Gå til innhold

Mine erfaringer med firmaet K-Soft Norge


Anbefalte innlegg

Når programmet først er skrevet, så er det praktisk talt ikke utgifter forforbundet med salg. Det eneste er Cover, CD og frakt.

Ikke? Hva med support, feilretting(ingenting er perfekt) og videreutvikling, og i visse tilfeller skreddersying.

 

Men eg skal ikke si at K-Soft har utgifter med dette :p

Support er greit nok. Poenget blir å lage programmet så selvforklarende som overhodet mulig.

 

Videreutvikling koster da ikke per solgte produkt og skal det skreddersys så må kunden selvsagt betale timepris for det. Feilretting er heller ikke noe som koster per solgte produkt. Man legger ut patcher på hjemmesiden og lar kundene laste ned og installere selv.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om dette var en demo så står vel produsent fri til å kreve betaling for produktet hvis han ønsker.

 

Men er helt enig i at hvis postoppkrav-prisen ikke var avtalt bør kjøper få returnere.

 

 

Poenget mitt var vel egentlig å få Ewa til å få klarhet i hvem eller hva bestilte.

Lenke til kommentar
Selv om dette var en demo så står vel produsent fri til å kreve betaling for produktet hvis han ønsker.

 

Men er helt enig i at hvis postoppkrav-prisen ikke var avtalt bør kjøper få returnere.

 

 

Poenget mitt var vel egentlig å få Ewa til å få klarhet i hvem eller hva bestilte.

En produsent har IKKE lov til å kreve penger når det ikke følger av avtalen. Avtalen var å få tilsendt en demo-versjon, produsent krevde helt plutselig full pris.

 

Så du er på tur nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Mitt forslag er at du gjør dette veldig enkelt.

Send en fax (for da får du kvittering) evt rekommendert brev, der du skriver at du ikke har bestilt, og ikke kommer til å betale.

Da har du en tvistesak, og K-soft er avskåret fra å kjøre saken til inkasso.

Det kan være at K-soft likevel forsøker seg på inkasso, men da kan du sende kopi av brevet som viser at dette er tivistesak til inkassoselskapet.

Tvistesaker kan nemlig ikke kjøres til inkasso (må til forliksrådet, men det gidder de nok ikke)

 

Med andre ord, det du skal gjøre er å produsere dokumentasjon (fax) på at dette er en tvistesak.

Så kan du sitte helt stille.

(Dette gjelder både forbruker og bedrift)

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Uavhengig av rykte og omtalen til K-soft... Lurer på hvordan en demo ble bestilt i såfall... Ser ingen mulighet for en demo der og en demo ville mest sannsynlig vært nedlastbar. Eller? Sikker på at noen ikke (feilaktig?) faktisk har bestilt et produkt?

 

Vurderte faktisk faktura program fra dem en gang men endte opp med Datax.

Endret av Tomle
Lenke til kommentar

Måtte K-Soft brenne!

 

Jeg har flere ganger mottat spam fra de der de reklamerer om det "fantastiske" produktet deres.

 

From: "K-Software" <[email protected]>

To: abc@def

Reply-To: [email protected]

Subject: *****SPAM***** ***SPAM*** Spar tid med Fakt 2000, Norges Letteste-å-Bruke Faktureringsprogram

Date: Wed, 8 Jun 2005 13:01:04 +0200

 

Norges "lettest-å-bruke" faktureringsprogram.

 

Mer info? - Trykk her K-Software

 

De fleste faktureringsprogrammer er tungvinte og vanskelige å bruke. Og ikke noe for "vanlige" folk. For noen år siden skjønte vi dette og tok derfor frem Fakt 2000. Fakt 2000 er spesielt designet for småbedrifter.

 

- Det er meget lett å lære og å bruke.

 

- Det er raskt å jobbe med.

 

- Og ... ... prisen er svært lav!

 

E-Mail tilbud: kun kr 970,- eks. mva.

 

Vil du ha mer info eller bestille? - Trykk her K-Software

 

 

 

-----------------------------------------------------------------

 

Ærede Kunde / Kontakt !

 

Vi setter pris på at dere har valgt å være en del av vår mailingliste. Hvis dere ønsker å legge til en adresse, eller ikke lenger ønsker å være en del av listen, Klikk her: Mailliste

 

Ikke bruke Replay-To-Sender / Svar-Avsender knappen hvis du vil kontakte oss, da denne postkassen ikke leses av mennesker og email til denne adressen derfor ikke vil bli lest.

 

Vi ønsker Dere en fortsatt riktig god dag.   

 

 

 

Denne mail er sendt fra vår søsterbedrift K-Soft Sverige AB.

Tingen er at jeg ALDRI har meldt meg på deres mailingliste eller noe slikt. Jeg opprettet meg mitt eget lille enkeltmannsforetak i vår og pga. teite regler hos brreg som sier at all info skal være offentlig tilgjengelig, og dermed min email-adresse. Og ja, det står med tydelig, svart og fet skrift nederst at informasjonen IKKE skal brukes til markedsføring.

 

Som en liten sidenote:

K-soft er ikke den eneste bedri(f)ten som har sendt ulovlig spam til meg. Dell har faktisk sendt 3 reklamebrev i posten til meg i tillegg til ett og annet smårusk her og der. Noen som har noen tips til meg for å få de bedri(f)tene til å fatte og forstå at

 

"Enheten har reservert seg mot bruk av de registrerte opplysningene til direkte reklame"

 

betyr at jeg ikke er interessert i reklame?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
En produsent har IKKE lov til å kreve penger når det ikke følger av avtalen. Avtalen var å få tilsendt en demo-versjon, produsent krevde helt plutselig full pris.

 

Så du er på tur nå.

Sånn jeg har forstått det så kostet den demoen 970,-

Normal pris kr 3.800,- eks moms

Bestill Fakt over internett og vi tilbyr det for kun kr 970,- eks moms

 

Synes kjøper skal innse at han har gjort en tabbe og betale det tabben koster. Det er jo klart at folk vil alltid gjøre buisness på andre folks uvitenhet, det har skjedd siden tidenes morgen og vil sannsynligvis skje på dommedag...

 

Synes carl erik har et greit tips til trådstarter...

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det så kostet den demoen 970,-

Det er mulig, men det kommer i såfall ikke frem på nettsiden til K-Soft

 

Med andre ord: Fakt 2000 er et meget godt verktøy for å ta seg av deres fakturering. Og kanskje best av alt: Det er så lett å bruke og så oversiktlig og greit at alle liker det.

 

Normal pris kr 3.800,- eks moms.

 

Webtilbud:

Bestill Fakt 2000 over internet og vi tilbyr det for kun kr 970,- eks moms.

Wow. Er man så smart at man kjøper dette VB-programmet over internett får man det altså for en tusenlapp!

 

Ser du på bestillingssiden er det ingen ord som inneholder bokstavrekkene "demo", "prøve", "test" eller "begrenset". Hvis de tar 1000 kr og sender en demoversjon er altså K-Soft noen skitne svindlere som stjeler fra andre, og vi vet alle hvordan tyver, svindlere og annet pakk burde behandles.

Lenke til kommentar

Leste nettopp artikkelen på helges.net der han har mottatt brev fra advokaten, og da slo det meg.. Jeg lurer på om Rune har brukt åpen kildekode i dette programmet som ligger under GNU og sånt.

 

Tror noen det er sannsynlig? Har han ikke da brutt loven selv, eller ?

 

(Oh the irony).

 

Noen mennesker.. Ser ut som fyren er godt gift og greier. Selv ville jeg lagt inn en god del energi for å oppspore denne personen, og gjøre det klart at dette ikke er akseptabel oppførsel.

 

Man skulle tro dette var gutterom-streker, men det er jo ingen tvil om det er langt i fra det. Sånn som han holder på må han jo ha brutt i allefall en drøss med lover.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.

 

Siden det på internett nå fremkommer diverse falske og feilaktige beskyldninger mot oss, velger vi å kort svare på noen av disse.

 

K-Soft Norge AS har i dag over 11.000 norske bedrifter som kunder. Alt siden vi startet som et enmannsforetak for snart 10 år siden, har vår policy vært at en skal behandle andre godt, og forhåpentligvis selv bli behandlet godt tilbake.

Dette fungerer fint med de aller fleste, men dessverre finnes det en liten prosent som åpenbart ser på dette som svakhet og da velger å spre løgner og sjikane.

Drøyt 90% av våre kunder er nøyde kunder, noen prosent er missnøyde og noen få oppfører seg rart.

Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse. Gjennom internett har disse fått en stemme.

 

Vi ber alle fornuftige lesere å selv bruke hodet, og sjekke nøye hvilken type folk det er som anklager oss.

 

Sjikanen begynte i 2002, da en kunde ville sende et program i retur, som han hadde installert og slik kunne bruke i 10 år hvis han ønsket. Da vi sa nei, svarte han med å legge ut diverse løgner om oss på diverse forum på internett. Det vedkommende også gjorde var å piratkopiere programmet og legge det ut på nettet til spredning. Dette er som kjent en kriminell handling og sier mye om troverdigheten til vedkommende.

Siden har andre personer tatt fatt i disse løgnene, uten å ta hensyn til hvem de kommer fra.

Og det sier noe om disse personene.

 

En annen som har vært aktiv i spredning av sjikane har et firma som selger konkurrerende programvare til omtrent samme pris som oss. Han sprer mengder av løgner om en konkurrent. Som kjent er det kriminell virksomhet å agere slik.

Vår advokat har undersøkt ham nok så nøye, og funnet ham registret med en mengde forskjellige adresser, feilaktige telefonnr osv.

Vi vil ikke si noe negativt om vedkommende, men klart er at han gjort seg skyldig til kriminell handling.

 

 

Til slutt vil vi nevne noe mer info om denne som skriver i denne tråd enn hva de selve skriver.

 

Når vi begynte å selge vår programmer demonstrerte vi dem og solgte dem for mellom 5.700,- og kr 9.800,- Da hadde vi kun seriøse kunder. Når vi begynte å selge rimelig fikk vi dessverre problem med en liten prosent av useriøse kunder.

 

Det vi fant var at enkelt bestilte programvaren i sitt eget navn, i stedet for sitt firmanavn.

Vi fant at for enkelte var grunnen til dette at de håpet at varen skulle sendes mot faktura. De ville da få programmet, kunne installere det, og siden sende det i retur i følge angrefristloven.

Dette siden kun privatpersoner har angrerett, ikke bedrifter. Da kunne de på denne måte få programmet gratis og bruke det gratis til evig tid.

 

Men privatpersoner bruker ikke faktureringsprogram.

Og når en dessuten, som med disse, bestilte til en boksadresse, så skjønner en at dette ikke var evnet for privat bruk.

Disse personer har dessuten et firma som bruker deres etternavn, sammen med resterende del av firmanavnet.

Det er da meget vanskelig å tro at de skulle bruke faktureringsprogrammet privat...

Disse har dessuten fakturert oss for tidsforbruk, brukende deres firmalogo...!

De har sendt oss et ikke underskrevet brev, hvor de kaller oss for idioter.

 

Vi har hatt en sak som dette prøvd av forbrukerombudet, og de gav oss rett og konkluderte med at det ikke fantes grunn til å tro at den bestilte varen var tenkt for privat bruk, siden det var et faktureringsprogram.

 

På internett kan mange skrive, men bruk hodet når du leser, og sjekk hvem som skriver.

Det er ikke sikkert du ville tatt i ham med tang.

 

 

Vi ønsker dere en fortsatt god dag.

 

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

Daglig Leder

K-Soft Norge AS

 

Dere har rett til å kopiere dette innlegg og spre det, men kun i sin helhet.

Lenke til kommentar
Dere har rett til å kopiere dette innlegg og spre det, men kun i sin helhet.

Uten å ha satt meg inn i saken og uten å ville ta stilling til den må jeg bare få lov til å takke for denne rettigheten du gir oss til å kopiere og spre et innlegg på hw.no-forumet.

 

Kan ikke huske å ha sett noen retningslinjer der det står at man kan ta forbehold mot delsitering av egne innlegg, så før jeg går og legger meg vil jeg gjøre et poeng ut av det og legge inn et aldri så lite delsitat fra innlegget.

 

Edit: så får heller en moderator sende meg en PM hvis dette var slemt gjort, eventuelt redigere/slette dette innlegget og gi meg en advarsel. Har ventet lenge på å få min første advarsel uansett ;).

Endret av Halvsame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

R.I.P K-soft. Var jeg slem nå? Dere hare så mye å forklare, så hvorfor bruker du ikke en liten siden på å rydde opp i diverse ting? Istedenfor å glorifisere den bedriften din? Snakker om å gå rundt grøten. :whistle:

 

Du har ikke rett til å kopiere dette sitat, verken i sin helhet eller delvis.

 

Synes dette går litt over alle støvelskaft.

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi har hatt en sak som dette prøvd av forbrukerombudet, og de gav oss rett og konkluderte med at det ikke fantes grunn til å tro at den bestilte varen var tenkt for privat bruk, siden det var et faktureringsprogram.

Akkurat. Og hvilken sak var det? Kan vi få en referanse kanskje? Eller vil ikke K-Soft gi referanse her heller for å beskytte forbrukerombudet? :!:

Lenke til kommentar

Calm, syns hjemmesiden der er nostalgisk jeg da :)

Moro å se en slik hjemmeside igjen, slike var litt high-tech på 90-tallet, blinkende knapper og helt uten smak i design og fargevalg, OG den bruker FRAMES! Sjekk kildekoden, den har til og med en noframes-tag! For ikke å snakke om den kule boksen som kommer opp ved høyre-klikk, for 8-10 år siden var det "Nææei, går DET an? Må jeg ha på hjemmesiden min å!". Nesten like klassisk som commodore64-musikk.

Lenke til kommentar
Drøyt 90% av våre kunder er nøyde kunder, noen prosent er missnøyde og noen få oppfører seg rart.

Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse. Gjennom internett har disse fått en stemme.

så missfornøyde kunder oppfører seg rart nå de på et åpent forum forteller om sine negative opplevelser med deres firma? eller er det potensielle kunder som forhører seg rundt til deres referanse kunder, og får negative svar tilbake som de deler med oss andre? er det også disse som er irrasjonelle?

 

Dere har rett til å kopiere dette innlegg og spre det, men kun i sin helhet.

 

Beklager at jeg ikke kopierte innlegget ditt i helhet.

Endret av Blod
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...