Gå til innhold

Mine erfaringer med firmaet K-Soft Norge


Anbefalte innlegg

Men det er jo klart veldig lokkende med slike tilbud på 1000 kr.

Nå prater du tull, det finnes mange utmerkede fakturaprogramer til rundt kr 1000,- ikke kom og fortell meg at Excel og annet hjemmemekk er i nærheten av hva f.eks Datax faktura kan prestere.

Jeg har aldri brukt k-soft sitt men vet flere som er srålende fornøyd med det også, dog å kan ikke det endre det faktumet at k-soft er en av norges med utholdene spammer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:p

 

Er virkelig morsomt å lese denne tråden :!:

 

Mange av dere kan jo starte hw's hylekor. Dere er jo unison stortsett.

 

Nå kjenner jeg ikke selve Fakturaprogrammet, men vet at mange fakturaprogram er dårlig egnet for mange yrkesgrupper, særskilt de som driver med arbeid og ikke har faste varenr og beskrivelser. 1000 kr er meget rimelig for et fakturaprogram, men så har jeg brukt faktureringprogram i 10'20' kr klassen (Micro80)

 

Hvor mange her har egentlig prøvd K-Soft fakturaprogram, jeg kunne faktisk vært intresert i et enkelt faktureringsprogram, dersom det har muligheten til flere linjer med "arbeidsbeskrivelse i fri tekst".

 

Så kanskje k-soft har fådd seg en nu kunde, meg :)

 

Og jo jeg er seriøs, for oss som har behov for litt fakturering gir vi da fan i hvilket programeringspråk som er benyttet, bare det er enkelt og har de nødvendige funksjoner.

 

Jeg bruker forresten et regnskapsprogram laget i Access, som koster rundt 5000 kr, og det er i bruk bedre en Micro 80 som koster rundt 20 000.

 

Ellers tror jeg ikke K-Soft skal være så bekymret for dette hylekoet her

 

:!:

Lenke til kommentar

K-Soft, det er så mye som ikke stemmer i det lille hodet (ditt)deres, og vil gjerne ha noen svar. "Kopiere og distribuere i sin helhet" elns er bare tull.

 

... K-Soft Norge AS har i dag over 11.000 norske bedrifter som kunder... ....Drøyt 90% av våre kunder er nøyde kunder, noen prosent er missnøyde og noen få oppfører seg rart. ...
Dette gjelder de 11000 kunder dere har, ikke sant? Bare lurer på da om Tine, NSB, det nedlagte Raufoss Våpenfabrikk, Statoil, Rema 1000, etc. er med i disse? For hvis ikke er det også litt feil å hevde:
... Dette fungerer fint med de aller fleste, men dessverre finnes det en liten prosent som åpenbart ser på dette som svakhet og da velger å spre løgner og sjikane. ...

 

... Når jeg var ung og studerte, jobbet jeg ekstra på en psykiatrisk avdeling. Der lærte jeg at det finnes en del folk i samfunnet som oppfører seg irrasjonelt. Tidligere hørte en ikke så mye fra disse. Gjennom internett har disse fått en stemme. ...
Hva har dette med noe å gjøre?

 

... Dette er som kjent en kriminell handling og sier mye om troverdigheten til vedkommende. ...
Troverdigheten din er like stor som de psykiske pasientene du påståelig har arbeidet med.
Styre:

Styrets leder: Rune Emanuel Karlsson, 2905 Sheridan Street 33020 Hollywood Florida, USA

Varamedlem: Liv Karlsson

[Edit2]Åja, glemte å legge til at dette er et hotell [/edit2] Dess lenger du prøver å vri deg vekk med å ljuge litt til dess mer har vi deg. Skulle tro faktisk uansett hva du skriver her som skal "renvaske" deg, har vi bevis for det motsatte. At vi har fått mail fra flere store firmaer som vil ha navnet sitt strøket fra din "henvise-til" liste er vel noe av det gode vi har. Generelt, folk som deg gir nordmenn et skikkelig dårlig rykte, jeg håper bare det ikke er gått altfor mange utenlandske bedrifter i heissjakta di. Jeg blir rett og slett flau av å kalle meg nordmann når jeg veit at jeg har folk som deg under skoen min.

 

Tilbake til saken

... Dette siden kun privatpersoner har angrerett, ikke bedrifter. Da kunne de på denne måte få programmet gratis og bruke det gratis til evig tid. ...
Dette ordnet du selv med å gi ut en såkalt testversjon. Men istedenfor å sende ut testversjonen så sendte du ut hele programmet med en regning på ~1000,-.

 

... Men privatpersoner bruker ikke faktureringsprogram. ...
Hele siste halvdelen av innlegget ditt baserer seg på dette, og jo vi som har diskutert denne tråden her har kommet fram til at flere privatpersoner faktisk bruker faktureringsprogrammer. Da er det veldig mange som er enig i at det er mulig mens faktisk (tror jeg), bare du er uenig.

 

... Vi har hatt en sak som dette prøvd av forbrukerombudet, og de gav oss rett og konkluderte med at det ikke fantes grunn til å tro at den bestilte varen var tenkt for privat bruk, siden det var et faktureringsprogram. ...
Som skrevet før i tråden, kom med referanser, for vi er lei av å høre "jeg-påstår-et-eller-annet" våset ditt.

 

... Vi ønsker dere en fortsatt god dag. ...
Riiiiiiiiiiiiight... :roll:

 

Edit: Admin/moderator får gjerne gi meg advarsel, for dette var virkelig verdt det.

Endret av daniel_984
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser firmaene som han oppgir som kunder av hans produkt.

Eg jobber i Statoil og skal skjekke opp om vi bruker noen av hans produkter.

 

Noe eg tviler på.

Eg har aldri hørt om noe program som hetter K-Soft i statoil sammenheng.

 

Menne, skal skjekke det ut i løpet av dagen.

 

(Fant ingenting eg)

Endret av Aykon
Lenke til kommentar

Altså.. Hvorfor gidde å henge ut ett firma pågrunn av ett par småfeil?

Firmaet er seriøst og har holdt på i 10 år. Om de skal overleve 10 år på markedet så må de vere seriøse.

 

Uthengingen som foregår her holder ikke mål! Og om jeg ikke husker helt feil så står det noen om uthenging av personer etc. i rettningslinjene, så hva med å få denne tråden stengt?

 

Dette er i seg selv for dumt!

Lenke til kommentar
Ser firmaene som han oppgir som kunder av hans produkt.

Eg jobber i Statoil og skal skjekke opp om vi bruker noen av hans produkter.

 

Noe eg tviler på.

Eg har aldri hørt om noe program som hetter K-Soft i statoil sammenheng.

 

Menne, skal skjekke det ut i løpet av dagen.

Er ikke nødvendig: Fikk endelig leita opp de mailene... (jeg VISTE jeg hadde sett dem...)

 

Velvel, da får man undersøke selv.  Jeg sendte derfor følgende mail til

en del av de nevnte bedriftene:

 

  > Jeg ser at firmaet K-Soft (http://www.k-soft.no/) bruker blant annet

  > dere som referanse for sine økonomi- og logistikksystemer.  Kunne jeg

  > ha fått oppgitt en referanseperson hos dere som kan uttale seg om

  > systemets brukbarhet?

 

Svarene lot ikke vente på seg:

 

Fra en næringsmiddelprodusent:

  > Vi har ALDRI brukt K-Soft til noe som helst, og har ALDRI kjøpt noe

  > der. Derimot har vi forgjeves forsøkt å komme i kontakt med noen i

  > firmaet for å få slettet vår oppføring der. Vi har tom. vurdert

  > anmeldelse av firmaet, men tror vel neppe at det nytter.

 

Fra en bilimportør:

  > [xx] AS har i lang tid forsøkt å få navnet [vårt] fjernet fra

  > referanselisten til K-Soft. [Xx] som importør har aldri hatt noe med

  > K-Soft å gjøre. Så vidt vi vet er det én enkelt forhandler som ved

  > ett tilfelle har benyttet ett av K-Softs produkter.

  >

  > Vi har ikke lykkes med å få kontakt med noen hos K-Soft, og våre

  > fakser, e-mailer og telefoner blir ikke besvart på noen som helst

  > måte.

  >

  > Vi kan altså ikke uttale oss om produktene til K-Soft, og vi har på

  > ingen måte noe positivt å si om kundevennligheten.

 

Fra en butikkjede:

  > Dette er en tilsnikelse.  Jeg kjøpte fakturaprogrammet for et par år

  > siden, men bruker det ikke fordi funksjonaliteten ikke var god nok

  > til vårt bruk.  Jeg har sagt opp vedlikeholdsavtalen, og det er

  > derfor drøyt å bruke oss som referanse.

 

Fra et oljeselskap:

  > Vi er imidlertid ikke i stand til å hjelpe deg med en referanseperson

  > fordi K-Soft er ukjent for våre regnskapsavdelinger. Vi har forsøkt å

  > kontakte K-Soft på tlf. for å finne ut hvem i [xx] som ev. kjenner

  > programmet, men det er ikke mulig å treffe annet enn en

  > telefonsvarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ikke selve Fakturaprogrammet, men vet at mange fakturaprogram er dårlig egnet for mange yrkesgrupper, særskilt de som driver med arbeid og ikke har faste varenr og beskrivelser.

Dette er en av grunnene til at en bekjent av med bruker k-soft, han har prøvd endel men de fleste var sykelig opptatt av varenummer og nesten umulig og skrive større felter med fritekst.

Lenke til kommentar

Det er et stort problem for f.eks håndverkere at det er så dårlig stelt med fritekst, de må ofte skrive et ekstra vedlegg.

 

Jeg laget et regneark med en del makroer i lotus, det er blitt foretrukket som faktureringsprogram av flere håndverksbedrifter, selfølgelig tok jeg godt betalt (fikk ei flaske mackøl for å tilpasse det til dem)

 

Men det holder ikke orden på neste fakturanr, noe som er en mangel. Har testa endel fakturaprogram fra de dyre til noen billige, og enda ikke funne noe som kan erstatte regnearket for dem,

 

så har k-soft mulighet til fritekst og er enkelt, ja så driter jeg i det meste av hylekoret her, men jeg regner jo med at mange her har testet k-soft sitt fakturaprogram , siden det kommer slike hauger av innspill.

 

Så dette må vel være rette tråden å spørre, takler k-soft fritekst, og i såfall hvor mange tegn ?

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Så dette må vel være rette tråden å spørre, takler k-soft fritekst, og i såfall hvor mange tegn ?

Kanskje du heller burde høre med en av referansene som er gitt fra K-Soft. Det er jo solide bedrifter. Eller... det hadde jeg jo glemt: disse referansene var jo svart løgn fra K-Soft sin side. :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artig tråd, egentlig...

 

Jeg har ikke prøvd programmet så jeg skal ikke si noe hverken fra eller til på det området.

Det jeg imidlertid fikk lyst til å kommentere var en del motstridende inntrykk som jeg fikk da jeg klikket meg inn på siden.

Det er kommentert før, men det første som slår meg med siden deres er at den virker veldig uprofesjonell.

Det kan hende K-Soft bruker Rema 1000-metoden, der butikken ser ut som ett lager for å gi inntrykk av at det er billig, men når de påstås å ha såpass store kunder som Tine og Statoil så er vel neppe ord som "billig" og "amatørmessig" det første som skal slå ned hos en potensiell kunde.

 

Kommentaren som øyensynlig ble skrevet av daglig leder i K-Soft her på forumet finner jeg direkte latterlig. Det som begynte som et forsøk på å få bedriften til å fremstå som solid og seriøs feilet katastrofalt idet innleggsforfatteren begynte å trekke inn påstander om at han hadde jobbet på psykiatrisk avdeling og nærmest kobler disse opp mot kundene sine.

Det er riktignok lenge siden jeg hadde markedsføring i noen form, men jeg vil påstå at hr Karlsson skyter seg selv i begge beina med grovt kaliber ved å komme med såpass usaklige referanser. Dessuten vil vel noen kanskje trekke sine egne konklusjoner og tenke at "han derre Karlsson sier jo praktisk talt at en del av kundene hans hører hjemme på lukket avdeling."

Hvis han er så seriøs og solid som han påstår så burde han også vite at kunder er en flyktig gruppe, og at et dårlig rykte fort kan bli uopprettelig.

En fornøyd kunde kommer igjen, en misfornøyd kunde finner andre alternativer og forteller ti av vennene sine at de bør holde seg unna.

 

Uten sammenligning forøvrig, jeg vet om en student som bodde i båt hele studietiden og ikke hadde annen adresse enn en postboks, så argumentet om at privatpersoner ikke har postbokser er vel rimelig ihjelslått nå.

At privatpersoner ikke bruker fakturaprogrammer holder heller ikke helt mål, da jeg vil se på dette som en rimelig grov generalisering og man -aldri- vet hva som finnes der ute.

 

Just my $0.02

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg kun om referanser fra noen som faktisk har prøvd det, er det noen som har det eller har prøvd det som kan fortelle meg om:

 

1 - Håndterer atomatisk fakturanr

2 - Har fritekst, og i såfall hvor lang fritekst

3 - Fyller ut på laser/blekk faktura

 

Går da sterkt utfra at dere som fordømmer firmaet og dets produkter så sterkt har prøvd det, og i en slik kritisk tråd må jeg vel få et ærlig svar :yes:

Lenke til kommentar
Går da sterkt utfra at dere som fordømmer firmaet og dets produkter så sterkt har prøvd det, og i en slik kritisk tråd må jeg vel få et ærlig svar  :yes:

Foreslår egentlig at du enten tar kontakt med K-Soft slik at de kan hjelpe deg med svar, evt. henvise deg til referanser. (Ups. glemte visst igjen at deres referanser var svart løgn :lol: )

Uansett denne tråden handler ikke om selve programmet men om dette firmaets tilsynelatende meget tvilsomme salgsmetoder/virksomhet.

Lenke til kommentar
Altså.. Hvorfor gidde å henge ut ett firma pågrunn av ett par småfeil?

Firmaet er seriøst og har holdt på i 10 år. Om de skal overleve 10 år på markedet så må de vere seriøse.

 

Uthengingen som foregår her holder ikke mål! Og om jeg ikke husker helt feil så står det noen om uthenging av personer etc. i rettningslinjene, så hva med å få denne tråden stengt?

 

Dette er i seg selv for dumt!

O herlige naive menneske!

Å ha holdt på i over 10 år er allt annet enn bevis på at noen er seriøse.

Iofs spørs det på definisjonen men at de er registrert i brønnøysund og leverer regnskap en gang i blant er ikke mål på seriøsitet i min bok.

Gode referanser og seriøs kundebehandling er derimot et godt mål. All den tid k-soft behandler kunder useriøst, bruker utdaterte/falske referanser, gjør seg selv utilgjengelige med skriveleif o.l. i navn er imho tydelige tegn på prima humbug.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aja, så dette er bare en tråd hvor en omtaler et firma og personer i det firma ?

 

 

Ikke selve produktet, jaja da skal dere få fortsette "flirer"

 

Men er programmet bra , og dekker ting andre ikke kan, iallefall som jeg har testet, så foretrekker jeg å kjøpe et bra produkt fra en drittsekk, et drittprodukt fra en "fin" person.

Lenke til kommentar
K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.

 

Siden det på internett nå fremkommer diverse falske og feilaktige beskyldninger mot oss, velger vi å kort svare på noen av disse.

He he. ganske morsommt det innlegget der. Det må da være flere enn meg som først i andre/tredje setning forsto at overskriften ikke var ment å bety:

 

"K-Soft = Falske beskyldninger og sjikane."

 

:evil:

Endret av Babelfisken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
K-Soft – Falske beskyldninger og sjikane.

 

Siden det på internett nå fremkommer diverse falske og feilaktige beskyldninger mot oss, velger vi å kort svare på noen av disse.

 

(...blablabla...masse usaklig svada......)

 

Vi ønsker dere en fortsatt god dag.

 

Med Vennlig Hilsen

Emanuel Karlsson

Daglig Leder

K-Soft Norge AS

 

Dere har rett til å kopiere dette innlegg og spre det, men kun i sin helhet.

 

Haha. Jeg HÅPER jo inderlig at dette bare er en spøk, og ikke et faktisk innlegg fra denne Emanuel Karlsson-personen :!: Hvis dette vissvaset her virkelig er seriøst ment og med K-Soft som avsender, så kan man trygt snakke om å skyte seg i foten med særdeles grovkalibret våpen. Kan ikke akkurat si at innlegget inngir tillitt til dette lyssky foretaket, for å si det slik.

 

Men for å sitere forfatteren selv, hvem det nå måtte være:

 

På internett kan mange skrive, men bruk hodet når du leser, og sjekk hvem som skriver.

 

:thumbup:

 

(oops...nå brøt jeg visst med "kopieringsretten" som forfatteren aller nådigst gav meg!)

Endret av Jungel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...