Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Good one :D

 

 

Dårlig kamp da men. Feil startoppstilling og bytter mener jeg. Men men, så er ikke jeg manager :p

 

Synd hvis riise er ute en stund og. Han er på mange måter som en ekstra midtbanespiller med løpene sine.

 

 

Men nå er det arsenal og aston villa som skal spille. Lurer på hvordan den nye stadioen er. Sikkert ikke like intim som Highbury var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som vanlig en relativt horribel sesongstart for de røde, men det er jeg vant til nå. Vi kommer sterkt tilbake som vi alltid gjør, men det irriterer at vi aldri kan innfri i starten av sesongene ... Kampen i dag var forferdelig, noe dypere enn det gidder jeg rett og slett ikke analysere nå. Vi fortjente å tape, og vi skal være glad for poenget vi fikk med oss. Straffen er diskutabel, men ikke feil. Begge avgjørelsene kan forsvares der.

Lenke til kommentar

Eulogy. :D 6000 poster ..? Wow, skal si noen har vært her en stund. :p

 

Det burde absolutt vært 3 poeng mot Sheffield og det er skuffende, men på en måte er jeg fornøyd med ett poeng også. Vi spilte forferdelig i dag, vi får to skader i forsvaret i løpet av den første timen og der røk nok Benitez' taktikk, vi får mål mot oss etter elendig forsvarsarbeid noen sekunder ut i andre omgang og det ødelegger nok også taktikken Benitez la opp til i pausen, osv. Vi hadde alt av motgang en kan ha i dag og rett og slett en forferdelig dag på jobben. Utligningen blir et plaster på såret, men er liksom ikke stort å juble over heller ... Det er en vanskelig kamp å spille borte mot et nyopprykket lag i seriepremieren, men det er liksom disse kampene som må vinnes for å kunne henge med i toppen. Men satser på at alt er på plass igjen om en uke, og at sesongstartkrisen vår ikke varer de 8-9 første serierundene som i fjor. :/

Lenke til kommentar

Nok en gang så sliter vi med sesongstarten. Første omgang var jo direkte dårlig. Det ble vel preget av skadene, men mot nyopprykkede Sheffield bør vi uansett klare å ta 3 poeng. Spillet etter forsvarstabben og målet i andre omgang ble mye bedre. Vi kom oss framover på banen, men akurat som i fjor slet vi med å omsette sjangsene og cornerne til mål.

Vi får legge denne kampen bak oss og se framover mot sesongen der vi skal være med å kjempe om tittelen. Alle de nye spillerene vi har sett på banen ser jo ut til å ha funnet seg til rette, får håpe det er tilfellet med Kuyt også. Hvis vi klarer å unngå skader på de største profilene ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal gå helt til topps.

Lenke til kommentar

Det at back firer for to skader etter første omgang og må bytte er kjipt...Men, absolutt ikke avgjørende!

For det er framover det "skutter" for Liverpool. Har aldrid sett så mange cornere i en kamp før (12-13 cornere), noe som sier litt om presisjonen i avslutningene til Liverpool.

Shefield skaper jo ingen verdens ting i andre omgang unntatt den scoringen, og da er det kjedelig å ha brukt to bytter pga skade. For da kan Benitez bare sette inn et trekk + at det å bruke den siste spilleren kan være farlig pga at hvis en til skulle blitt skada så måtte Liverpool ha spilt med 10 mann!

 

Så jeg synes Liverpool kan takke seg selv for at de bare for med seg et poeng i sesong starten. Målet til Shefield er en katastrofal scoring som skulle vært avverget og aldri funnet sted. Liverpools scoring....er en straffe Fowler setter vakkert og iskaldt i mål. Og det var ikke straffe, Gerrard. Ikke i nærheten. Dessverre for Shefield United. Heldig for Liverpool.

 

Håper på forbedring mot Macabi Haifa.

Lenke til kommentar

Det var en kjip kamp, ja. Men du må tenke på at det var én av fire faste spillere i forsvarsfireren som spilte, og det blir nok litt mye nytt samtidig. Så jo ved målet at forsvarsspillet ikke satt i det hele tatt. Synd at dette skulle skje, kan bare håpe på at Finnan er tilbake til tirsdag og Carragher til neste lørdag.

 

Og straffen var jo klar. ;)

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være kontakt så lenge Gerrard blir hindret. Anta for eksempel at en forsvarer kaster seg inn i en hodeløs knottene-først-takling i knehøyde, og angriperen så vidt klarer å unngå å bli truffet av forsvarerens støvel. Bør forsvareren slippe unna av den grunn? Eller for å si det på en annen måte: Bør angriperen straffes for at han prøvde å unngå å bli invalid som følge av en farlig takling?

 

Det ironiske -- for ikke å si beklagelige -- er at en uærlig spiller ville ha kastet seg i en tilsvarende situasjon, og da ville ingen ha reagert på straffesparket. All honnør til Gerrard for at han forsøkte å holde seg på beina; jeg tror det er veldig få andre spillere som ville ha gjort det samme. At enkelte går så langt som å beskylde Gerrard for filming, er jo det reneste vissvass. De som mener noe slikt, må enten være blind eller hate Liverpool intenst.

Lenke til kommentar
Det trenger ikke å være kontakt så lenge Gerrard blir hindret. Anta for eksempel at en forsvarer kaster seg inn i en hodeløs knottene-først-takling i knehøyde, og angriperen så vidt klarer å unngå å bli truffet av forsvarerens støvel. Bør forsvareren slippe unna av den grunn? Eller for å si det på en annen måte: Bør angriperen straffes for at han prøvde å unngå å bli invalid som følge av en farlig takling?

 

Det ironiske -- for ikke å si beklagelige -- er at en uærlig spiller ville ha kastet seg i en tilsvarende situasjon, og da ville ingen ha reagert på straffesparket. All honnør til Gerrard for at han forsøkte å holde seg på beina; jeg tror det er veldig få andre spillere som ville ha gjort det samme. At enkelte går så langt som å beskylde Gerrard for filming, er jo det reneste vissvass. De som mener noe slikt, må enten være blind eller hate Liverpool intenst.

6713325[/snapback]

 

Du overdriver vel litt? Altså hadde det vært en "hodeløs knottene-først-takling i knehøyde" - som du selv skriver hadde det vært noe helt annet. Her snakker vi om en liten fot som kommer ut fra siden og ikke tereffer Gerrard i det hele tatt! Det er ikke stygt eller fare fulgt spill.

Grunnen til at Gerrard faller er pga at han får ballen for nærme seg i det han skyter, som gjør at han kommer i ubalanse og faller (slik jeg ser det), ingen filming av Gerrards side, men det er heller ingen straffe og Liverpool er heldige som kommer fra kampen med 1 poeng.

 

Det er min mening og det må DU respektere!

Ikke kom her å si at: "Den som mener at det ikke var straffe er blinde eller må hate Liverpool noe intenst".

For jeg har et veldig oppegående syn og er Liverpool supporter som mener at det ikke var straffe!

Lenke til kommentar

Jeg synes iallfall straffen er grei i forhold til regelverket. Jeg ser det ikke slik at Gerrard kommer i ubalanse på grunn av ballføringen, men fordi Sheffield-stopperen suser inn fra siden med en takling mellom beina mens han er i fart, og han må gjøre en rask bevegelse med høyrefoten for ikke å bli meid ned og mister balansen når han kommer forbi taklingen på grunn av nevnte handling med høyrefoten. Å få en takling mellom beina i fart er ikke godt, og du skal være ganske nær Supermann for å greie å stå/holde balansen etterpå. :p

Lenke til kommentar

Er vi klare til kamp i morgen nå da? Vi er nødt å gå videre, ikke bare for pengene sin skyld, men å rykke ut så tidlig er bare skam. Virker som vi skal stille med et bedre lag en på lørdag. Alonso starter nok og Finnan er forhåpentlig vis tilbake etter skade. Noen som tør å gjette på en startelver? Min er som følger:

 

Reina

Finnan-Hypiia-Agger-Aurelio

Pennant-Alonso-Gerrard-Gonzales

Bellamy-Crouch

 

Er lov å håpe i hvertfall. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...