiA basert på virkeligheten i motsettning til det HL2 er... (til en viss grad). Tror dørene er slik pga. at det er en tech demo. Og for å guide de som spiller til en løsning. Folk ville ha brukt lengre tid til å finne ut hva de skulle gjøre dersom man måtte gå irundt hele plassen etter løsningen.

Lenke til kommentar
BiA var en varierende opplevelse når det kom til leveldesign. Det eneste jeg har å utsette på HL's leveldesign, såvel som Lost Coast, er de dørene som Vice nevner.

5080413[/snapback]

Nå er da banene i BiA basert på virkeligheten i motsettning til det HL2 er... (ti

 

Noe som eg presiserte i første post ang. BIA spillene ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Det jeg mente var at i BiA har en lagt opp til et gameplay hvor bevegelsesfriheten burde vært mye større enn det den faktisk er. Man blir stoppet av halvmeter høye gjerder og små busker.

5080776[/snapback]

 

Det er eg fullstendig enig, men i EIB har man faktisk _litt_meir frihet og gameplayet er lagt opp til meir hissig kamp tyskeren og deg i mellom. ganske stor forskjell fra ogrginalen vil eg si :) Men enig i meir frihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...