Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Det var kjapt levert av Ringstad, under 24 timer fra den ble sendt før hentelapp lå i postkassen (pakker tar vanligvis 2 dager her jeg bor)

 

En meget behagelig bukse(M/2000), virker veldig solid også, synd vi ikke fikk lov å skaffe oss slike mens vi var inne til tjeneste(alle skulle vell se like ut).. 46/48 gikk dog akkurat! 1 cm smalere i livet hadde blitt et problem tror jeg, men likevel er den ganske "baggy" i føttene, spesielt med leggene, så litt merkelig størrelser på dem, 50/52 hadde i alle fall blitt svømmetur i buksen.

 

Så takker for tipsene Hugo, tror jeg har fått ei veldig god "i fjellet og ut i skauen" bukse.

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Skal inn i Garden i oktober 2014. Har kjæreste i USA, og derfor så lurer jeg svært på hvordan systemet rundt lang perm er. Vet kun at jeg kan søke om det etter rekrutten. Men jeg må vel også søke om tillatelse til å utføre perm i utlandet? Pleier det å gå greit? Hvilke avdelinger i Garden er det som ville vært lettest å få lang perm i? Hun har fri fra college rundt midt i Desember til midt i Januar, så det er den perioden som hadde passet bra å få lang perm i.

 

(Laget en tråd om dette også, men spør her i tillegg i håp om at noen kan hjelpe meg.)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan reglene rundt permreiser til USA er, men når jeg var inne dro hvertfall vaktlaget mitt til Magaluf en ukes tid. Ble som å dra på en vanlig perm, eneste forskjellen var at navnet på hotellet stod på permseddelen istedetfor hjemmeadressen. I tillegg ble vi narkotestet når vi ankom leir igjen. Finnes sikkert et regelverk på dette, men orker ikke å lete etter det midt på natta. Det jeg ville gjort er å høre med troppsjef når det blir aktuelt ;)

Lenke til kommentar

I utgangspunktet så kan man ikke spare opp permdager, men det kan hende at ledelsen gjør det for dere. F.eks når jeg var inne så slo vi sammen 2 korte helgepermer så vi heller fikk 1 lang.uke på slutten av året.

 

Hva slags stilling du får vil ha en del å si om du søker på en forlenger perm. Hvis du er vognfører på en SISU og ingen andre kan steppe inn, så får man kanskje ikke perm siden det betyr vogna må stå og 8-9 mann står uten transport. Er man kaffekoker nr 5, eller geværmann nr. 7 i et kompani på 100 mann, så er sjansene litt større siden konsekvensen at du er borte ikke har så stor betydning for om Garden klarer å gjøre oppgavene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer sikkert an på type tjeneste. Jeg hadde generell helgeperm, samt 22 permdager som jeg sto "fritt" til å bruke. Måtte bruke et par på overføringsperm, brukte et par på jul/påske, samt fikk inviglet 5 ekstra for nattjeneste/øvelser/kveldstjeneste av avdelingssjef. Brukte da 10 dager midt i juni, skrev vanlig permseddel og sa California, USA i adresse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som jobber i Forsvaret her? Jeg lurer på hvorfor jeg har trekk på 340 kroner til FP hver måned. Jeg har nylig meldt meg inn i FP, men dette trekket har vært siden første lønnslipp, lenge før jeg meldte meg inn i FP.

 

Ring/send mail til lønnsadministrasjon for din avdeling.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er andre uke i rekrutten nå. Jeg har tenkt til å gå tjenesten brannvern i luftforsvaret. Planen min var å komme inn på rygge, men den skal legges ned(nærme hjemmet mitt). Jeg har kjæreste og jeg vil være mest mulig med hun. Derfor lurer jeg på angående perm/fri tiltak på de forskjellig luftforsvarene som har brannvern: ørlandet, Bodø, baurdefoss, Andøya og eventuelt rygge hvis det er plass? ( om det for eksempel er: 2 uker av og 2 uker på eller om det er 2 dager på og 3 dager av.) (poenget mitt er at hvis det er 2 av og på så kan jeg fly hjem selvom det er langt unna)

Lenke til kommentar

Jeg er andre uke i rekrutten nå. Jeg har tenkt til å gå tjenesten brannvern i luftforsvaret. Planen min var å komme inn på rygge, men den skal legges ned(nærme hjemmet mitt). Jeg har kjæreste og jeg vil være mest mulig med hun. Derfor lurer jeg på angående perm/fri tiltak på de forskjellig luftforsvarene som har brannvern: ørlandet, Bodø, baurdefoss, Andøya og eventuelt rygge hvis det er plass? ( om det for eksempel er: 2 uker av og 2 uker på eller om det er 2 dager på og 3 dager av.) (poenget mitt er at hvis det er 2 av og på så kan jeg fly hjem selvom det er langt unna)

 

Når jeg var på ørlandet i 2010/2011 så mener jeg at brann hadde 2 uker på og 2 uker av. Skal ikke si helt sikkert. Snakket bare med noen som var på brann. Har de ikke branntjeneste på den militære flyplassen på Gardermoen ? Eller tar jeg helt feil ?

Endret av toy_man
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...