Gå til innhold

Få gratisversjon av Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja da må jeg bare laste ned Opera jeg også... :whistle:

Blir spennenes å se, jeg som liker så godt Firefox nå :love:

Prøvde det samme å teste FF etter å har vert trofast Opera bruker i over ett år, det var ett dødfødt forsøk. Opnådde bare frustrasjon av å bruke FF :!: Da mener eg ikkje bare teste det i 20 min ellernoe, brukte FF i en ukes tid før det blei sletta permanent :thumbup: Men en god netteleser det er det uten tvil, men litt overhypa vil eg si ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Synes noen nevnte et sted i forumet at Opera driver å ser på hva du surfer på. Stemmer dette, eller var det kun en falsk anklage om produktet til Opera?

Den gjør det kun hvis du selv ber den om å gjøre det ved å skru på "relevant ads", som selvsagt betyr at de må vite URLen du besøker for å levere reklame som er relevant for den.

Lenke til kommentar
Får håpe at denne koden er gyldig til seinare bruk.

 

Uansett så er dette eit flott tiltak frå Opera, og ikkje minst god reklame. Rekner med at dei kjem til å få ein del fleire brukarar på grunn av dette stuntet.

Jepp, glimrende stunt dette her. Jeg gir i hvertfall Opera en ny sjanse fra i dag av. Sist kuttet jeg det ut pga reklame og fordi jeg ikke gidder å lete meg grønn på snuskete sider for å finne en ulisensiert registreringskode og fordi jeg heller velger gratis (FF) når jeg har valget. Denne gangen får jeg både i pose og sekk: gratis, reklamefritt og på fullt ærlig og redelig vis. Jeg har inntrykk av at Opera er hakket bedre enn Firefox til tross for fanboy-krigene her på forumet og til tross for at jeg er vant til Firefox. Tiden vil vise om det faller i min smak også. ;)

 

Jeg tar i hvertfall i bruk koden i dag og sparer den til senere i tilfelle den kan gjenbrukes ved en senere anledning. (Dette får vi vel ikke svar på før noen prøver å bruke koden sin etter kl. 07 onsdag morgen)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Eg tviholder ihvertfall enda på at man kan bruke den, både etter kl 07:00 og ved senere anledning grunnet reinstall/formatering :yes:

 

Tror ikkje Opera vil tape ett øre på uansett, tvert imot dette er meget god reklame for Opera. Er jo ikkje til å legge skjul på at det gjør det godt på det mobile markedet heller :thumbup:

 

* A giant is seen to grow in the far north of our world *

Lenke til kommentar

noen får prøve å stille klokka fram da ;)

 

har selv kjøpt og betalt opera helt siden v4.x stadiet :lol:

tar meg selv stadig i å prøve å bruke mouse gestures i feks explorer :)

passordbeskyttede irc server er støttet, mail klienten er topp.. hehe.. den funker tom på fokus bank's nettløsning nå for tiden, så jeg har tuppa ut ie og ff :)

 

MrM

Lenke til kommentar
Hva er den store overraskelsen da?

 

Opera er en av de få programmene jeg har betalt for, og hadde gjerne betalt det dobbelte.

 

Og jeg tror ikke Opera hverken sjekker mot en server eller klokken om nøkkelen din er gyldig.

Har brukte flere "google" nøkler opp igjenneom tia, de som funka har funka :yes:

Men jævlig greit å faktisk fått en fra Opera som eg kan bruke :love:

Lenke til kommentar

Lisensnøkkelen ligger fortsatt ute. (ca 4 timer etter at gratistilbudet har gått ut.), og det ser ut til å være samme nøkkel hele tiden.

 

Jeg slitter og prøver ut Opera seriøst nå og er veldig fornøyd så langt. Det siste jeg testet er "speak"-funksjonen. En stemme som leser nettsidene høyt for meg. Morsom sak, men litt for unatrulig til at det skal bli noen vane.

 

Er det forresten noen som vet hvordan jeg skifter oppførselen på lukking av tabs? Jeg vil ha lukkingen sånn som i Firefox: Når man lukker f.eks tab 3 av 5 så vises tab 4 etterpå. Når man lukker tab 4 så vises tab 5. Når man lukker den også så vises tab 2 osv. Edit: Jeg fant det ut: Preferences -> Advanced -> Cycle pages. Edit2: Jeg trodde jeg fant ut av det, men det blir ikke sånn jeg vil ha det med noen av valgene.

 

En annen ting jeg savner fra Firefox er BBcode-plugin. En plugin som gjør det svært enkelt å sette inn forumets BB-code. F.eks hvis jeg skriver "Link" og har en URL på utklippstavla så markerer jeg bare ordet og velger "Clip board -> Make URL".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Et bra tiltak i utgangspunktet, men satt i lys av at man får like bra(eller bedre?) browseralternativ helt gratis 365 dager i året så er ikke tiltaket så bra likevel. Brukte mye Opera før men ga opp helt etter kræsj-versjonen som ble sluppet for et par måneder siden. Går nok ikke tilbake etter dette stuntet men fikk nå tusket til meg en kode for senere bruk dersom det skulle skje noe revolusjonerende nytt på Opera fronten slik at de igjen blir det beste browseralternativet.

Lenke til kommentar
Lisensnøkkelen ligger fortsatt ute. (ca 4 timer etter at gratistilbudet har gått ut.), og det ser ut til å være samme nøkkel hele tiden.

Ser ikke ut til å være samme nøkkel. Jeg forsøkte med minst 2 forskjellige e-post adresser, og fikk forskjellig nøkkel for windows versjonen ihvertfall. Gadd ikke sjekke resten av plattformene.

 

Er jo greit å ha lovlig lisens som er lovlig å bruke på mer en 1 PC, derfor brukte jeg mer enn 1 e-post for å oppnå det. De kunne jo silt på IP adresse, men det gjorde de tydeligvis ikke. Det er e-post'en valget du gjør som lager varierte nøkler etter min erfaring ihvertfall. Uten å vite mer om hva som ligger bak.

 

Firefox er et veldig bra helårlig alternativ synes nå jeg. Skal sjekke hva Opera er for noe. Tror ikke de skal klare å gjøre meg så avhengig som noen hevder de har blitt. :!:

 

Ellers vil jeg oppfordre Opera til å legge inn innstillinger for å slå av alskens tillegg på en genial måte. Det er her de kan vinne kunder slik som meg. Få vekk Flash, bilder fra andre URL'er enn hovedsiden du besøker med mer.

 

Firefox er genial på dette. Flash kan en få vekk ved å installere en extension visstnok. Jo mer vi kan skånes for ekkel reklame jo bedre. Selvfølgelig trenger vi Flash og slike ting, men da synes jeg du enkelt skal kunne legge til den URL'en i "alltid godkjent" kategorien i innstillingene for programmet.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg savner fra Firefox er BBcode-plugin. En plugin som gjør det svært enkelt å sette inn forumets BB-code. F.eks hvis jeg skriver "Link" og har en URL på utklippstavla så markerer jeg bare ordet og velger "Clip board -> Make URL".

Enig. Skulle ønkse at det var ein liknande funksjon for Opera. Etter å ha brukt BBcode-pluginen i over eit år, så er det ikkje så lett å klare seg uten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...