Gå til innhold

Mine erfaringer med firmaet K-Soft Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Torgeir Dahn    22 Mai 2002 17:17    vis alternativer

Nyhetsgrupper: no.kultur.humor

Fra: "Torgeir Dahn" <[email protected]> - Finn meldinger fra denne brukeren

Dato: Wed, 22 May 2002 17:17:27 +0200

Lokal: Ons 22 Mai 2002 17:17

Emne: Svindler"firmaet" K-Soft

Svar til forfatter | Videresend | Skriv ut | Enkeltmelding | Vis original | Rapporter misbruk

 

Ikke akkurat en vits,men dersom du følger lenken kan du finne ut hvor um jeg

var som kastet penger rett i dass!

 

Jeg hadde behov for et enkelt faktureringsprogram, og tilfeldigvis ble jeg

spammet av et "firma" -kanskje heller noen amatører på et gutterom- som

kunne tilby et slikt.

Programmet ble hentet i oppkrav med ca 1200,-.

Programmet viste seg å være totalt ubrukelig, og den såkalte supporten viste

seg å være en telefonsvarer. Jeg har pr mail tilbudt "firmaet" å ta tilbake

programvaren mot å returnere mine utlegg.

Ingen svar, og som advarsel til folk som måtte ha i tankene å kjøpe noe fra

dette "firmaet" legger jeg filen ut som zip-fil med brukerkode vedlagt.

Da programmet er totalt ubrukelig, antar jeg det ikke er ulovlig å legge det

ut til skrekk og advarsel.

 

(blanket ut linken så iallefall jeg ikke bidrar til spredning (min komentar (Osse)))

 

Selgeren kaller seg K-Soft! og har adresse: Pb.188, Tolvsrød,3166 Tønsberg

"Supporttelefon/fax: 33 01 52 15 / 33 01 52 16

Mailadresse: [email protected]

 

Tja, hva skal jeg si, fikk tips om at jeg kunne finne programmet her.

 

Fritekstdelen er av de absultte bedre jeg har sedd.

Greie søkeresultater og mulighter for søk

For meg virket det enkelt i bruk.

 

Men jeg skal faktisk høre med noen av de jeg hjelper med blant annet regnskap, fakturering og slikt, de er ikke datanerder som meg, og har liten kunnskap om dataprogrammer. Men det virket veldig innuativt , lettfattelig, noe som er et must for små firma , uten nerder på kontoret. Så får jeg se om jeg endelig kan pensjonere mitt 12 år gamel regneark for fakturering for disse. Men jeg trekker ingen konklusjon etter å ha sedd programmet i 10 min.

 

Og kom nå ikke å fortell at jeg ikke har greie på fakturering og en bedrifts behov, har da holdt på med litt slikt siden 1990. Betalte over 40000 for micro 80 regnskap og faktura, og det fakturaprogramme er ubrukbart for en håndverker, men ypperlig for de som har faste varenr.

 

Men ærlig talt, hvor seriøst skal en ta trådstarter, han har da vitterligen testet programmet, kopiert det og lagt det ut på internet, riktig nok under google humor.

 

Det er faktisk ikke slik at om en ikke liker et program så kan en fritt legge det ut på Internett for nedlasting.

 

Jeg regner med at det er samme trådstarter her som på google humor. Vel jeg har ikke sedd så nøye på det.

 

Jeg ser mer på trådstarter som en kverulant som er på jakt etter sympati, kanskje han ikke fikk det som liten, for dette grenser til det latterlige.

 

Men en ting skal jeg være ening i, mailer fra firma du ikke har gitt tilatelse til å sende deg mail er noe dritt.

 

Men nå skal jeg la der fjortiser (fjortis er en tilstand , ikke alder) fortsette med dette, dere skaper iallefall god underholdning på en dag jeg kjeder meg "flirer"

:love:

 

Keep up the good work, har lyst til mer humor. :dribble:

 

hehe, vel rettskrivingsfanatikere har litt å le av når de leser mine innlegg.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Tja, hva skal jeg si, fikk tips om at jeg kunne finne programmet her.

 

Fritekstdelen ar av de absultte bedre jeg har sedd.

Greie søkeresultater og mulighter for søk

For meg virket det enkelt i bruk.

 

Men jeg skal faktisk høre med noen av de jeg hjelper med blant annet regnskap, fakturering og slikt, de er ikke datanerder som meg, og har liten kunnskap om dataprogrammer. Men det virket veldig innuativt , lettfattelig, noe som er et must for små firma , uten nerder på kontoret. Så får jeg se om jeg endelig kan pensjonere mitt 12 år gamel regneark for fakturering for disse. Men jeg trekker ingen konklusjon etter å ha sedd programmet i 10 min.

 

Og kom nå ikke å fortell at jeg ikke har greie på fakturering og en bedrifts behov, har da holdt på med litt slikt siden 1990. Betalte i 42500 for micro 80 regnskap og faktura, og det fakturaprogramme er ubrukbart for en håndverker, men ypperlig for de som har faste varenr.

 

Men ærlig talt, hvor seriøst skal en ta trådstarter, han har da vitterligen testet programmet, kopiert det og lagt det ut på internet, riktig nok under google humor.

 

Det er faktisk ikke slik at om en ikke liker et program så kan en fritt legge det ut på Internett for nedlasting.

 

Jeg regner med at det er samme trådstarter her som på google humor. Vel jeg har ikke sedd så nøye på det.

 

Jeg ser mer på trådstarter som en kverulant som er på jakt etter sympati, kanskje han ikke fikk det som liten, for dette grenser til det latterlige.

 

Men en ting skal jeg være ening i, mailer fra firma du ikke har gitt tilatelse til å sende deg mail er noe dritt.

 

Men nå skal jeg la der fjortiser (fjortis er en tilstand , ikke alder) fortsette med dette, dere skaper iallefall god underholdning på en dag jeg kjeder meg "flirer"

:love:

 

Keep up the good work, har lyst til mer humor. :dribble:

Tja, hva skal jeg si? Du har åpenbart ikke tatt deg tid til å lese noe av den kritikken som har fremkommet mot dette foretaket og deres mildest talt tvilsomme forretningsmetoder, og har åpenbart hoppet elegant bukk over det innlegget som utgir seg for å være fra foretakets daglige leder, og som så til de grader burde være den siste spikeren i kisten. Om du likevel ønsker å belønne denslags virksomhet, så står du selvsagt fritt til det.

Lenke til kommentar

Å jeg har sedd mammadalter henge ut større firma en det her på like tynt grunnlag, husker jeg ikke feil så var det Digital Impuls som en gang fikk gjennomgå, men der hadde vist eieren vært å flørta med kjæresten til fornærmede. "flirer"

 

Jeg bryr meg kun om et produkt funker eller ikke, og som sagt, siden jeg nå har en piratkopi, ja så skal jeg la folk som kan lite data, driver sine egne små firma , teste det og høre Deres mening, og da driter vel jeg i om Synnøve Finden dreperen (Tine som fikk 40 mill i bot) bruker det eller ikke.

 

Edit: Alle har sine feil, jeg f.eks er Intelhater, totalt meningsløst og ubegrunnet, men hehe fryder meg stort hver gang jeg kan med et snev av troverdihet rakke ned på de.

 

:cry: Bare ikke Intel saksøker meg :cry:

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Utrolig hva man kan få seg til å skrive bare man kan være anonym. En misfornøyd kunde som helt klart har fått klanderverdig behandlig får en rekke personer til å henge ut et firma over 7 sider uten å bli stoppet ! I de fleste fall er det ikke returrett på programvare selv om man er privatperson. Dette sier seg jo selv da man lett kan ta i bruk programmet og returnere CD'n.

 

Hadde man diskutert kopiering av program på ulovelig vis hadde man blitt stoppet tvert, men et firma kan man plukke fra hverandre uten videre ? Godt mulig K-soft har svin på skogen men det betyr ikke at vi på HW.no skal oppføre oss like dårlig.

Lenke til kommentar
Å jeg har sedd mammadalter henge ut større firma en det her på like tynt grunnlag, husker jeg ikke feil så var det Digital Impuls som en gang fikk gjennomgå, men der hadde vist eieren vært å flørta med kjæresten til fornærmede. "flirer"

 

Jeg bryr meg kun om et produkt funker eller ikke, og som sagt, siden jeg nå har en piratkopi, ja så skal jeg la folk som kan lite data, driver sine egne små firma , teste det og høre Deres mening, og da driter vel jeg i om Synnøve Finden dreperen (Tine som fikk 40 mill i bot) bruker det eller ikke.

Du har virkelig ikke fått med deg innholdet her du...! Hele denne tråden dreier seg om en som sendte inn en mail for å få en test-versjon, men fikk en regning på ~1000,- i tillegg. Han fikk etterpå verken returnet produktet eller regninga. Etter 3-4 mail ble han lei, og startet denne tråden. Forstått?

 

Les hele tråden før du kommenterer!!

 

Jøss at du i det hele tatt gidder å krangle med folka her, når du ikke veit hva tråden handler om engang sier bare litt om deg. At du er fryktelig naiv og tror med en gang tror på "liveman" fordi han sier ditt eller datt, sier også litt om deg.

 

Edit: Herregud, jeg tror jeg gir opp. Det var en ***test-versjon*** han bestilte. En ***test-versjon***!!

 

Edit2: For å si det sånn. Du laster ned en demo. Dagen etterpå får du et regning i posten på 900,- fordi du lasta ned demoen. Jepp, derfor kan ikke forumbrukere henge ut den slags praksis fordi det i noens øyne er lovlig... :nei:

Endret av daniel_984
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde man diskutert kopiering av program på ulovelig vis hadde man blitt stoppet tvert, men et firma kan man plukke fra hverandre uten videre ?  Godt mulig K-soft har svin på skogen men det betyr ikke at vi på HW.no skal oppføre oss like dårlig.

Å avsløre et firma i svart løgn, er det å oppføre seg dårlig?

Selv om enkelte her ikke har noe imot å assosieres med ytterst tvilsomme firmaer er det minst like mange som ønsker å ta avstand fra slikt.

Lenke til kommentar
Jeg bryr meg kun om et produkt funker eller ikke

Dersom det er utgangspunktet ditt så forklarer det din holdning. I så fall får du kjøpe dette programmet og være fornøyd, og la dem som har blitt offer for foretakets tvilsomme forretningsmetoder diskutere og lufte deres frustrasjoner. Det er tross alt dette tråden handler om.

Lenke til kommentar

"Flirer"

 

Dette er gøy - jammen er dere flinke.

 

Jeg skal la et par mindre firma kaste dom over k-soft, de vil garantert være nøytrale da de ikke har hørt om k-soft "flirer"

 

Leste de 2 første sidene rimelig bra, så skumleste jeg resten.

 

Joda, har de sendt regning på en demo versjon så er det ikke bra. Og i såmåte er vel en smekk på fingra ok.

 

Men for k-soft å forsvare seg mot fjortis gjenget her på forumet når de tar løs, er jo tilnærmet umulig, så k-soft gjør bare rett i og la være å svare Dere mer. De gjorde etter min mening en tabbe med å poste et svar her i det hele tatt.

 

Selv aventer jeg dommen fra mulige faktiske brukere av faktureringsprommet, så funker det så er jo iallefall denne tråden godt for noe.

 

Jeg akter iallefall å teste produktet for å se om det er verd kr 1000,- eller ikke.

 

Jeg kan jo selvsagt begynne å quate fra innlegg som omtaler programmet som en excel mal og slikt, har noen av de PRAKTISK erfaring i hva en bedrift trenger ?

Lenke til kommentar
Jeg akter iallefall å teste produktet for å se om det er verd kr 1000,- eller ikke.
Men det er jo dette du ikke kan gjøre. Er du litt treig eller? :roll:

 

Og om du ikke finner det merkelig at han bruker ikke-eksiterende referanser, eller at han for den saks skyld bor på et hotell utenfor flyplassen i Hollywood, ja da må jeg bare si at du er helv*tes naiv. Om programmet funker eller ikke har lite å si lenger, fordi man avdekker etterhvert at mannen er en svindler. Han kunne likesågodt sendt ut en pakke twist for alt jeg bryr meg, mannen ljuger så det renner dr*tt ned til hallingdalen.

 

Edit: At han ikke burde postet innlegg her er jeg helt enig i. Han gjorde bare sin egen grav èn fot dypere.

 

Edit2: Og hva er det egentlig med den "flirer"? Jeg skjønner bare ikke det, for du hevder stadig at alle andre her er en haug med "fjortiser", men selv står du og hever deg over alle med en arrogant og ekkel holdning.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Men for k-soft å forsvare seg mot fjortis gjenget her på forumet når de tar løs, er jo tilnærmet umulig, så k-soft gjør bare rett i og la være å svare Dere mer. De gjorde etter min mening en tabbe med å poste et svar her i det hele tatt.

Hehe, så du mener at du faktisk har lest K-Softs angivelige svar på tiltale her inne? Og du går ut ifra at dette innlegget er skrevet av foretakets daglige leder, og formodentlig eneste ansatte? Og likevel - etter å ha lest denne festforestillingen i umodenhet, forakt for alt som heter kunder, og lavpannede angrep på dem som kritiserer foretaket - så ønsker du å støtte dem/ham økonomisk? Jaja, du var tydeligvis dønn seriøs da du sa at

 

Jeg bryr meg kun om et produkt funker eller ikke

 

Heldigvis er det andre som mener at moral og skrupler også er en fin ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hei,

 

Vil herved dele med dere min erfaringer med firmaet K-Soft Norge AS:

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

 

En i familien har for en stund siden bestilt en prøve av produktet hos dem.

Pakken kom imidl. i postoppkrav med ca kr 1.000

<snip>

Bare ett kontrollspørsmål..:

Hvordan foregikk bestilllingen av "prøveprodukt"?

Jeg kan nemlig ikke se muligheten for at det er mulig?... dvs. å bestille noe "på prøve" fra firma K-Soft?

Forøvrig gjelder vel Norsk Lov - Angrefrist - for all netthandel, så jeg ser ikke helt behovet for å bruke så mye energi på dette..

Ja.. det er nok meget ubehagelig å få purringer på varer man har returnert/angret på bestilling av, men se på det som opptennings-materiale til vinterens fyring.. :)

Sannsynligheten for at dere får "Torpedo-Kalle" på døra på oppdrag for K-Soft er ytterst liten vil jeg tro..

At det er noe som tyder på manglende seriøsitet fra K-Soft er åpenbart, men der stiller de likt med ganske så mange "aktører" i mange ulike "næringer".. dessverre.

Det er heller ikke så veldig imponerende å delta i hylekor mot diverse firma i tråder her på Hw.no utifra noe som faktisk *kan* være ett rent partsinnlegg.. I dette tilfellet kan det nok være på plass å "lufte litt" frustrasjon.. :)

Lenke til kommentar

jepp jeg er treig :D

 

Men jeg er jo i den heldig situasjonen at pga denne tråden så sitter jeg på en demoversjon, mangler jo bare kode.

 

Hadde foresten synes tråden hadde vært rimelig grei hadde den omhandlet i hovedsak, at en persjon påstålig må betale for en demo versjon, NOE JEG SELVSAGT MENER AT HAN IKKE SKAL.

 

men her dras jo fram at han bor i usa, programmet er dårlig, grenser jo til det idotiske mange av de innlegg hylekoret kan prestere.

 

Debatten forsvant jo langt inni i granskauen med teorier og jakt på feil ifra k-soft sin side.

 

Jeg har egentlig ingenting imot at det slåes hardt ned på totalt useriøse firma, men dette minner jo mer om heksebrenning på 1500 tallet.

 

PS, hva mener du egentlig med

Er du litt treig eller?

 

Begrunn det spørsmålet litt bedre, så skal jeg se om jeg er ening, eller er det slik at folk som ikke er helt enig med deg er treige :fun:

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Hei,

 

Vil herved dele med dere min erfaringer med firmaet K-Soft Norge AS:

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

 

En i familien har for en stund siden bestilt en prøve av produktet hos dem.

Pakken kom imidl. i postoppkrav med ca kr 1.000

<snip>

Bare ett kontrollspørsmål..:

Hvordan foregikk bestilllingen av "prøveprodukt"?

Jeg kan nemlig ikke se muligheten for at det er mulig?... dvs. å bestille noe "på prøve" fra firma K-Soft?

Forøvrig gjelder vel Norsk Lov - Angrefrist - for all netthandel, så jeg ser ikke helt behovet for å bruke så mye energi på dette..

Ja.. det er nok meget ubehagelig å få purringer på varer man har returnert/angret på bestilling av, men se på det som opptennings-materiale til vinterens fyring.. :)

Sannsynligheten for at dere får "Torpedo-Kalle" på døra på oppdrag for K-Soft er ytterst liten vil jeg tro..

At det er noe som tyder på manglende seriøsitet fra K-Soft er åpenbart, men der stiller de likt med ganske så mange "aktører" i mange ulike "næringer".. dessverre.

Det er heller ikke så veldig imponerende å delta i hylekor mot diverse firma i tråder her på Hw.no utifra noe som faktisk *kan* være ett rent partsinnlegg.. I dette tilfellet kan det nok være på plass å "lufte litt" frustrasjon.. :)

All netthandel for FORBRUKERE. Ikke bedrifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg akter iallefall å teste produktet for å se om det er verd kr 1000,- eller ikke.
Men det er jo dette du ikke kan gjøre. Er du litt treig eller? :roll:

Hvis du ikke skjønte det enda, da mener jeg akkurat det jeg sa. Ikke noe spørsmål lenger... :roll:

 

Kan forklare det en gang til hvis du vil, men har brukt så mye skrivetid på dette nå at jeg begynner å bli rimelig lei. Som jeg krev istad så ingen kan bomme:

 

***les hele tråden*** (-før du kommenterer...)

 

Der ser du sånn ca handlingsforløp:

Du har virkelig ikke fått med deg innholdet her du...! Hele denne tråden dreier seg om en som sendte inn en mail for å få en test-versjon, men fikk en regning på ~1000,- i tillegg. Han fikk etterpå verken returnet produktet eller regninga. Etter 3-4 mail ble han lei, og startet denne tråden.

 

Edit: lksievferi :blush:

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

All netthandel for FORBRUKERE. Ikke bedrifter.

Det er da kanskje ikke så smart å sende svar på noe som likner brevark til en bedrift (enkelt"kvinne"foretak)?

K-Soft kan vel da faktisk med "loven i hånd" være så "frekke" at de krever inn penger for en noe ubetenksom bestilling?

Er det dette som har skjedd?

Hvorfor blir da så mange opprørte her?

Fordi de synes det er "slemt" at et tvilsomt? firma utnytter en situasjon de mer eller mindre bevisst har fremprovosert (med sin "proffe" web-side/bestillings-formular)?

Noen spørsmål til ettertanke dette kanskje?

 

PS.

Forøvrig har tråden nå utartet seg til personangrep og sjikanering forumsdeltakere i mellom.. noe en moderator med fordel kan benytte som grunnlag for stengning av tråden..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...