Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Ah, Tomkins. En herlig, fornuftig observatør i en verden av søppelmedier.

 

Mener selv at Rodgers bør få lenger tid enn Dalglish gjorde, men det hadde også vært befriende å se at Pool klarte å vinne en håndfull kamper og score minst et par håndfuller med mål på rad.

 

(Btw, å putte Sktrl på topp for å få litt mer "trøkk" minner veldig mye om det Arild Stavrum gjorde med stakkars Toni Kallio på Molde for noen år tilbake... Ga aldri uttelling da, og jeg tviler på at det gir uttelling nå. Note: Molde rykket ned under Stavrum)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

22 år gammel offensiv midtbanespiller. Er vel egentlig kantspiller, slik jeg har forstått det. Fra Valencia, er tydeligvis flink til å sette opp mål.

 

Nå ryktes det at Sterling har signert en ny femårskontrakt med Liverpool. Har dessverre ingen plausibel kilde, kun liverpoolblogg.no på Facebook…

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15
David Villa er dessverre et like urealistisk overgangsmål som mange av de andre La Liga-stjernene som nevnes her inne. Jeg blir direkte sjokkert om Liverpool får tak i spillere som Villa, Sánchez, Tello, Muniain, Isco, Banega, Turan, Griezmann, og Beñat i januar eller til sommeren. De to sistnevnte er vel minst uaktuelle, men samtlige vil være ønsket av større klubber enn Liverpool skulle de bestemme seg for å forlate sine respektive klubber.

Det er ikke dermed sagt at ikke Liverpool bør ha følere ute i Spania. Det finnes flere store talenter som ennå ikke har slått helt igjennom - og det finnes spillere som har havnet ute i kulden hos sine klubber. Alle disse er naturligvis ikke aktuelle for Liverpool, men noen av dem kan være det. Jeg skal forsøke å komme opp med et par navn senere.

For å begynne med den første kategorien spillere: Fransisco Portillo har vært vel så god som Isco for Málaga i høst - min mening, vel å merke - men han har foreløpig sluppet unna ryktestormen. Málagas finansielle situasjon er fortsatt litt i det blå, så det er faktisk ikke helt utenkelig at Portillo kan være aktuell. Jeg tillater meg å tvile, men han er i alle fall et betydelig mer realistisk mål enn Isco.

Poenget med speidere er vel å identifisere talenter før de slår ut i full blomst. Skulle vi hatt muligheten til å signere Isco, tror jeg vi måtte ha kuppet ham da han gikk fra Valencia til Málaga. Det er de speiderne til Liverpool må fange opp. Álvaro Vadillo hos Betis ser spennende ut; det samme gjør Fede Vico fra Córdoba. Sistnevnte har jeg riktignok bare sett i én match - men den var til gjengjeld mot Barcelona, og han var et meget spennende bekjentskap.

Ellers finnes det et par spennende spillere i Rayo - som foredlet både Michu og Diego Costa forrige sesong. Jeg er veldig spent på utviklingen til den unge kantspilleren/spissen Lass Bangoura. Det er noe ved ham som pirrer meg, og jeg tror han kan bli stor med tiden. Nå er det litt for lite sluttprodukt over det han gjør, men han er vel ennå i tenårene. Om han ikke er aktuell i januar eller til sommeren, håper jeg Liverpool kjenner til ham. Det samme gjelder lagkameraten Leo Baptistão, som har imponert meg etter overgangen fra brasiliansk fotball. Nå har han bare hatt en halv sesong i La Liga, så der er det nok også lurt å avvente litt. Men det er en spiller som jeg håper er på radaren.

Ellers er jeg veldig spent på Athletics Ibai Gómez. Han har scoret både på Santiago Bernabeú og på Camp Nou i høst, og jeg synes han har tatt store steg siden forrige sesong. Skjønt, jeg tviler vel på at det er aktuelt for ham å forlate San Mamés med det første - spesielt siden baskerne har slitt litt med dekningen på midten denne sesongen. Dessuten er Athletic-spillerne som regel veldig lojale til klubben.

I den andre kategorien - spillere som har havnet i kulden av ulike årsaker - tror jeg kanskje vi finner Adrián López. Om det er tilfellet, og om han er lysten på en overgang, må vi være på hugget. Det ryktes jo at Rodgers ser etter målfarlige kantspillere som også kan spille på topp. Adrián López krysser av alle boksene: Målfarlig (toppscorer i U21-EM for Spania. Scoret mindre mål for Deportivo og Atlético, men har spilt mye på kanten), anvendelig (kan bekle begge kantposisjoner og rollen som spydspiss), fotrapp, kvikk, direkte og smartere enn både Walcott og Sturridge, etter mitt syn.

Han er en personlig favoritt, så det kan hende jeg er litt farget her, men jeg mener han ville vært en perfekt signering for Liverpool. Dessverre kjenner jeg ikke til tilgjengeligheten hans. Han har havnet på benken etter at Diego Costa har tatt La Liga med storm, men om Atlético fortsetter å henge med i alle turneringer, vil han etter hvert få en del spilletid. Og så spørs det jo om han har lyst til å reise fra Spania.

En annen spiller i samme kategori, er kanskje Getafes Abdel Barrada. Han var strålende forrige sesong, men har ikke vært like overbevisende denne sesongen. Noe annet som taler imot ham, er at vi allerede er godt forspent i hans posisjon. Barrada trives nemlig best i en offensiv rolle på midtbanen. Det spørs vel om han er et større talent enn Suso. Poenget mitt står likevel: Det finnes mange spillere i La Liga som kunne forsterket Liverpool, og som ikke er blant de aller mest ettertraktede. Jeg tror ikke vi er i nærheten av å kunne hente stjerneskudd som Isco og Muniain, dessverre.

Lenke til kommentar

De må slutte å blande seg inn i alt.

FA skal "beskytte" fotballens rykte, men folk har privatliv også.

Forundret at de ikke gav en viss United spiller millionbot for å ha sex med broderens kone mens kjerringen lå på fødestuen.....

 

De får holde seg til det som skjer på banen og hvis det er noe veldig grovt og offentlig spillerene gjør, ikke dette.

Lenke til kommentar

De må slutte å blande seg inn i alt.

FA skal "beskytte" fotballens rykte, men folk har privatliv også.

Forundret at de ikke gav en viss United spiller millionbot for å ha sex med broderens kone mensfgcyujjbbåågtr kjerringen lå på fødestuen.....

Skjedde dette mens han twitret øtchukeffsdEewsasssßqq, etgtrzzdsss gedeerrrffzxzhjknmøæml)

 

Oi.... Her har noen lånt telefonen gitt. Uten at det var særlig merkbart....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Men hva har det engelske fotballforbundet med at to spillere tuller med hverandre på fritiden? Jeg kan skjønne at Cole f.eks. får bot når han går til "angrep" på FA, men det Suso gjør burde ikke ha noen påvirkning på FA. Om Suso skulle få bot så burde den kommet av Liverpool.

 

Hadde de gjort det i et privat, lukket fora hadde dette ikke vært noe problem. Ved å gjøre det på Twitter kunne de like gjerne stått på en scene foran tusenvis av mennesker. Da må man ta konsekvensene. Det er tross alt ulike regler for hva som er greit privat og offentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...