Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Agenten skal vel hjelpe spilleren til å få best mulige avtaler, men dersom han alene ødelegger avtalen, så bør Sturridge finne seg en ny agent. Men som sagt, at et agenthonorar kan ødelegge en overgang kan jeg ikke forstå. Det må jo være avtalt på forhånd en prosentandel eller en sum som agenten får i honorar dersom overgangen blir gjennomført, de kan ikke begynne å forhandle om det samtidig som de forhandler om overgangen. Veldig rare greier.

Lenke til kommentar

Spillere vil helst ha så mye som mulig.

 

Klart det, men utgjør det egentlig noen forskjell om man tjener £5k mindre når man uansett tjener over £100k i uka? Se på f.eks. Matt Le Tissier. Fantastisk spiller og kunne lett gått for pengene/trofeene, men valgte i stedet å bli kjent for lojaliteten sin. Han nevnte på Sky for ikke så lenge siden at agenten prøvde å stelle i stand diverse sponsoravtaler, fordi han visste at Matt aldri kom til å forlate Southampton. Dermed var det ikke mye penger å hente på overgangene hans.

 

DID YOUR AGENT HELP YOU WITH ANY OTHER COMMERCIAL DEALS?

 

I was on £50,000 a year from Puma for my boots from 1995 to 1997. And there have been newspaper articles here and there and television appearances. I probably wouldn't have got these extras without my agent. He didn't make a great deal of money from my transfer fees, so he had to try and make it somehow.

 

For meg virker det som at agenter generelt prøver å tvinge fram handler bare for å få ta tak i agenthonorarene. Det er vel neppe tilfeldig at spillere som G Neville og Scholes aldri hadde agenter.

Lenke til kommentar

Klart det, men utgjør det egentlig noen forskjell om man tjener £5k mindre når man uansett tjener over £100k i uka? Se på f.eks. Matt Le Tissier. Fantastisk spiller og kunne lett gått for pengene/trofeene, men valgte i stedet å bli kjent for lojaliteten sin. Han nevnte på Sky for ikke så lenge siden at agenten prøvde å stelle i stand diverse sponsoravtaler, fordi han visste at Matt aldri kom til å forlate Southampton. Dermed var det ikke mye penger å hente på overgangene hans.

 

 

 

For meg virker det som at agenter generelt prøver å tvinge fram handler bare for å få ta tak i agenthonorarene. Det er vel neppe tilfeldig at spillere som G Neville og Scholes aldri hadde agenter.

 

Scholes og G. Neville har vel aldri ønsket noe annet enn å spille for Manchester United, så da er det ikke så veldig rart, nei. De signerte vel stort sett de kontraktene de fikk, og var fornøyd med det, men kunne de tjent mer med en agent? Muligens. Om det egentlig utgjør en forskjell eller ikke er vel ikke saken for alle heller. Det er greit å ha noen som kan forhandle med klubben - og det er fint hvis du har lyst til å flytte på deg. Tror jeg at f.eks. Zlatan har hatt godt av en agent som Mino Raiola? Helt klart. (Josimar hadde forresten en god artikkel om Raiola for et par måneder siden. Den er verdt å lese.)

 

Le Tissier sier (omtrent) at han hadde gått glipp av £100.000 (- agenthonoraret) uten en agent. Lojale spillere er vel og bra. (Nå orker jeg ikke å lage en diskusjon ut av det igjen, men strengt tatt forventer jeg ingen lojalitet, når klubbene sjeldent viser noen selv.) Men jeg nekter å tro på historien om de store stygge agentene som tvinger frem avtalene. Det er spilleren som sitter med makten i det forholdet, selv om det ikke kan være så altfor vanskelig å manipulere noen av disse spillerne. Jeg er for agenter, de er med på å sørge for at spillerne får det "det de er verdt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...