Gå til innhold

Mine erfaringer med firmaet K-Soft Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei daniel, jeg har akkurat hevet meg inn i denne såkalte seriøse dislusjonen, og ja jeg er fjortis når jeg diskuterer Intel, utover det sier jeg min oppriktige mening.

 

Er du sur for at alle ikke syns du er svær til kar for å finne så mye "galt"

 

Jeg konstaterer at det lille jeg har sedd av programmet :

 

1 Har det jeg har lett etter, fritekst med mulighet for deling over flere linjer

 

2 Automatisk fakturanummerering (vel det har alle fakturaprogram utenom de som er laget i regneark, er egentlig et krav dersom det skal bli godkjent som regnskapsbilag.

3 Programmet virker veldig logisk oppbygd, hvor jeg tror at selv de lite datakyndige kan bruke det.

4 Det har rimelig gode søkefunskjoner, med lettfatttelig resultat.

5 Det koster kr 1000,- som er billig, særskilt siden du også har en form for reskonto, har det også åpne poster , så blir jeg straks litt mer imponert, til den prisen.

 

Men skal selvsagt teste det mer for jeg sier det er bra.

 

 

Så til et spørsmål jeg ikke har sedd svar på, som TL1000S ser jeg ikke noen mulighet til å bestille en demoversjon på k-soft sin side ? Hvordan foregikk det, vel muligens har jeg hoppet over det under skumlesningen.

 

Og er du meg du mener som har innsett at jeg har tapt en diskusjon "flirer" og oppfører meg som en unge. Gid av meg , nå ble jeg lei meg

 

:tease:

Endret av Osse
Lenke til kommentar
men her dras jo fram at han bor i usa, programmet er dårlig, grenser jo til det idotiske mange av de innlegg hylekoret kan prestere.

...

Jeg har egentlig ingenting imot at det slåes hardt ned på totalt useriøse firma, men dette minner jo mer om heksebrenning på 1500 tallet.

Nå var det vel snakk om en hotelladresse i USA? Er dette tegn på en seriøs bedrift? Er det kanskje en grunn til at flere firmaer ikke bruker hoteller som sin adresse?

Er det heksebrenning å trekke frem dette?

At noen mener programmet er dårlig er deres fulle rett å mene. Er det heksebrenning dersom man mener at et program ikke holder mål?

Hva slags heksebrenning er det du snakker om egentlig? Utdyp gjerne dersom det ligger noe i utsagnet ditt.

Lenke til kommentar

Og hotelladresse i usa, vel ikke vet jeg, kanskje K-Soft har planer om å lanser e programmet over there, og da er hotell ikke det dyreste alternativet, sikkert det smarteste også når en skal prøve seg i et nytt land, det er aldrig lurt å etablere faste kostnader før en vet om en lykkes. Det er enkel bedriftsøkonomi.

Lenke til kommentar

For det første jeg er ikke sur. :p Men jeg blir radig oppgitt av å måtte stikke en teskje med info inn i munnen på en person som er her for å argumentere for at et program er bra eller ikke. Som jeg sier, hadde du lest gjennom tråden hadde du fått med deg at hele greia handler om svindel.

 

Har selv sett på internettsida, og nei det finnes ikke en "test-versjon" å bestille, men skriver man derimot en mail. Som sagt før, les gjennom tråden.

 

Innleggene med "flirer", sysn jeg bare vitner om en arrogant holdning som motsier det du selv prøver å si, at vi som et "hylekor" bare er fjortiser.

 

Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg kan oppsummere hele denne tråden, derfor maser jeg om at de som vil skrive noe som kan tilføre saken noe den ene eller andre veien, bør lese gjennom selv.

 

Det var heller ikke meninga at du skulle bli lei deg, bare endre holdningha di, noe som tydeligvis ikke hjalp.

Lenke til kommentar

Dersom programmet ikke fungerer, ikke skriver ut faktura etter normer gitt for regnskapsbilag, ja da er det svindel.

 

Hvis det gjør det så skal det mye til for å kalle det svindel, hvor mange fakturaprogram har du testet og brukt i praksis,

 

Jeg spør fordi en bør iallefall ha et minimum av kunnskap hva en kan forvente av et faktureringsprogram til kr 1000,-

 

Joda, jeg skriver "flirer" for det er faktisk det jeg gjør "flirer"

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Og hotelladresse i usa, vel ikke vet jeg, kanskje K-Soft har planer om å lanser e programmet over there, og da er hotell ikke det dyreste alternativet, sikkert det smarteste også når en skal prøve seg i et nytt land, det er aldrig lurt å etablere faste kostnader før en vet om en lykkes. Det er enkel bedriftsøkonomi.

Ja, det er nok grunnen. Helt klart.

:roll:

 

Kjøp programmet du, ettersom du synes det er så fortreffelig, og ikke har noe imot å handle med mildt sagt tvilsomme foretak. Men som sagt så dreier ikke diskusjonen seg om hvorvidt programmet faktisk fungerer, men om K-Softs forretningsmetoder og kundebehandling, eller mangel på sådan . Jeg vet det er vanskelig for deg å forstå, men prøv. Please.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, jeg skriver "flirer" for det er faktisk det jeg gjør "flirer"

Litt "off topic", men det er unektelig morsomt hvordan du hele tiden sitter og flirer, og virker oppgitt over manglende seriøsitet og "fjortisfakter". Såvidt jeg ser så birdrar du ikke nevneverdig med å heve nivået. Kort oppsummert så er vel budskapet ditt følgende:

 

Programmet fungerer, så da spiller alt annet ingen rolle.

 

Om noe så er det vel dette som er egnet til å flire av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jungel dersom du ønsker det kan jeg godt forklare deg hvorfor det ikke virker unaturlig å ha en hotelladresse. Hvile grunner mener du at det er `? og jeg spør utfra et bedriftsøkomisk perpektiv, hvlke bedrifftsøkonomiske perpektiv er det som er galt med å ha en hotelladresse ?

 

1 - Du er der en kort tid

 

2 - Du har en mulighet til å sendt post til en kjent adresse i det landet, for så å få det vidresent.

 

3 - Du har ikke vært nøyd til å leie faste kontorlokaler, som kan være dyrt da det ofte kreves lengre leietider.

 

4 - Dersom du reiser mye er det meget dyrt å ha en fast ansatt , bare for å være der, iallefall i en oppstartingsfase.

 

Jeg kan ikke med min best vilje se at det er et negativt argument.

 

Derimot at de ikke er mulig å nå på telefon er svakt. Men i hule heiteste, det har tatt meg 1 time å lære opp en 60 års gammel mann til å bruke et lotus regneark for fakturering, og han kan virkelig ikke data, men etter det så har han ikke hadd et eneste spørsmål vedrørende fakturering.

 

Sålenge produktet gir ut bilag etter regnskapsloven og faktisk skriver ut faktura.

 

Da er det nærmest injuerende å kalle det SVINDEL.

 

(skal selvsagt teste om det gjør det, men som sagt jeg skal se hvordan 2 personer som er meget lite datakyndige, og har egen bedrift takler programmet fra skratsj. Og som aldrig har hørt om K-Soft.

Lenke til kommentar

Nåja, jeg ville iallefall ikke kjøpt dette programmet.. Hvis en leser hele posten, så ser en at det kanskje vanker en tv2 hjelper deg sak her, og det sier litt.. Finner det også utrolig morsomt å lese hva som skjer dersom en ønsker en demonstrasjon av programmet fra en av K-softs ansatte...

For ikke å snakke om telefoner midt på natten, uønskede faxer osv...

Den glimrende telefonsvarer supporten... Alle de tusen bedriftene som bruker programmet :ermm:

Samt kronen på verket: Den utrolig modne reaksjonen fra K-soft her på forumet.

 

De som ikke har fått med seg dette anbefales å lese det,,, en får liksom et litt bedre bilde av denne "bedriften"

 

dette er bare min mening,, men jeg tror ikke jeg er alene.... :)

 

edit: glemte også : jug jug jug og mere jug

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

For det første så kan jeg ikke si annet enn at det jeg ser av programmene gjennom hjemmesiden til K-Soft ikke akkurat innbyr til tillit. Det minner stygt om en del andre rimelig primitive kjøkkenbenkprogrammer jeg har vært borti innenfor regnskap/fakturering.

 

For det andre er det svaret som daglig leder av K-Soft gir i en annen tråd hvor han trekker paralleller mellom de som klager på firmaet og folk daglig leder har møtt på en psykiatrisk institusjon, og det svaret som trådstarter referer til, ikke særlig egnet til å styrke inntrykket av seriøsitet.

 

For det tredje jobber jeg i ett av de firmaene som oppgis som referanse (med bla daglig bruk av bla. regnskapsprogram) og kan vel si med sikkerhet at det er utenkelig at noen i dette, eller i noen av de store firmaene som er oppgitt på referanselisten bruker programvare fra ett firma som K-Soft.

 

I tillegg står vi altså overfor ett firma hvor eier og eneste ansatte bor i USA, aksjekapitalen er minimum av de loven krever, kona er styreleder, sammen med heller tvilsomme forretningsmetoder og åpenbart falsk referenseliste (jfr andre poster her).

 

Tror neppe jeg ville kjøpt noe av denne karen nei!

 

Edit: Leif og omformulering (fjernet noe)

Endret av el-asso
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Sålenge produktet gir ut bilag etter regnskapsloven og faktisk skriver ut faktura.

 

Da er det nærmest injuerende å kalle det SVINDEL.

 

(skal selvsagt teste om det gjør det, men som sagt jeg skal se hvordan 2 personer som er meget lite datakyndige, og har egen bedrift takler programmet fra skratsj. Og som aldrig har hørt om K-Soft.

 

Jaha. Så lenge programmet skriver ut en faktura og gir ut bilag etter regnskapsloven så kan ikke K-Soft på noen måte gjøre seg skyldig i svindel, uansett hva de gjør? I see. Det gjør det jo betratelig enklere å starte et eget gutteromsfirma, og pønske ut kreative forretningsmetoder. :thumbup:

 

Jeg får bare gjenta meg selv enda en gang: Kjøp for guds skyld dette produktet hvis du absolutt vil, og dersom du ikke har noen skrupler når det gjelder å gjøre handel med tvilsomme foretak. Be my guest. Så får du heller leve med manglende support, spam pr. mail og fax, og andre uhumskheter som vi andre helst vil ha oss frabedt.

 

Men diskusjonen her dreier seg som sagt om K-Softs forretningsmetoder og kundebehandling eller mangel på sådan. Diskusjonen dreier seg altså ikke om hvorvidt programmet faktisk fungerer rent teknisk. Vet ikke om det finnes noen enklere måte å forklare deg dette på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil også si at jeg er sjokkert over hva folk kommer unna med, når en ser på f.eks tv2 hjelper deg... Det virker som om det er så utrolig enkelt å svindle og komme unna med det med en slump penger i tillegg...

 

Hadde en kamerat som for lenge siden på uerfarent vis forskuddsbetalte på en pc han aldri fikk... Saken kom opp i retten, men mannen/bedriften som han betalte til slo seg konkurs. Kameraten min fikk aldri igjen pengene sine, og kommer heller aldri til å gjøre det.

 

Når rettsvesent svikter med å ta seg av slike svindlere så er det naturlig at det blir en slik lynche stemning på forum osv.. Dette er selvsagt bra så samt bevisene ligger til rette.. Hvordan skal en ellers bli kvitt slikt ??

 

edit: bare dumt en kan advare etter at en har blitt svindlet el.

Endret av [^..^]Christian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overskriften på tråden.

 

Svindlerfirma K-Soft Norge AS (uten spørsmålstegn)

 

Dette er en ikke bevist beskyldning mot et firma, det er ikke bevist i en rettskraftig dom at det er Svindel.

 

Programmet er @ er lagt ut på nettet av navngitt person, for fri nedlastning og med lenke til nedlastningstedet.

 

Er dette lovlig i et offentlig forum ?

 

Jurister og hobbyjurister ? hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Christian' date='22/09/2005 : 14:09'] Jeg vil også si at jeg er sjokkert over hva folk kommer unna med, når en ser på f.eks tv2 hjelper deg... Det virker som om det er så utrolig enkelt å svindle og komme unna med det med en slump penger i tillegg...

 

Hadde en kamerat som for lenge siden på uerfarent vis forskuddsbetalte på en pc... Saken kom opp i retten, men mannen/bedriften som han betalte til slo seg konkurs. Kameraten min fikk aldri igjen pengen sine, og kommer heller aldri til å gjøre det.

 

Når rettsvesent svikter med å ta seg av slike svindlere så er det naturlig at det blir en slik lynche stemning på forum osv.. Dette er selvsagt bra så samt bevisene ligger til rette.. Hvordan skal en ellers bli kvitt slikt ??

Ja, som du sier. Det er ofte enkelt for svindlere å komme seg unna hvis de begjærer seg konkurs. Hvis man skal gå rettensvei kan det også ofte bli dyrt og utgiftene overstiger gjenstandens verdi..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tror jeg må skaffe meg det verktøyet K-soft bruker for å lage hjemmesider.

Trur det ligger en mal på frontpage 2000 som ligner

 

Hvis du vil lage et tilsvarende program, så finner du veiledning i VB for dummies....

Kopi fra kilden på en av sidene til k-soft :-)

 

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...