Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel ikke mye bedre valg på stopperplass med Varane og Martinez ute. Men ja, blir mer offensiv trussel på backen med Shaw der enn f.eks Malacia...

Kanskje bedre med Dalot der enn Malacia men..🤷 

Uansett burde ikke det være grunnen til å være så svake mot West ham. Spesielt i 2 omgang..

 

 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (2 timer siden):

Mister mye i laget med å bruke Shaw som stopper. Malacia er ikke god nok.

Nå har ikke jeg sjekket noe statistikk, men kanskje vi har lavere målsnitt når Shaw fjernes fra vb? 

På en annen side, så renner det jo inn mål imot med Maguire der. Shaw er bedre stopper, så ikke et vanskelig valg for meg i alle fall 

Lenke til kommentar

Shaw er en bedre løsning ja, men det blir jo et solid steg ned offensivt uten han på backen. Men sånn er det når begge verdensklassestopperne er ute, det blir selvfølgelig en stor svekkelse for ethvert lag.

Når det er sagt så har vi faktisk sluppet inn færre mål med Maguire på banen som en av stopperne enn uten.

Lenke til kommentar

Synes det er veldig forståelig at vi mot akkurat West Ham ikke valgte å bruke Maguire, pga vi visste at de kom til å ligge dypt, også forsøke å ta oss på kontringer. Stusset mer over at ikke Dalot ble byttet inn mot Malacia tidligere. Og at vi ikke allerede tidlig i andre omgang la om til en bredere formasjon (med Bruno ute til høyre). 

Lenke til kommentar

Ja, enig der. Et alternativ kunne jo vært å dytte inn Maguire som stopper så Shaw kan spille back når vi må score mål. Men hovedproblemet er nok mest effektiviteten foran mål og at spillerne er utslitte.

Neste kamp blir den første siden oktober at laget får en uke hvile, og det blir den første midtuka siden september uten kamp (!).

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Skal ikke klage over at klubben ikke blir kjøpt opp av et autoritært regime, men hvis det er noe som er verdt å feire er det nok først og fremst at Glazers ikke vil være majoritetsaksjonærer mer. På det sportslige plan derimot så er jeg ikke noe mer optimistisk enn under Glazers. Ineos har sagt at de ikke skal tyngde klubben med mer gjeld for oppkjøpet, men jeg tviler på at de kommer til å bidra noe særlig med å betjene gjelden som allerede er der. Ser heller ikke for meg at de har tenkt å spytte inn masse penger i klubben som de ikke ønsker tilbake på et tidspunkt.

Tilstanden i Nice hjelper jo heller ikke på dette. Vi må nok bare forvente et ekstremt stramt overgangsbudsjett i mange år fremover, så da får vi bare håpe på at de ansetter riktige folk i riktige posisjoner slik at klubben kan driftes bedre og ikke være avhengige av å bruke milliarder hvert år på nye spillere for å kunne konkurrere på banen. Blir vel heller ikke mye renovering av Old Trafford med den gjelden tenker jeg.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (17 timer siden):

Skal ikke klage over at klubben ikke blir kjøpt opp av et autoritært regime, men hvis det er noe som er verdt å feire er det nok først og fremst at Glazers ikke vil være majoritetsaksjonærer mer. På det sportslige plan derimot så er jeg ikke noe mer optimistisk enn under Glazers. Ineos har sagt at de ikke skal tyngde klubben med mer gjeld for oppkjøpet, men jeg tviler på at de kommer til å bidra noe særlig med å betjene gjelden som allerede er der. Ser heller ikke for meg at de har tenkt å spytte inn masse penger i klubben som de ikke ønsker tilbake på et tidspunkt.

Ikke nødvendig for Ineos å spytte inn et eneste pund egentlig. United tjener enorme summer. Dersom Ineos ikke tar store utbytter fra klubben slik Glazers gjorde blir økonomien bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...