Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Coates var en katastrofe av det jeg så, Brad Jones tuller igjen, Skrtel fucker opp, og pasningsspillet fremover da....

 

Jeg har sagt det før, bunnivået til Liverpool er skremmende svakt og det ødelegger for laget gang etter gang. Skrtel bør stå frem mot dette laget og lede laget baki der. Coates er som å se Bambi og han kommer ikke til å bli mye lenger i Liverpool tror jeg. Den engelske ligaen er ikke for han. Og fremover er det kun Gerrard og Suarez som får godkjent i dag.

 

Skremmende å se slike kamper, rett og slett.

Lenke til kommentar

Kelly var dårlig i sesongstarten, men har tidligere vist et langt høyere nivå enn Wisdom har på sitt beste. Husker det var en ganske lang periode der folk mente Kelly burde spille fremfor Johnson, på høyrebacken. Svakheten hans er at han har latterlig lange skadeavbrekk. Var ute nesten 3 år i strekk før han debuterte, og ute hele denne sesongen. Tror forøvrig også Kelly vil være best som midtstopper fremover. Men får se nå hvordan det går når han kommer tilbake neste sesong.

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Skrtel må ha ligarekorden i direkte og indirekte baklengsmål, jeg får mindre og mindre sans for han for hver sesong som går .

 

Han var god forrige sesong, men ja, enig at han har vært for dårlig i år. Trenger en som er enda mer dominant enn Skrtel ved siden av Agger. En 28 år gammel Hyypia, please. (Forøvrig ganske imponerende det sistnevnte gjør med Leverkusen. Ligger på andreplass i Bundesliga).

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Har lenge vært kritisk til at Coates ikke har fått sjansen foran Carra, men etter i dag kan jeg skjønne hvor det kommer fra. Coates virker usikker, og opptrer direkte dårlig i mange situasjoner. Sliter i lufta der man forventer at han skal ha en av sine styrker. Noe av det kan nok komme av lite kamptrening, men prestasjonen og holdningene i dag var labre. Virker også som om Brendan er mer fan av rutinen og lederegenskapene Carra tilfører enn Coates. Hvis slike ting gjenspeiler seg på trening (selvfølgelig bare spekulasjoner for en utenforstående), så er det lett å se hvor avgjørelsen kommer fra. Carra på benken i dag betyr nok at han starter i tospann med Agger mot Arsenal. Det kan mildt sagt bli spennende.

 

Snakk om at Coates forsvinner før torsdag, noe som bør åpne for en ny stopper inn i mine øyne. Var inne på backene tidlig og selv om vi har gode førstevalg i forsvar er bredden urovekkende. Hvertfall hvis enda en stopper forsvinner ut. Wilson er jo på lån til Hearts for resten av sesongen også.

 

Når det gjelder Wisdom vs Kelly-diskusjonen holder jeg en klar knapp på Kelly. Men jeg har mine tvil om noen av de kommer til å ta det avgjørende steget opp til å bli toppspillere for Liverpool. Tror egentlig at begge har best forutsettninger til å ende opp som stoppere på sikt, men som sagt litt usikker på nivået det blir. Hadde vært greit å få Kelly skadefri mot slutten av sesongen hvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener at Wisdom gjorde det bra i preseason som midtstopper.

Sama virket lovende ut i fra det jeg så preseason.

 

Ja, også har vi selvsagt McLaughlin. Og han er vel det en betegner som en moderne back?

Han virket hvertfall lovende, men jeg tror han er skadet og det er derfor han ikke spilte idag.

 

Personlig håper jeg på at vi til sommeren får inn en makker til Agger, så kan Skrtel være backup og så kan vi kvitte oss med hvertfall Wilson og muligens også Coates.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Agger og Enrique er vel egentlig de eneste som holder god klasse defensivt for Liverpool. Noen vil sikkert nevne Johnson og Reina også, men personlig er jeg ikke imponert over Johnson på det defensive og Reina har ikke vært god på en stund (sett bort i fra enkelte kamper).

 

Det laget Liverpool stilte i dag bak på banen ba om å få trøbbel. Ikke spesielt stødige backer, en stopper som til tider er god og en uerfaren sør-amerikaner som ikke virker å ta nivået + en tabbekeeper. Da kan det gå som dette.

 

Det er ingen tvil om at cupen ble nedprioritert i år, noe jeg anseer som rart. Personlig tror jeg ikke Liverpool har noen mulighet til CL-spill uansett denne sesongen. Bedre å prøve å skape litt vinnerkultur og gå for fullt for å vinne en cup, og da FA-cupen gjerne, i en prosess for å få på plass et mer stabilt lag som kan kjempe i toppen.

 

Litt ironisk at det er det offensive som virker sterkest hos Liverpool. Suarez og Sturridge virker å fungere ganske bra, og Gerrard har funnet formen, i tillegg har de fått inn Coutinho. Men det er ingen tvil om at det trengs og forsterkes defensivt og få inn en bedre sentral midtbanespiller. Henderson og Allen blir neppe å spille på et PL-vinnende lag. Sorry.

Lenke til kommentar

Johnson er god defensivt, er bare en rar myte fra da han var ung at han ikke er det. Det er helt bevisst at han skal være med så mye fremover, i enkelte kamper er han jo nesten mer ving enn back. Da er det naturlig at det blir endel rom bak ham, men det er blant annet Lucas sin oppgave å tette når Johnson ikke rekker å komme på plass.

 

Ellers enig. ;)

Lenke til kommentar

@Cappo: McLaughlin trente med førstelaget i forkant av Oldham-kampen. Så tror ikke han er skadet.

 

Har ikke sett så mye reserve/U-18 denne sesongen, men av det jeg leser/hører så er McLaughlin en av de som har utmerket seg. Er nok en mer naturlig backtype en både Wisdom og Kelly også, så kunne ha vært morsomt å se hva han er god for. Men håper Johnson holder seg skadefri ut sesongen, og at Enrique også snart er tilbake. Blir nok ikke så mange sjanser på førstelaget for unggutta de neste ukene uansett.

Lenke til kommentar

Med Coutinho inn (er det bekreftet?), så vil jeg si backrekka blir neste prioritet når det kommer til forsterkninger. En høyreback, + en midtstopper til sommeren tror jeg kan være nødvendig. Tenker høyreback siden Johnson kan spille på venstresiden, men hadde nok ikke skadet å få inn begge deler. En eventuell midtstopper bør inneha litt ferdigheter med ball, slik Liverpool spiller for øyeblikket.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

En eventuell midtstopper bør inneha litt ferdigheter med ball, slik Liverpool spiller for øyeblikket.

 

Jeg hadde heller sett at vi fikk en midtstopper som er dominerende i lufta. Vi slipper inn mange billige mål på innlegg i boksen.

 

Så kan heller Rodgers være litt mindre naiv og ikke late som om stopperne har ferdigheter til slikt pasningsspill inne på egen banehalvdel.

Lenke til kommentar

Johnson er god defensivt, er bare en rar myte fra da han var ung at han ikke er det. Det er helt bevisst at han skal være med så mye fremover, i enkelte kamper er han jo nesten mer ving enn back. Da er det naturlig at det blir endel rom bak ham, men det er blant annet Lucas sin oppgave å tette når Johnson ikke rekker å komme på plass.

 

Ellers enig. ;)

 

Uenig med deg der, Glenn Johnsons svakhet syns jeg helt klart er defensivt. Av og til kobler han heeeelt ut og har noen nattsvarte øyeblikk der man ikke kan fatte hva han tenker på. Og jeg synes han er ganske svak til å plassere seg i forhold til midtstoppere, noe som lager store rom som angripende lag kan utnytte.

 

Når det er sagt, så har han vært god i år for det meste.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å bli så dårlige som vi er nå? Bare vi ikke rykker ned fra PL.. Trist rett og slett, men LFC vil alltid bli i mitt hjerte!

 

Det skjer nok ikke på en god stund, men vi kan nok forvente å ligge midt på tabellen en stund framover. Vi får bare håpe vi klarer å beholde våre beste spillere.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...