Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen her som har erfaring med messa på Madla? Skal på kurs i Stavanger kommende uke, og har i den anledning fått lov til å sove på Madla, men mat i messa ville ikke avdelingen min betale for meg. Er maten god nok der til at den er verdt å betale en sum for, eller burde jeg heller bare kjøpe meg noe mat på butikken?

 

Regner med at du får spise i befalsmessa, om du får det så er det helt grei mat der. Men maten til rekruttene er ikke noe å skryte av. Det er en messe som selger baguetter m.m der, men det kan bli usunt og dyrt i lengden.

 

Edit: Ser at du mest sannsynlig er ferdig med kurset.. Hadde du et Windows server kurs?

Endret av Chim
Lenke til kommentar

Yo! Ferdig med oppholdet mitt på madla nå. Hadde grunnleggende sikkerhetskurs offshore :)

Men jeg må faktisk si jeg blei veldig positivt overasket over maten der borte. Vi spiste sammen med rekruttene, men jeg vil tørre å påstå at det var hakket bedre mat der enn jeg får i bardufoss :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yo! Ferdig med oppholdet mitt på madla nå. Hadde grunnleggende sikkerhetskurs offshore :)

Men jeg må faktisk si jeg blei veldig positivt overasket over maten der borte. Vi spiste sammen med rekruttene, men jeg vil tørre å påstå at det var hakket bedre mat der enn jeg får i bardufoss :)

 

Whaaat? :O

Var 1107 kontigenten der, og for å si det mildt, så var det få som var glad i maten der. Men kan være de har fått orden på sakene sine der nå :)

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål, setter stor pris på om noen kan svare hvis de vet noe om det.

 

1. Jeg er innkalt til GSV, men er absolutt ikke motivert og jeg har 0% lyst til å være i Forsvaret. Jeg ser noen skriver at en del blir sendt hjem første dagen man møter opp, enten på grunn av sykdom eller at man ikke er motivert. Hvor "lett" er det å bli sendt hjem på grunn av dårlig motivasjon? Holder det som eneste grunn, eller må det være en ekstra grunn til å bli dimmet første dag?

 

2. Jeg er som sagt innkalt til GSV, med oppmøte på Sessvollmoen ved Gardermoen. Utdanningen er jo ikke her, derfor lurer jeg på når man blir transportert opp til Sør-Varanger? Er dette den første dagen, altså før legesjekk, før rekrutten, etter rekrutten?

 

3. Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg etter legesjekk og samtale med offiser/lege kan bli dimittert dag 1 eller 2, før eventuell avreise til et annet sted?

 

Håper noen kan svare på ett eller flere spørsmål!

 

1. Dårlig motivasjon holder ikke.

 

2. Først gjennomfører du diverse legetester så blir det en kveldstur opp til SV ;)

 

3. Stor sjanse, kommer helt ann på hva du gjør det til selv. Røyk litt harsj så vil du ikke bli med videre nordover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Whaaat? :O

Var 1107 kontigenten der, og for å si det mildt, så var det få som var glad i maten der. Men kan være de har fått orden på sakene sine der nå :)

Helt enig, var 1203 på madla og maten var ingen ting å skryte av, og saus generelt var utrydningstruet virket det som.

Lenke til kommentar

Har marinejegere egentlig de militære gradene til marinen, eller har de de gradene hæren bruker? Høres mest sannsynlig ut at de har marinen sine, siden de er underlagt sjøforsvaret, men det høres på en måte ikke helt riktig ut... (Kanskje ikke helt riktig sted, men dette er det stedet jeg syns spørsmålet passet mest inn i.)

Lenke til kommentar

Har nå tjenestegjort i V&S i snart 3 måneder og jeg kjenner allerede at jeg begynner å bli dimmelæl, gjort både det ene og det andre for å bli dimmitert, men har ikke blitt refset engang :hmm: What else can I do? :confused:

Snakk med befal, eller ta depresjonskortet. Eller man up.

Har nå 1 1/2 måned med V&S igjen. Aiai, opp fra perm i morgen, og beaster på resten av tjenestetiden sammenhengende. Wish me luck.

Lenke til kommentar

Hååper så inderlig på førtidsdim grunnet leirens dårlige økonomi. Da blir det trolig dim 28. juni fremfor 23. juli! Med 2 uker perm, utklarering og diverse dimmeturer/arrangement er det ikke mye igjen! Hååååååååååååååååper

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...