Gå til innhold

Aftenposten søndag skriver om WoW.


Anbefalte innlegg

Noen som har sett artikkelen "Et liv blant drager." i Aftenposten i dag? Den handler om en gutt som har tatt seg friår, det eneste han bedriver tiden med er WoW. 15 timer om dagen. Hva syns dere om den?

 

Selv reagerer jeg på et par ting: Aftenposten har klart å grave fram det verste/beste eksempelet alt ettersom. Dette er jo greit nok, men jeg tror det kan gi vanlige folk et galt inntrykk. I tillegg fremstår Onyxia som den tøffeste av de tøffe. Liek squat? Og moren er ikke bekymret for sønnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er vel strengt tatt ikke noe forskjell på å ta seg et friår for å spille, og å ta seg et friår for å ta jordomseiling, interrail, osv.

Det er forskjell på å jobbe, ta en reise og å sitte på rommet. Når man sitter på rommet sitt hele tiden blir man veldig innesluttet og ting baller veldig fort på seg. Man komme seg ut iblant.

Lenke til kommentar

Jeg sluttet på skolen i oktober fjor og begynte med wow i desember.

kan vel egentlig kjenne meg igjen i hans situasjon...

Det blir veldig mye WoW noen ganger når du spiller 15-16 timer om dagen, går og legger deg for så å våkne og spille mer.

Jeg har mistet kontakt med mange venner, men de nærmeste har jeg fortsatt da de spiller WoW også.

 

Uansett har jeg begynt på skolen igjen og mitt "sosiale liv" har begynt å ta seg til igjen :)

Endret av Keylar
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen her.. kjøpte WoW i april og har spilt siden det.. jeg har droppa skolen i år og sitter for det meste og spiller. Jeg satser på at jeg får skaffa meg en jobb så jeg får andre ting å drive med også. Har ikke så mye kontakt med de nærmeste kameratene mine lenger, men har fått bedre kontakt med endel andre kamerater som spiller wow. Sjelden jeg drar ut i helgene lenger også, men dukker det opp ett tilbud sier jeg ikke nei.

Lenke til kommentar

Han her jobbet jo 2 og en halv vakt på en bensinstasjon. Jeg har opplevd mye værre tilfeller i lineage 2 hvor folk slutta på skolen og ga opp IRL venner bare får å kunne spille. Har selv vært litt i denne situasjonen selv, spesielt i sommerferien. Det beste er jo å ha sosiale nett av venner og bekjente i selve spillet så er det mye enklere å ta pause.

Typisk for avhengige er at man ikke når inn til dem og de vil ikke innrømme at de er avhengig eller noe og blir lett sur om du går inn på teamet.

Men om du skulle bekymre deg for noen kan du ta kontakt med fastlegen din som kan sende bekymringen anonymt til han/hennes fastlege.

Lenke til kommentar

Kjenner meg selv litt igjen egentlig, var ca. sånn jeg levde nå i sommer, men kom meg heldigvis ut et par ganger.

 

Har begynt på skolen nå, må da prioritere skolearbeid foran WoW. Jeg kjenner faktisk at det er mer fristende å sette seg ned og spille WoW en hel kveld istedet for å være ute med venner, det er jo mye mer spennende in-game :roll: Men men, det viktigste er vel å være oppmerksom på det selv, og vite at man gjør valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...