Gå til innhold

Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er veldig bra at støtte i GNU/Linux har kommet med i testen som et eget punkt. At dette kortet ikke er støttet i GNU/Linux er ikke så rart, da det er helt nytt. Men hvis Creative fortsetter i samme gode ånd som de har gjort før, er det bare et tidsspørsmål før man kan bruke dette kortet i GNU/Linux. Uansett er det kjempebra av hw.no å teste dette, så vi GNU/Linux-brukere er klar over dette hvis vi skal kjøpe lydkort på en maskin som kjører GNU/Linux. Har etterlyst dette i tidligere tester, og er kjempeglad at det har kommet inn som et eget punkt. Håper at testen blir oppdatert når det viser seg at ALSA har fått inn støtte for X-Fi. Men her kan jo vi brukere si fra om, hvis det skulle vise seg.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
så du syns det er et bedre kort enn audigy 2 når det blir slått av det? god bedring til deg

Hvis du gidder å lese hele artikkelen så ser du at X-FI ble slått i en -1- del av testen hvor de heller ikke var like forutsettinger for testen. Det står ikke et eneste sted at Audigy2 er et bedre kort totalt sett. X-fi har en hel rekke nye teknologier (f.eks EAX5) som ikke engang er implementert i spill og programmer enda og ei heller testet, så denne 'testen' er vel mer å regne som et førsteinntrykk.

Audigy 2 er på ingen måte noe dårlig kort, men X-FI representerer noe helt nytt og kan garantert dra skinnet av Audigy2 når det blir satt på en skikkeli g prøve.

 

Edit:

Hvis du leser denne reviewen i Digit-Life så ser du det er X-FI er testet vs Audigy2 i UT2004. Det er visstnok per idag eneste spill som støtter X-mem og 128lydkanaler.

På den annen side ser jeg litt av poenget ditt også, X-fi bør også fungere bedre enn Audigy2 på allerede etablerte applikasjoner. Dette er sansynligvis et driverproblem som forhåpentligvis er løst nå fremfor i versjonen HW.no fikk til test.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Hovedkort, skjermkort eller lydkort....ikke interessant når det ser ut som en "uber1337haxxor" fjortis har gitt navnet sitt til produktet...i så fall skal det bli bra magert med alternativer på markedet.

Jaggu godt sagt :yes: må si meg helt enig i det, Fatal1ty ha ha for noe crap ass. tror dere Mercedes ville ha kalt deres nye CDI motor for Raikkonen edition :p nei det tror jeg ikke. Apropos Abit fatlaty blir nesten enda dummere

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Til alle som spør om en test i BF2. Dice brukte en tidlig, tidlig beta av dette kortet når de utviklet BF2. Så X-Fi fungerer langt fra optimalt med BF2 enda. Faktisk vil man ved å velge høyeste settings og X-Fi få en rekke skrapelyder og annet møl. Creative og Dice er naturlig nok klar over problemet og har meldt at det vil komme oppdateringer til BF2.

 

Når alt av oppdateringer har kommet skal livet på slagmarken ikke bli det samme hvis vi/jeg skal tro det jeg ble fortalt av Creatives representanter. Dere har absolutt noe å glede dere til!

Lenke til kommentar
Her var det ikke mye ny informasjon.

 

Samme hvor mye tester som gjøres når det kommer til lydkort, så er det ingenting som har noe å si på hvordan det låter. Og hvordan låter det? Ikke spør meg. Det ble det i hvertfall ikke brukt mye spalte plass på i denne testen.

 

Skum leste igjennom, men hvor er lytte sammenligningen med andre kort? Og hvorfor ble det ikke brukt andre kort også i CPU testen?

 

Tror de heller kunne ha droppet å kalt dette en test, og heller kalt det en nyhet.

 

Test heller andre ting som faktisk er mulig å benchmarke, og overlat lyd til hver enkelt. Det er i hvertfall min mening. Denne testen var i hvertfall ingen hjelp for de som lurer på om det er verdt å kjøpe ett annet lydkort enn det som fulgte med hovedkortet.

Hvis du hadde lest testen så hadde du sett at det også lå ut analoge lydeksempler fra en av de mest interessante nyhetene til kortet, nemlig CMSS-3D-funksjonen for høretelefoner, nettopp sånn at folk kan vurdere selv.

 

Hvis du lurer på om X-Fi *høres* kvalitativt bedre ut enn Audigy 2, så tror tror jeg faktisk ikke det er så stor forskjell (med "Crystalizer"-multikompresjonen slått av vel og merke). De analoge utgangene er bedre på X-Fi ergo er det mindre støy og forvrenging, men dette er ikke vanlige ører kan oppfatte på vanlig film/musikk ved normale volum.

Lenke til kommentar

En ting jeg har lurt på tidligere: Hvorfor kommer ikke bra lydkort (som dette) med en et sånt blikk-lokk som hindrer elektronisk støy fra andre plasser i PCen å nå frem til lydkretsene? (Selv TV-kort til 3-400kr og PCMCIA-kort til hundrelappen har jo det så jeg tror ikke det står på penger)

 

PS. Takk for svar på det jeg spurte om tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Og til dere som har bestilt det, jeg tror jeg snakker for flere når jeg sier jeg håper at dere kommer med en ekstra test i forskjellige sammenhenger. Alltid greit med innspill fra forskjellige kilder. Personlig synes jeg at det så fristende ut, selv om det het fatal1ty liksom. Men jeg skal prøve å holde meg og lommeboken i stramme tømmer. Student vettu.

Lenke til kommentar

ja på nåværende tidspunkt vil ikke Audigy 2 ZS eiere forbedre noe ved å kjøpe X-Fi. Det er på en måte min konklusjon..og det passer meg utmerket. Og jeg er egentlig glad for det. For jeg har ikke lyst å legge ut flere tusen for et lydkort nå. Men om det hadde vært pris/ytelse-messig bedre så måtte jeg jo ha gjort det.

 

Men takk for testen. Den får meg til å beholde mitt Audigy 2 ZS kort i noen år til. Penger spart..puhh :thumbup:

Lenke til kommentar
Det kommer nok sterkt an på hvor bra lydanlegg du har. Hvis du har bra (og normalt dyre) saker så kan du nok høre forskjell. Evt. også om du driver med musikkproduksjon.

Er ingen proff innen lyd/musikk, men høyrer ein del på musikk. Og den likar eg at høyres bra ut.

 

Har ikkje verdens beste høgtalara, då eg ikkje har hatt interessen til å sette meg inn i det eller pengar til å kjøpe meg eit skikkeleg anlegg. Tok ein slags billeg metode, har et 2.1 sett som eg syns har en grei kvalitet: Creative Megaworks 250D THX. Bruker dei berre til musikk, sidan både dei og lydkortet er tilkobla ein P-II 300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...