Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper da det, om han først skal selges så er det utrolig bra at det gjøres tidlig. Verste jeg vet er en lang transfer-saga som ender i enten ingenting eller salg på transfer day.

 

Ryktes også(løse rykter) at han kan få redusert straff nå som han endelig har innrømmet tøvet sitt. Fifa ble vist meget provosert av hans forklaring på selve saken.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Neh, den er helt grei. Det er strike three, så nå skal det svi. Neste gang er det 9 måneder ute fra fotballen og tvungen psykisk hjelp hvis han vil tilbake på en fotballbane igjen.

 

Hvis han skulle være uheldig å plukke opp en sykdom, kan han i verste fall smitte noen neste gang han biter noen. Han har allerede fått "strafferabatt" tidligere, nå skal det svi å miste kontrollen. Det er lov å ha problemer i 2014 (psykiske), men han må få hjelp til å takle følelsene / sinne. Dette gjelder ikke bare Suarez, men alle som har problemer med sinne / kontroll.

Lenke til kommentar

Nå tviler jeg på at du kan smitte noen ved et bitt som ikke sprekker huden, så ikke ut som Suarez tok et Tyson-bitt. Vondt, barnslig, totalt idiotisk å gjøre av en voksen mann, men ikke farlig. Det som blir interessant å se er om FIFA kommer til å gi tilsvarende tøffe straffer for liknende forseelser, gjort av andre spillere. Om spillere som har en historie for albuebruk, filming, tilsiktet stempling o.l. får månedslange utestengelser fra fotball.

 

For å sette det på spissen. Om Suarez bare klarer å få ut sinnet ved heller å slå eller sparke motspiller, så får han kanskje 3-5 kamper i stedet, fordi det er mer sosialt akseptert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg. Gjengangere burde bli straffet hardt. Nå er det sånn at en sen takling skjer i fotball og det er nok lett å slenge armen litt lengere ut enn man trenger - dette er ikke noe som blir å bli straffet hardere, for sånn er fotballen.

 

Albuen til Song f.eks. er noe som burde bli straffet hardere. Det er helt 100% bevist for å skade motstander, uten at ballen er i nærheten. Gjør Song det igjen, burde han bli utestengt i 10 kamper. Gjør han det enda en gang, burde han bli straffet med 4 måneder utestengelse.

Lenke til kommentar

Gjør straffen verre fordi han innrømmer og beklager? Selv om jeg er enig i at Suarez har vært en idiot, mener jeg at straffen er alt for tøff i forhold til hva han faktisk har gjort.

 

Han har gjort det 3 ganger, og sikkert beklaget like mange. Hvor langt skal det gå før man sier nok er nok?

Lenke til kommentar

 

 

Gjør straffen verre fordi han innrømmer og beklager? Selv om jeg er enig i at Suarez har vært en idiot, mener jeg at straffen er alt for tøff i forhold til hva han faktisk har gjort.

Han har gjort det 3 ganger, og sikkert beklaget like mange. Hvor langt skal det gå før man sier nok er nok?

Jeg er enig i at det er uforståelig at han fortsetter med bitingen. Men samtidig må det sammenlignes med hvordan andre spillere blir straffet. Joey Barton hadde flere alvorlige hendelser bak seg da han albuet Tevez, deretter sparket ned Aguero, og til slutt prøvde å skalle ned Kompany i seriefinalen i PL 2011. Han fikk 12 kamper, og gikk på lån til Marseille. Suarez fikk 4 måneders full utestengelse, han blir til og med nektet å trene, får ikke engang se kamper fra tribunen.

 

Min mening er at straffen er alt for streng, så lenge langt mer alvorlige forseelser blir straffet mildere. Det er lett å bli revet med, når en av de største profilene gjør noe så komplett idiotisk i en så viktig kamp, men det må være grense for hvor hardt Suarez skal straffes. Om Suarez skulle blitt straffet enda hardere, som mange mener, så må også spillere som Barton og Pepe få tilsvarende tøffe straffer.

 

E: Angående Barton. En av hans voldelige forseelser er da han plantet en neve i magen på Morten Gamst Pedersen. Dommeren så det ikke, og han fikk senere tre kamper karantene. Om man skal kunne gi en rettferdig straff for biting må man da forsøke å sammenligne det med andre voldelige forseelser. Hva er verst, et slag med full kraft og knyttneve, eller et bitt? Slaget er farligere, bittet er "drøyere". Ingen av delene hører hjemme på en fotballbane. Så da må man enten straffe alle voldelige forseelser strengere, eller så blir straffen på Suarez for streng.

Endret av knipsolini
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig i at alle straffer burde være like. Og jeg ville ikke protestert om spillere som bruker knyttneven, hodet eller bena til å skade en annen spiller(uansett måte) hadde fått samme straff som Suarez. Aldri sagt noe annet. Ikke noe av det har noe på en fotballbane å gjøre. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde i hvertfall blitt veldig fornøyd med siste. Men skal man tro ryktene så vil Sanchez heller til Arsenal enn oss. Problemet er jo at vi ikke klarer å tiltrekke oss de aller største spillerne, ikke uten en verdensstjerne som Suarez i klubben. Så da gjør vi fort som Spurs, bruker masse penger på middelmådigheter, og kommer svekket ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...