Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda det er greit å teste at man klarer kravet, men ikke tren løping med sekk. Da ber du om å dra på deg skader.

Tren heller løping, og gå lange turer med sekk i terrenget ved siden av. Tren på å gå raskt (mer enn 3km/t, helst opp mot 5km/t), det får du virkelig igjen for på opptak. De som går raskest får som oftest mest hvile. Øk vekten gradvis til du er opp mot 35kg. IKKE ØK VEKTEN FOR RASKT.

 

Forøvrig er de vanligste pakningsløptestene 8km med 22 kilo og fri fart, eller 7km med styrt fart til 3,5km. (Vender på 26 min). 52min tidskrav på begge.

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke han skulle løpe med sekken på 22kg fra dag én. Bare tilførte på planen hans om en og en halv times gåtur med sekk i uken. Dette er som noen mente en laaaang prosess med tilvenning. Man bør derfor IKKE starte på høyeste vanskelighetsgrad med med maks vekt, men det regnet jeg med at han skjønte for det var en godt satt sammen plan.

Lenke til kommentar

Har du vært så mange andre steder i Forsvaret da?

 

hehe, nei :p Men har vanskelig å se for meg noe annet sted du kan være på oppdrag på under aktiv førstegangstjeneste, men fantastiske fasiliteter (tv, ps3, alt av kjøkkenutstyr, valgfri mat (selvlagd) og deilige senger) og fortsatt kunne gå 2-3 uker uten å se befalet. :)

 

Grensejeger er knallhardt til tider, men det har sine fordeler! Det beste året i mitt liv, by far! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er en vanlig værdag for en i GSV?

 

 

Som det blir skrevet, det er kaldt. Kirkenes er grisekaldt på det værste.. =/

 

Men det er som regel ikke så ille, og du blir så godt akklimatisert at det går helt ok. I tillegg har du alltids OP-Jakka vis du fryser mye :) Er som å kle på seg en sovepose. Holder deg god å varm i godt over 35 blå :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, er i luftforsvaret som rekrutt nå, undrer bare over hvordan en gjør seg fortjent til/blir tildelt graden "vingsoldat". Vanskelig å finne informasjon om saken, og det jeg finner er "være respektfull og ansvarsfull og grei"

 

Noen som har annen/mere utdypende info enn dette? Takk

Lenke til kommentar

Hei, er i luftforsvaret som rekrutt nå, undrer bare over hvordan en gjør seg fortjent til/blir tildelt graden "vingsoldat". Vanskelig å finne informasjon om saken, og det jeg finner er "være respektfull og ansvarsfull og grei"

 

Noen som har annen/mere utdypende info enn dette? Takk

Ingen på Madla blir vingsoldat når rekrutten er over. Vinkel er noe som tildeles på nytt tjenestested etterhvert.

Lenke til kommentar

Hei, er i luftforsvaret som rekrutt nå, undrer bare over hvordan en gjør seg fortjent til/blir tildelt graden "vingsoldat". Vanskelig å finne informasjon om saken, og det jeg finner er "være respektfull og ansvarsfull og grei"

 

Noen som har annen/mere utdypende info enn dette? Takk

Ta ansvar, vis initiativ og lederskap, vær positiv uansett hva som skjer, gjør ditt beste, hjelp andre. Vanskelig å si hva befalet ditt legger til grunn for en forfremmelse (bortsett fra det som står i reglementet), men du må i det minste være bedre enn gjennomsnittssoldaten.

Lenke til kommentar

Hmm. Noen som har erfaring med førtidsdimisjon o.l.? Jeg hadde innrykk 24. juli i fjor men er lite ivrig etter å dimitere i slutten av juli, da jeg gjerne skulle hatt litt ferie før jeg flytter til Trondheim for å studere. I tillegg skulle jeg gjerne tatt et intensivkurs for å få lappen, men litt usikker på om dette er gode nok grunner for å søke førtidsdimisjon i begynnelsen av juli, som da bare er ca. 3 uker før tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...