Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må bruke per 90 metrics, men også da er det svært lite Lucas Leiva utmerker seg på.

Var nok bare en spøk uansett, alle med litt fotballkunnskap vet det. Fyren har omtrent 1 mål på ca. 250 kamper...

Absolutt. Er mer et oppgjør med twitter-memes generelt. Er nok et par som kunne hatt godt av et grunnkurs i korrelasjon og kausalitet. Det gir ingen mening i fotball å basere seg på to måleparametere; assists og mål.

 

https://www.whoscored.com/Regions/252/Tournaments/2/Seasons/6335/Stages/13796/PlayerStatistics/England-Premier-League-2016-2017

 

Topp 10 spillere i PL denne sesongen:

1. Hazard

2. Pogba

3. Sanchez

4. Firmino

5. Kane

6. Lukaku

7. (Payet)

8. Mané

9. Eriksen

10. Herrera

 

Listen favoriserer dog angrepsspillere, men synes den ser ganske presis ut. Pogba har summa summarum vært vår beste spiller i år.

Lenke til kommentar

Hæh? Pogba deres beste spiller? Trodde det ganske så soleklart var Zlatan jeg?

PS% teller litt vel mye syns jeg, for personlig mener jeg alt over 70% på en angrepsspiller ikke er så dårlig. Spesielt siden de gjerne har litt lavere % fordi de ikke bare spiller støttepasninger. :p

 

Mulig jeg har på meg litt vel røde briller, men jeg hadde aldri byttet Firmimo vekk for Pogba.

Ikke tror jeg Tottenham supportere ville byttet Kane for Pogba eller Everton Lukaku for Pogba.

Samme hva den oversikten skulle mene.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zlatan har scoret målene, men det er gjennom Pogba at ting skjer. Uten ham så er midtbanen vår utrolig lite kreativ. I tillegg er han også ganske god defensivt, spesielt pga. fysikken hans.

Hadde han hatt marginene på sin side så hadde han også scoret flere mål, masse som har gått i stengene. Også skapt en del sjanser som skal settes 9 av 10 ganger, men som kjent har ikke spissene våre vært særlig effektive foran mål.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Jeg hadde hatt byttet Lucas for Pogba. :)

 

Det hadde faktisk ikke jeg. INGEN syter så lite som Lucas og veldig, veldig få er så lojal som han er.

Du tror Pogba hadde giddet sitte på benken i Liverpool? :p

Jeg syns Pogba er litt som Sturridge. Ikke i forhold til skader, men fordi han inne i mellom viser litt for mye primadonna takter og ikke f.eks tar det returløpet hjem. I motsetning til f.eks Lucas eller overnevnte Firmino.

Lenke til kommentar

Zlatan har scoret målene, men det er gjennom Pogba at ting skjer. Uten ham så er midtbanen vår utrolig lite kreativ. I tillegg er han også ganske god defensivt, spesielt pga. fysikken hans.

Hadde han hatt marginene på sin side så hadde han også scoret flere mål, masse som har gått i stengene. Også skapt en del sjanser som skal settes 9 av 10 ganger, men som kjent har ikke spissene våre vært særlig effektive foran mål.

 

Får ikke det regnestykket til å gå opp. Pogba har 3! assists og Zlatan har 17 mål.

Men du mener kanskje at Pogba var 3. eller 4. sist på ballen ofte? Har ikke sett så mye United denne sesongen for å være ærlig og de jeg har sett så har det stort sett vært en sur og frustrert Pogba. Sånn som dere sikkert ofte ser/så Sturridge når dere ved et uhell skiftet innom en Liverpool kamp. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Zlatan burde egentlig ha hatt enda flere mål, sløst en god del han også. Pogba er ikke en playmaker så han vil ikke alltid være nest sist på ballen, men han er som du sier ofte 3. og 4, sist osv (er mitt inntrykk). Men det er er mer en det også, han kan sende gode pasninger, fysikken hans gir ham også en fordel i dueller. Men hovedsakelig så fører han ballen fremover. Ikke bare med pasninger, men han kan ta med seg ballen og komme seg forbi 1 og 2 spillere. Han gir oss litt fart sentralt på midtbanen.

Har ikke noe særlig inntrykk av at han ikke løper tilbake defensivt, synes han gjør det han skal. F.eks. mot Chelsea fikk han litt tyn for å ikke gjøre så mye offensivt, men gjorde det bra defensivt og det tror jeg også var meningen fra JM sin side.

 

Også må du ikke glemme det enorme presset han må føle til enhver tid, det kan påvirke selvtilliten enormt de gangene ting ikke går som det skal. Prislappen er det jo ikke han som bestemte.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Zlatan burde egentlig ha hatt enda flere mål, sløst en god del han også. Pogba er ikke en playmaker så han vil ikke alltid være nest sist på ballen, men han er som du sier ofte 3. og 4, sist osv (er mitt inntrykk). Men det er er mer en det også, han kan sende gode pasninger, fysikken hans gir ham også en fordel i dueller. Men hovedsakelig så fører han ballen fremover. Ikke bare med pasninger, men han kan ta med seg ballen og komme seg forbi 1 og 2 spillere. Han gir oss litt fart sentralt på midtbanen.

Har ikke noe særlig inntrykk av at han ikke løper tilbake defensivt, synes han gjør det han skal. F.eks. mot Chelsea fikk han litt tyn for å ikke gjøre så mye offensivt, men gjorde det bra defensivt og det tror jeg også var meningen fra JM sin side.

 

Også må du ikke glemme det enorme presset han må føle til enhver tid, det kan påvirke selvtilliten enormt de gangene ting ikke går som det skal. Prislappen er det jo ikke han som bestemte.

 

Som sagt, har ikke sett alt for mange kampene med United i år. Skulle gjerne sett mer egentlig.

Men neste sesong kanskje, da vil jeg tro han blir bedre. Da har han fått et år på å spille seg inn i den engelske fotballen igjen. Vi vet jo alle hva for en fotball som finnes i karen. Så med et års erfaring rikere og kanskje noen nye og bedre lagkamerater neste sesong så kan det bli riktig så bra.

 

Selvtillit er alfa omega uansett om du koster £10m, £30m eller £90m. Men det er som du er inne på. Høye priser fører nesten en slags forbannelse med seg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten tatt tilbake Charlie Adam fremfor Lucas... Mannen er et saktejoggende gult kort som er verdens mest lojale spiller og hyggelige spiller vi burde ha blitt kvitt skal det bli fremgang. Og merk at jeg liker egentlig Lucas ganske godt, det må sies.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten tatt tilbake Charlie Adam fremfor Lucas... Mannen er et saktejoggende gult kort som er verdens mest lojale spiller og hyggelige spiller vi burde ha blitt kvitt skal det bli fremgang. Og merk at jeg liker egentlig Lucas ganske godt, det må sies.

 

Nå overdriver du. :p

Sammenlignet med Charlie Adam så er Lucas reneste Messi! :p

Lucas er en helt greit squadplayer å ha i bakhånd syns nå jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Noe nytt om Coutinho-skaden forresten?

http://www.liverpoolfc.com/news/first-team/261984-philippe-coutinho-injury-update

 

“He has a dead leg, hopefully it's not too serious but of course it's really painful and no chance [he could continue]. Everybody could see he tried hard, but no chance.”

 

Regner med han spiller neste kamp da.

Dead leg er lårhøne på norsk?

Yes, stemmer bra det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...