Gå til innhold

Aftenposten søndag skriver om WoW.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere må huske på at Aftenposten ikke er en avis for gamere. Det er klart folk ikke skjønner noe når det kommer til wow-sjargong. Blir naturlig at det blir forsøkt fornorsket for å gjøre det lettere for mannen i gata å forstå, men om de klarte det, det er kanskje en annen sak.

Helt enig, til og med faren min kunne skjønnt hva det var snakk om her altså. Jeg har prøvd selv uten å lykkes da :roll:

Lenke til kommentar
Knuts laug, McGregor, er et av de beste i Europa

Et av de beste i Eruopa? Og de wiper på Onyxia gjentatte ganger?

Akkurat den la jeg merke til også. Et av Europas beste, og de bruker så lang tid på Onyxia, og wiper? Err. Da er vår raid-alliance bedre enn "et av Europas beste laug", og i og med at vi ikke engang har drept Ragnaros enda.. Vel.

 

For øvrig virker tilværelsen hans mer eller mindre tragisk. Om man lar et spill som dette ta over livet ditt (for det gjør det jo, når han slutter på skolen og går ut en gang hvert jubelår), er noe galt. Eller kanskje jeg bare er gammeldags?

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Dere må huske på at Aftenposten ikke er en avis for gamere. Det er klart folk ikke skjønner noe når det kommer til wow-sjargong. Blir naturlig at det blir forsøkt fornorsket for å gjøre det lettere for mannen i gata å forstå, men om de klarte det, det er kanskje en annen sak.

skjønner det, men seriøst da --> "Landstryker" !! :dontgetit:

 

"ohnoes, ble ganket av et Gjenferd Landstryker"

Endret av apollox
Lenke til kommentar

"Knuts laug, McGregor, er et av de beste i Europa."

 

Hahaha.. McGregor er en gjeng nabbe fjortiser som har for vane å overta zeppelingtårnet i timesvis med ca. 100mann, og plante rogues i orgrimmars inn for å ta knekken på alle som HS`er inn.

 

Guilden er for øvrig KOS.. ikke no e som å se en ensom McGregor ute på vandring :love:

Lenke til kommentar

Dataspill kan ha like mye makt over en person som narkotika kan,

men selvsagt er narkotika avhengihet på et mye mer alvorlig nivå.

 

Meste av dagene mine blir fyllt med gaming og slikt, men jeg sitter

ikke halvparten så lenge som denne fyren, merkeli nok.

 

Sitter maks fra 16 (skola slutt) til 12 (leggetid), men det er maks,

spiser jo og ser på tv og slikt også.

 

Greit nok å spille som en hobby liksom men dette blir litt feil etter min mening, droppe skolen for spilling og at moren ikke tar ansvar.

 

Jeg er en hardcore gamer men alikevell klarer jeg helt klart å skille

mellom virtualitet og virkelighet, jeg skjønner at skolen er

viktigere enn spilling, enda jeg digger det.

 

Man må ha begrensninger og sunn fornuft. Selv foretrekker jeg en cyber-helg framfor en drikke-helg, det er ikke akkurat sunnere.

 

Ellers har han jo noen gode poeng om at MMORPG's er mere

utfordrene enn skolen i det store og hele, ikke viktigere

men mere utfordrene.

 

Tenk deg hvis du fikk oppgavene du har i

wow i virkeligheten, jeg tror å drepe ett par drager hadde

vært hardere enn å skrive en stil.

 

Det er jo altids morsomt å se rollespill dukke opp i tabloid

avisene, er så lei det sure gammle politikk tullet. Men når

året hans er over er jeg sikker på at han ikke er i stand til

å selge en pølse engang..

 

 

"Hva med å kikke etter jentene?

 

- Nei, det blir det ikke tid til. " Hahah så bra sagt as..

Endret av Destructionz
Lenke til kommentar

Jeg ler av de som tror det er sunnere å drikke seg drita fredag og lørdag enn å spille data, drikke brus og sove lite de samme dagene.

Hvis foreldrene sier til meg at jeg må kutte ned litt på databruken fordi det er usunt, så spør jeg bare om det er bedre at jeg drikker meg stupa full, slåss på byen og begynner med dop istedenfor. Blir fort stille da. :p

Lenke til kommentar

apollox, hvis du holder deg litt i form ved siden av festingen i helgene er det faktisk sunnere enn å sitte inne dagen lang mens man spiller data og drikker cola. De aller færreste som fester litt i helgene bruker dop og sloss hele tiden.

 

Å sitte stille og spise/drikke usunne ting er det verste man kan gjøre mot seg selv.

Lenke til kommentar
Jeg ler av de som tror det er sunnere å drikke seg drita fredag og lørdag enn å spille data, drikke brus og sove lite de samme dagene.

Hvis foreldrene sier til meg at jeg må kutte ned litt på databruken fordi det er usunt, så spør jeg bare om det er bedre at jeg drikker meg stupa full, slåss på byen og begynner med dop istedenfor. Blir fort stille da. :p

Helt enig der apollox. Gaming er en lek som er langt mye bedre enn

å drikke og feste, så lenge man har begrensninger og skjønner at

det faktisk er en lek og ikke virkeligheten, for virkeligheten

er tøffere.

Endret av Destructionz
Lenke til kommentar
apollox, hvis du holder deg litt i form ved siden av festingen i helgene er det faktisk sunnere enn å sitte inne dagen lang mens man spiller data og drikker cola. De aller færreste som fester litt i helgene bruker dop og sloss hele tiden.

 

Å sitte stille og spise/drikke usunne ting er det verste man kan gjøre mot seg selv.

det er jævla godt psykisk i øyeblikket, mens fysisk sett er det ille ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...