Jump to content
Sign in to follow this  
gregas

Mine erfaringer med firmaet K-Soft Norge

Recommended Posts

Hei,

 

Vil herved dele med dere min erfaringer med firmaet K-Soft Norge AS:

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

 

En i familien har for en stund siden bestilt en prøve av produktet hos dem.

Pakken kom imidl. i postoppkrav med ca kr 1.000

Vi hentet den enkelt og greit IKKE fra postkontoret, men til vår stor

overraskelse kom samme pakken tilbake til oss med en regning på 1.000 kr for

samme varen.

Vi sendte den tilbake med en notat om at vi ikke ønsker varen og det ikke

var avtalen at vi skulle betale noe i oppkrav, men til vår fortvilelse

sendte K-soft pakken igjen tilbake til oss med en kommentar om at vi IKKE

HAR NOEN ANGREFRIST. Hallo, sier jeg nå bare, angrefrist på hva i verden på

? Vi hentet ikke pakken og da har vi ikke noen plikt til noe som helst eller

er heller ikke bundet av noen avtale. Da ble vi altså skikkelig iritert, men

vi sendte pakka tilbake, denne gangen uten porto på slik at de får betale

for returen. Men så fikk vi pakka igjen nå der de skrev at "Dette er tull,

vi har hatt dette prøvd tidligere (!!!), du har ingen angrefrist, for du

har bestilt dette til din bedrift. Private personer bruker heller ikke

postbokser. Ta dette gjerne opp med forbruekrombudet". Frekkeste svaret

kunne en ikke forvente, men vi sendte pakka tilbake med denne gangen en

kommentar om at de idiotene må skjerpe seg, samtidig som vi sendte en klage

til Forbrukerombudet og Forbrukerrådet. Vi har ikke fått noen tilbakemelding

fra verken Forbrukerombudet eller Forbrukerrådet, tross at det har gått 1

mnd. Vi fikk nå igjen pakke fra dem, som vi sendte tilbake igjen uten porto.

I dag kom pakka i retur med flere purregebyrer (på kr 75, noe som ikke helt

etter loven, for purregebyret fastsettes vel av rettsgebyret og skal være 10

% av rettsgebyret). Jeg sender pakka i retur til dem igjen i dag med en

kommentar om at de må oppsøke hjelp hos psykologen, men skal jeg tippe

riktig kommer den tilbake om et par dager.

 

Hva foreslår dere jeg kan gjøre i denne saken ?

 

Jeg har lastet opp alle brevene fra k-soft:

1.brevet: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20004.jpg

K-softs svar: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20001.jpg

1. Purring: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20002.jpg

Vårt brev til k-soft: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20003.jpg

Ny faktura fra k-soft: http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20005.jpg

Purring fra k-soft mottatt i dag:

http://goftedal.com/k-soft/K-Soft%20006.jpg

 

Det kan være interessant å merke at eieren av k-soft bor i USA:

http://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp...verdi=988251178

 

samt at han har to bedrifter:

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=980004104

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

 

Kundesenteret deres er jo ikke åpen i det hele: 31103000

 

På google fant jeg en del om hvor useriøse de er:

http://www.google.com/search?hl=no&rls=GGL...%B8k&lr=lang_no

 

 

 

Noen som kan komme med noen tips hva jeg skal gjøre nå ? Kontakte TV2

Hjelper deg, politianmelde firmaet eller hva ?

Edited by Ueland
  • Like 1

Share this post


Link to post

Forbrukerrådet er rette instans.

 

Ellers så ser dette her komplett idiotisk ut av K-Soft...latterlig rett og slett.

 

Forbruker.no, hjelperdeg.no, forbrukerportalen.no kan også være fine steder som du kan tipse om denne saken.

 

EDIT: At forbrukerrådet ikke har svart på deres henvendelse høres rart ut egentlig..prøv å ta kontakt med de på nytt!

Edited by Alastor

Share this post


Link to post

Kan du ikke bare drite i å hente den opp i posten a? la pakka råtne der den er, og skrive et personlig brev bare med ahhh... f.eks: "HAHAHAHAHAHAHAHAHA .......... HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.... AAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHA..... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!! AAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!!!!!!"???

Share this post


Link to post

Du jeg var helt ærlig jeg... Skriver bare hva jeg ville gjort. hvorfor skal gutten vise noen svindlere respekt? Da får de heller tape de pengene de har på å ha prøvd. Jeg er helt fokusert, men han som forbruker har jo alle rettigheter.

 

Om du også hadde lest litt på den google sida han dro opp hadde du vel kanskje skljønt litt mer... Ikke vet jeg..

Share this post


Link to post

Er dette bestilt på bedrift?

 

Han i familen som bestilte dette, oppgav han noen bedrift?

 

For det er det sant som han sier i k-soft.

Bedrifter har ikke noen angrefrist. Private har 14 dagers angrefrist.

 

 

edit:

 

Ser jo på fakturaen at det er privat...

Du har i kjøpsloven 14 dagers angrefrist.

Edited by Thorvald

Share this post


Link to post

Nei, du har det IKKE i kjøpsloven. Ei heller i forbrukerkjøpsloven som er for forbrukere (kjøpsloven er for bedrifter)

 

Du har en fin liten lov som heter angrerettloven :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dette virket ikke veldig seriøst... Forresten bor jeg i Hønefoss, kanskje jeg skal ta meg en tur opp til denne Karlsson for å se om han er i landet eller i Hollywood :roll:

 

Leste dette på supportsidene:

-----

Run time error: 5

Det betyr normalt at det er en feil i registeret i Windows. Det eneste kjente programmet som skaper denne feilmeldingen er en gratisversjon av Lotus. Det som må gjøres er å få rettet opp i en registerfeil. Dette gjøres vanligvis ved å formatere harddisken og så legge inn Windows på ny.

-----

 

Noe sier meg at det heller er en dårlig koding i programmet som de sikkert har snekret sammen i VB over en helg... :!:

Share this post


Link to post

Du, han fyren som driver denne butikken her er jo en total (morsom) svindler jo!

 

hahaha, se på dette!. Dette er noe av det mere morsomme jeg har vært borti.

Blant våre kunder kan nevnes: Tine, Statoil, NSB.....
Hehe, du skjønner hvorfor dette er morsomt med èn gang du trykker deg inn på linken.

 

Jeg mener, jeg lagde en webside når jeg var 15-16 år eller noe (likna noe på dette...), og hvis han der har systemer i "tusenvis av små- og mellomstore bedrifter"+"nsb, tine etc", så tenker jeg nok gutten hadde putta litt mer penger i det som reprensenterer bedri(f)ten hans :p:D . "This is a keeper"... :lol:

Edited by daniel_984
  • Like 1

Share this post


Link to post
Ikke akkurat en vits,men dersom du følger lenken kan du finne ut hvor um jeg

var som kastet penger rett i dass!

 

Jeg hadde behov for et enkelt faktureringsprogram, og tilfeldigvis ble jeg

spammet av et “firma” -kanskje heller noen amatører på et gutterom- som

kunne tilby et slikt.

Programmet ble hentet i oppkrav med ca 1200,-.

Programmet viste seg å være totalt ubrukelig, og den såkalte supporten viste

seg å være en telefonsvarer. Jeg har pr mail tilbudt “firmaet” å ta tilbake

programvaren mot å returnere mine utlegg.

Ingen svar, og som advarsel til folk som måtte ha i tankene å kjøpe noe fra

dette “firmaet” legger jeg filen ut som zip-fil med brukerkode vedlagt.

Da programmet er totalt ubrukelig, antar jeg det ikke er ulovlig å legge det

ut til skrekk og advarsel.

 

*fjernet*

 

Selgeren kaller seg K-Soft! og har adresse: Pb.188, Tolvsrød,3166 Tønsberg

“Supporttelefon/fax: 33 01 52 15 / 33 01 52 16

Mailadresse: info@k-soft.no

 

Her finner du hele innlegget, det virker som om det er svært mange som har samme problem som deg, lykke til.

 

Du kan jo ta kontakt med noen av disse.

 

Håvard

 

Les Denne

 

Edit: fjernet link til fakt2000

Edited by Howard_

Share this post


Link to post

Fattern som driver et enkeltmannsforetak klarte å bestille et av produktene til K-Soft. Det fungerte i og for seg greit nok.

 

Men da han kjøpte ny pc og skulle legge inn programmet på nytt fant han ikke igjen lisenskoden. Han sendte da en mail naturlignok og forklarte problemet. Svaret han fikk var at han måtte betale (mener det var ca. 1000,- kr) for at de skulle sende han koden. Dette fordi han ikke hadde betalt ekstra for support ut over ett år!! Jadda.. Han hadde hatt programmet i ca. 1.5 år.

 

Han gadd selvfølgelig ikke betale og programmet er ikke i bruk. Useriøst firma spør du meg :thumbdown:

Share this post


Link to post

Til opplysning, så om dere er et firma så har dere absolutt _ingen_ angrefrist.

Så om dere har bestilt en vare hos k-soft som bedrift, og varen er sendt til dere.

Så er dere faktisk pliktig i å ta i mot varen om de ikke vil ta den i retur.

Selfølgelig har dere vanlig garanti på varen, men ellers så er det noget få rettigheter. desverre.

 

Edit: leste at du handlet som privatperson, men har fortsatt et lite spørsmål.

Når du la inn bestilling, fylte du ut noe på "firma" feltet, om ja så har du

faktisk handlet som et "firma". Men selfølgelig som jeg ser det så har du en

god sak og varene bør taes i retur. Returporto må da dekkes av kjøper.

 

Edit2: Og så mere jeg leser om dette firmaet.... jo verre blir det...

Edited by Samcki
  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg har også mottatt spam fra K-soft og har forsøkt å få kontakt med ansvarlige der borte for dette, etterhvert gav jeg opp da jeg innså at det ikke engang var mulig å få tak i ei dumdristig vaskedame som ville leke sentralbord.

 

Har sendt mail til samtlige firma som står oppført på hjemmesidene til K-soft der jeg spør om de som litt mer kraftige seriøse aktører i markedet kan se nærmere på saken.

 

Saken gjelder K SOFT Emanuel Karlsson (980004104) / K-SOFT NORGE AS (988251178).

 

Viser til K-Softs nettsider gjeldende dato 30.08.2005 hvor det står følgende:

 

> Vi på K-Soft har spesialisert oss på å ta frem programmer som er

> revolusjonerende lette å bruke og dette med stor fremgang. Våre programmer

> brukes nå på alt fra Norges største bedrifter til små 1 og 2 manns bedrifter.

> Blant våre kunder kan nevnes: Tine, Statoil, NSB, Raufoss Våpenfabrikk,

> Nycomed, Helikopterservice, en mengde butikker fra kjedene Rema 1000,

> Rimi og Coop, Ford, Electrolux, 7-Eleven, Toyota, ISS, Shell, Kiwi, Esso,

> Saab Norge, ABB, Hennig Olsen IS, Radisson SAS, Rica, Rieber & Sønn og

> sist men ikke minst tusenvis av små og mellomstore bedrifter.

 

 

Tydeligvis driver K-Soft markedsføring i større grad med dette som

grunnlag til hvorfor man skal velge K-Softs produkter. Gjentatte

ganger er det bekreftet at disse opplysningene ikke stemmer og at

produktene ikke yter tilfredsstillende til å benyttes hos nevnte

konserner. På spørsmål om referanser fra de nevnte konsernene nekter

K-Soft å uttale seg utover følgende:

 

> Vi selger som du ser svært rimelig og derfor i stor volum. Men vår policy er å

> beskytte våre kunder og gir derfor ikke referanse. Vi går kun ut med navn på

> bedrifter som er så store at det er vanskelig å finne hvilken avdeling som

> bruker det.

 

 

Jeg blant flere er en av dem som har mottatt det jeg vil karakterisere

som "spam" (uønsket reklame) fra K-Soft, men har gitt opp å forsøke å

få tak i en ansvarlig for markedsføringsavdelingen hos Disse. Jeg

henvender meg derfor til Dere og håper et større konsern kan ta en

alvorsprat med K-Soft ang denne saken. Det er tydeligvis nok personer

som har blitt lurt.

 

 

Sakset fra siste brukererfaringer:

 

>Fra en næringsmiddelprodusent:

> Vi har ALDRI brukt K-Soft til noe som helst, og har ALDRI kjøpt noe

> der. Derimot har vi forgjeves forsøkt å komme i kontakt med noen i

> firmaet for å få slettet vår oppføring der. Vi har tom. vurdert

> anmeldelse av firmaet, men tror vel neppe at det nytter.

>

>Fra en bilimportør:

> [xx] AS har i lang tid forsøkt å få navnet [vårt] fjernet fra

> referanselisten til K-Soft. [Xx] som importør har aldri hatt noe med

> K-Soft å gjøre. Så vidt vi vet er det én enkelt forhandler som ved

> ett tilfelle har benyttet ett av K-Softs produkter.

>

> Vi har ikke lykkes med å få kontakt med noen hos K-Soft, og våre

> fakser, e-mailer og telefoner blir ikke besvart på noen som helst

> måte.

>

> Vi kan altså ikke uttale oss om produktene til K-Soft, og vi har på

> ingen måte noe positivt å si om kundevennligheten.

>

>Fra en butikkjede:

> Dette er en tilsnikelse.  Jeg kjøpte fakturaprogrammet for et par år

> siden, men bruker det ikke fordi funksjonaliteten ikke var god nok

> til vårt bruk.  Jeg har sagt opp vedlikeholdsavtalen, og det er

> derfor drøyt å bruke oss som referanse.

>

>Fra et oljeselskap:

> Vi er imidlertid ikke i stand til å hjelpe deg med en referanseperson

> fordi K-Soft er ukjent for våre regnskapsavdelinger. Vi har forsøkt å

> kontakte K-Soft på tlf. for å finne ut hvem i [xx] som ev. kjenner

> programmet, men det er ikke mulig å treffe annet enn en

> telefonsvarer.

>

>Det ser altså ikke ut som om "kundene" er så *veldig* fornøyde.  Men det

>kan jo hende at K-Soft kunne gi en demonstrasjon av varene sine:

 

 

 

MVH

Jim Leirvik

 

 

Merk: denne mailen er forsøkt sendt til samtlige firma nevnt på

hjemmesidene til K-Soft Norge, Dere har selvfølgelig ingen plikt til å

svare på denne, men hadde vært interessangt å høre hva som kan gjøres

med saken. Ved eventuelt svar bes Dere passe på å fjerne

epostadressene som ligger under "CC", slik at andre firma denne

eposten har gått til ikke får en drøss med svar om emnet.

 

 

Ref:

http://www.k-soft.no/

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=980004104

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=988251178

 

Brukererfaringer:

http://www.helges.net/index.php?p=27

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=464043

http://groups.google.no/group/no.samfunn.f...l=no&lr=&rnum=4

Edited by JimL

Share this post


Link to post

Vet dette kanskje er å gni salt i såret, men jeg synes nesten at folk som handler fra en bedrift med så elendige websider, samt et så utrolig dårlig GUI som vist i screenshots på k-softs hjemmeside, faktisk fortjener å bli lurt. Beklager hvis jeg trør noen på tærne nå, men ingen som er ved sine fulle fem som frekventerer HW-forumet kan da handle av et slikt selskap!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Det trådstarter omtaler som:

"Dette er tull,

vi har hatt dette prøvd tidligere (!!!!!), du har ingen angrefrist, for du

har bestilt dette til din bedrift. Private personer bruker heller ikke

postbokser. Ta dette gjerne opp med forbruekrombudet".

 

Er jo faktisk:

Dette er tull, snakk gjerne med forbrukeromb. Vi har prøvd dette tidligere, en privat person bruker ikke faktureringsprogrammer. Det er åpenbart at dette er bestilt til en av deres bedrifter. Private personer bruker heller ikke postboksadresser.

 

Det trådstarter unnlater å si i innlegget; en privat person bruker ikke faktureringsprogrammer, får meg til å lure på hva du skal med et faktureringsprogram?? Hva skal en privatperson skrive fakturaer mot og hvem skal de sendes til? Hvis det stemmer at dette har blitt prøvd tidligere, og at de har fått medhold, så forstår jeg at de vil ha det de har krav på! Hvis ikke så bør du få tilbake pengene for programmet på angrefrist.

 

K-Soft hevder at bruksområdet til programmene er: Våre programmer brukes nå på alt fra Norges største bedrifter til små 1 og 2 manns bedrifter.

 

Nå har jeg selvfølgelig også hørt om markedsføringsteknikkene til K-Soft som neppe er innenfor lovgivningen, men det endrer likevel ikke din sak. At folk lar seg bli lurt av sånne reklameteknikker skjønner jeg ikke, hvis du ser på sidene så:

Ja, her LYSER det småunger, gett! I enhver aldersgruppe.

 

-VF-

 

Google humor diskusjon

 

Har full forståelse for de som har blitt lurt vil ha penger tilbake, men har du godtatt en avtale som går ut på at du blir lurt så er helt ok og din egen feil.

Share this post


Link to post

Hvis det var så at de hadde bestilt en gratis prøve, men den kom med 1000 kr i oppkrav så er jo saken enkel. Spørsmålet er om at det kan bevises at det bare var bestilt en prøve...

Share this post


Link to post

Tenk deg om de faktisk har retten på SIN side..denne saken har flere ulumskheter, men som sagt flere ganger over, bedrifter har ingen angrerett, og har du fylt ut bestillinga med firma er det DU som har problemet. Ikke minst, hvorfor har du laget proff faktura? Folk har vanligvis ikke slik programvare hjemme, og det presiserer det jo forsåvidt også i det uhøflige returbrevet sitt. Så du skal ikke se bort ifra at det er du som har tabbet deg grådig ut fordi du tror ting er på en måte, når det i realiteten er noe helt annet.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...