Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-w7DZlO15

60m pund er skambud x 10 000 000. Har lest litt og kommet fram til to alternativer: a) Det er lønnen til Suárez over en femårskontrakt eller b) Sanchez/en annen spiller er inkludert i avtalen. Tviler som sagt på at Sanchez er keen på å komme, så da får vi håpe på det første.

 

e: Forresten, nei. Er da ingen fotballspiller som kan tjene så jævlig mye.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg henger ikke helt med på resonnementene deres. Det beste Liverpool kan gjøre i forhandlingene er å få Barcelona til å utløse utkjøpsklausulen, sannsynligvis får Barcelona kjøpt han for en litt lavere pris pga det som skjedde i VM. Så vidt jeg har forstått er det snakk om £60-70m for utenlandske klubber, og rundt £100m for engelske klubber. Så hvordan skal vi kunne kreve mer enn 60-70m?

 

Når det gjelder Bale blander du nok pund og euro. Real Madrid TV rapporte at Bale ble solgt for £77m (91m euro). Han er til sammenlikning 24 år, ble kåret til årets spiller i PL før han dro, og er kort fortalt ikke nærheten av den samme risikoinvesteringen som Suarez er. I tillegg ble jo dette av mange vurdert som et svært dyrt kjøp.

Endret av knipsolini
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det slik å forstå at FIFA vil tillate Suarez å trene med Barcelona, men ikkje Liverpool?

Isåfall gir dette styrke til konspirasjonsteoriane om at FIFA og Barcelona samarbeider. Når overgongen er fullført, kan FIFA raskt oppheve utestenginga med eit pennestrøk (som tidlegare ved den såkalla transfernekten hjå Barcelona).

Lenke til kommentar

Jeg henger ikke helt med på resonnementene deres. Det beste Liverpool kan gjøre i forhandlingene er å få Barcelona til å utløse utkjøpsklausulen, sannsynligvis får Barcelona kjøpt han for en litt lavere pris pga det som skjedde i VM. Så vidt jeg har forstått er det snakk om £60-70m for utenlandske klubber, og rundt £100m for engelske klubber. Så hvordan skal vi kunne kreve mer enn 60-70m?

 

Når det gjelder Bale blander du nok pund og euro. Real Madrid TV rapporte at Bale ble solgt for £77m (91m euro). Han er til sammenlikning 24 år, ble kåret til årets spiller i PL før han dro, og er kort fortalt ikke nærheten av den samme risikoinvesteringen som Suarez er. I tillegg ble jo dette av mange vurdert som et svært dyrt kjøp.

 

Mulig du har rett angående summen til Bale. Jeg som har sjekka feil kilder, for de meldte £91M, altså pund. Så lenge Barca utløser klausulen er det greit. Hvis den er under £70M er den for lav etter min mening. Liverpool trenger ikke å selge Suarez, så Barca bør opp på klausulen for å hente han.

Lenke til kommentar

John W. Henry var jo ute i våres og fortalte at Suarez faktisk hadde en utkjøpsklausul på £40m i sin forrige kontrakt. Hvordan vi kunne beholde han da Arsenal utløste klausulen er for meg en gåte. Muligens var det på kanten til svindel, og noe som ikke ville fungere et overgangsvindu til. Så om Suarez og agenten var klar over dette, var de nok ikke villige til å signere en ny kontrakt med en alt for høy utkjøpsklausul. Det var tross alt forhandlinger mellom to parter, og ca. £65m kan ha vært noe begge parter måtte si seg fornøyd med.

Lenke til kommentar

Jeg henger ikke helt med på resonnementene deres. Det beste Liverpool kan gjøre i forhandlingene er å få Barcelona til å utløse utkjøpsklausulen, sannsynligvis får Barcelona kjøpt han for en litt lavere pris pga det som skjedde i VM. Så vidt jeg har forstått er det snakk om £60-70m for utenlandske klubber, og rundt £100m for engelske klubber. Så hvordan skal vi kunne kreve mer enn 60-70m?

 

Når det gjelder Bale blander du nok pund og euro. Real Madrid TV rapporte at Bale ble solgt for £77m (91m euro). Han er til sammenlikning 24 år, ble kåret til årets spiller i PL før han dro, og er kort fortalt ikke nærheten av den samme risikoinvesteringen som Suarez er. I tillegg ble jo dette av mange vurdert som et svært dyrt kjøp.

 

Suarez er omtrent aldri skadd, han er i sin beste alder, han presterte jevnt over bra like ofte som Bale og ble kåret til årets spiller i PL etter å ha sonet 5 kamper pga noe usportslig opptreden. Syns ikke han er noen risikoinvestering akkurat. Han kommer til å prestere på banen på alle måter :) Når det er sagt så er det ikke så viktig om han blir en bra spiller for Barcelona for meg.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg henger ikke helt med på resonnementene deres. Det beste Liverpool kan gjøre i forhandlingene er å få Barcelona til å utløse utkjøpsklausulen, sannsynligvis får Barcelona kjøpt han for en litt lavere pris pga det som skjedde i VM. Så vidt jeg har forstått er det snakk om £60-70m for utenlandske klubber, og rundt £100m for engelske klubber. Så hvordan skal vi kunne kreve mer enn 60-70m?

 

Når det gjelder Bale blander du nok pund og euro. Real Madrid TV rapporte at Bale ble solgt for £77m (91m euro). Han er til sammenlikning 24 år, ble kåret til årets spiller i PL før han dro, og er kort fortalt ikke nærheten av den samme risikoinvesteringen som Suarez er. I tillegg ble jo dette av mange vurdert som et svært dyrt kjøp.

Suarez er omtrent aldri skadd, han er i sin beste alder, han presterte jevnt over bra like ofte som Bale og ble kåret til årets spiller i PL etter å ha sonet 5 kamper pga noe usportslig opptreden. Syns ikke han er noen risikoinvestering akkurat. Han kommer til å prestere på banen på alle måter :) Når det er sagt så er det ikke så viktig om han blir en bra spiller for Barcelona for meg.

Suarez er en risikoinvestering fordi han helt ut av det blå kan bestemme seg for å bite en motspiller, og hvor lenge blir han utestengt om han biter for fjerde gang? Jeg betviler ikke at han kommer til å forbli en av verdens beste spillere de neste 6-8 årene, men mannen har aggresjonsproblemer som få andre fotballspillere har. Bale virker helt klart som en tryggere investering.

Lenke til kommentar

Vet du, jeg bryr meg egentlig ikke lenger. Suarez klarte ikke å skyte oss til ligagull sesongen som var og jeg tviler på at han har det i seg til å kunne spille stort bedre enn den sesongen for å være helt ærlig.

 

Dere må huske på at vi hadde også #2 på toppscorer listen i Daniel Sturridge. Og selv om Suarez er en fantastisk spiller, så tror jeg at et bedre Liverpool kollektiv vil kunne score vel så mange mål. De 31 målene til Suarez vil bare bli spredd litt mer utover på Lallana, Lambert og eventuelt andre nye offensive spillere.

 

Et bedre Liverpool kollektiv er også det som vil kunne gi oss pokaler. Men det må forsterkes bakover.

Og da tenker jeg ikke på £20m for Lovren, noe jeg syns er galskap rett og slett. For han er da vitterlig ikke bedre enn Sakho, som vi også betalte litt overpris for.

Uansett så virker det ikke som Southampton har noen som helst planer om å selge Lovren med det første.

 

Interessant hvordan Barcelona skal løse dette. Fra å være et lag bygget rundt Messi, så har de altså snart 2 store individualister til i tillegg til Messi. For meg sier det seg at de ikke kan spille med alle 3 samtidig på en effektiv måte.

Jeg skal ikke godte meg, men det hadde mildt sagt vært utrolig om Suarez floppet og ikke kan leve opp til sine sesonger i Liverpool, slik som så mange andre spillere som har forlatt Liverpool etter knallsesonger har gjort.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jeg syns rundt £60 er mer en bra. Det er en sinnsykt sum for en spiller som kanskje er ute 10 kamper hver sesong. Han er kanskje verd mer, men bare hvis han kunne oppført seg. Helt grei sum.

@Cappo: Nei, nei, nei. Liverpool vil lide på alle måter med å kvitte seg med Suarez. Han er en målgarantist, den eneste i Liverpool, og kanskje 1 av 5-10 i verden. Problemet med å miste Suarez er ikke bare målene. Det er alle assistene, alle sjansene. Han er en absolutt briljant spiller som er blant de 5 beste i verden. Tro ikke på noen måte at han kan erstattes, for det kan han ikke.

Messi for Barca, Ronaldo for oss, Bale for Tottenham - de er uerstattelige og det tar tid å bygge opp et lag igjen siden lagene ofte er bygget rundt disse spillerne.

Liverpool vil nok tjene penger på å kvitte seg med, både på salg og det at han trekker rykte til Liverpool ned - men det blir et lite hull etter han som trenger tid før det tettes. Liverpool strever jo enda med å erstatte Xabi!

Det er i alle fall det jeg tror, bare tiden vil vise :)

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig. Suarez kan ikke erstattes 1 mot 1, nei det er jeg helt enig.

Men vi gjorde det bra mens Suarez var utestengt. Og hva vet vi om at laget og/eller nye spillere ikke tar mer ansvar og står for assists, osv.?

 

Det er ikke bra å være til de grader avhengig av en enkelt spiller. Vi så hvordan det gikk med Barcelona når Messi var ute. Var som regel ikke mye å rope hurra for.

 

Liverpool trenger å bli et bedre kollektiv skal det bli ligagull.

Som jeg sa, Suarez ga sitt beste forsøk på å dra Liverpool til seriegull, men resten av laget var rett og slett ikke gode nok.

 

Er også redd for at forrige sesong gir folk for urelatiske forhåpninger for fort.

For etter planen til Rodgers skulle ikke laget slåss om tittelen før om et par sesonger til.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Joda, du har rett i det. Kollektivet må være bra for å vinne seriegull, men en spiller av Suarezs kaliber er som regel den som vipper CL gullet eller ligagullet i favør. Vi hadde nok gjort det bedre enn det vi har hvis vi enda hadde hatt Ronaldo. Spillere som dem er de som plukker poeng i siste minutt når klubben trenger dem. De er en drivkraft uten like.

 

Jeg personlig tror ikke Liverpool blir en tittelutfordrer hvis Suarez selges. Vi får se, men det er bare det jeg tror. Hvor mange kamper avgjorde ikke han etter suspensjonen?

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Kan være at vi kommer fra to forskjellige steder. Jeg har aldri trodd at Liverpool kan kopiere forrige sesong, hverken med eller uten Suarez. Det er rett og slett for tidlig og laget er ikke modent nok enda.

 

Du må ikke glemme at laget Liverpool mønstret til Champions League 2004/2005 som endte opp med å vinne ikke hadde noen stor enkeltstjerne på topp som avgjorde kamper.

Spissene våre var spillere som Milan Baros og Djibril Cisse.

 

Det vi derimot hadde var et monsterkollektiv og en mentalitet som gjorde at vi nektet for at kampen var over til tross for å ligge under 3-0 til pause.

Lenke til kommentar

Det skal sies at Suarez var ute kun fem(?) kamper forrige sesong, det er ikke nok til å kunne si så mye om hvordan vi er uten Suarez. Og lagets målsnitt var vel en del lavere da, i forhold til resten av sesongen. Sturridge og de andre angriperne kommer nok til å få en langt vanskeligere jobb ettersom Suarez tok veldig stort fokus hos motstanderne.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke problemet egentlig. Hvor mange kamper var ikke Aguero ute for City? De vant til slutt allikevel for kollektivet til City var bedre.

Og Dzeko avgjorde strengt talt flere kamper i City sitt favør enn Aguero totalt i løpet av sesongen.

 

Ja, det er klart at resten av laget må ta mer ansvar, men det er også naturlig når en ønsker et sterkere og bedre kollektiv.

 

Suarez vil til Barcelona og Barcelona er villig til å betale for å utløse klausulen til Suarez, selv om de håper på litt avslag på grunn av utestengelsen.

Det er ingenting vi kan gjøre, ferdig med det. Og med den største stjernen på vei ut, så er det få andre store stjerner som er interessert i å signere.

Kommer ihvertfall ikke på noen annen god grunn til at Sanchez ikke vil til Liverpool, men heller til Arsenal.

 

Men som sagt, jeg er sikkert uenig fordi jeg som sagt, aldri har trodd at Liverpool kan kopiere forrige sesong selv med Suarez.

Så for meg er det til syvende og sist det samme.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jaja, jeg skjønner sammenligningen, men syns ikke den er helt rett å bruke. City er ikke avhengig av Aguero, de har 3 andre klassespisser. De er mye mer avhengig av Yaya og Silva enn spissene sine siden der er de to som står for nesten alt som skjer i laget.

 

City vil bli sterkt svekket hvis de mister Silva.

 

Skjønner. Jeg personlig tror Liverpool kunne tatt topp 4 igjen hvis de hadde beholdt Suarez og fått inn noen ekstra.

Endret av ESPP
Lenke til kommentar

Men City har en langt bedre spillertropp enn oss. Agüero var ikke langt på nær så overlegent god i sin klubb, som Suarez var i Liverpool, han var ikke engang best i City. Klart resten av laget kan ta et større ansvar, men det er umulig å komme unna at det blir et stort tap når Suarez drar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...