Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (18 minutter siden):

Ja, vi er i rute til å kunne klare topp fire synes jeg.

Selvsagt skal vi sikte høyere, men det er jo ikke gjort i en håndvending. United har tatt veldig store steg denne sesongen og vi har blitt et godt lag. Ten Hag har gjort en knallbra jobb så langt! Noen brikker gjenstår, men er moro å se United om dagen.

Hvis du hadde håp om gull i denne sesongen så applauderer jeg forsåvidt håpet, men jeg synes ikke det er så veldig realistisk.

Trodde vel ærlig talt aldri på det, for høyt opp enda. Men ja enig i at det går i riktig retning og det ser bedre ut. Rashford meget god denne sesongen, og treffet bedre med kjøpene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likevel kjipt å se at nivået vårt er så lavt som vi ser i dag. Aner ikke hva xG sier, men vi kan neppe ha vært særlig gode i dag, 3-2 ljuger så det synger etter. 
 

Når det er sagt, Arteta har brukt lang tid på det han har fått til, og jeg håper Ten Hag får det samme. Med eiere som gidder, og ikke bare suger alt overskudd ut av klubben og i egen lomme for å betale Buccaneers der de satser på Super Bowl…

Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 timer siden):

Likevel kjipt å se at nivået vårt er så lavt som vi ser i dag. Aner ikke hva xG sier, men vi kan neppe ha vært særlig gode i dag, 3-2 ljuger så det synger etter. 

Mulig det, men når vi mangler Casemiro samtidig som vi bare har hatt noen dagers hvile mot Arsenal som har hatt en hel uke så da kan vi ikke bare gå helt ut og spille som om vi er bedre enn det vi er. Det fungerte ikke bra i starten av sesongen. Det kommer til å ta tid før laget spiller ordentlig Ten Hag-fotball, og vi trenger også å signere flere gode spillere før vi når det punktet. 

Det positivet er at vi ligger langt foran skjema, Arsenal-fansen ropte jo om å få Arteta sparket senest for under ett år siden, det var ganske krise der hans første sesong også, så Ten Hag har kommet lenger med United på mye kortere tid.

Endret av Mr. President™
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror få forventet at vi skulle gå ut borte mot Arsenal og dominere kampen eller skape de fleste sjansene. Spesielt ikke etter City- og Palace-kampene så tett på mens Arsenal har hvilt en uke. Vi scorer to mål og er en feberredning fra Ramsdale fra å sette tre. Det er bare Newcastle som har tatt poeng borte mot Arsenal denne sesongen, og vi er jo nære å klare det. 

Synes United var alt fra gode til veldig gode i omkring 60 minutter mot ligaens beste lag på Emirates. Etter det går kreftene ut av spillerne og Arsenal kjører power play som vi ikke kommer helt ut av mer enn i korte perioder. Delvis på grunn av mangel på meningsfulle bytter, trolig hadde nok også kampprogrammet vårt og savnet av Casemiro en påvirkning på lagets forfatning. Vi har blitt bra defensivt den siste tida, men her må vi bli bedre til å låse igjen og ikke miste alt ballinnehav. Og alle målene vi slapp inn burde og kunne egentlig vært unngått, spesielt det første der AWB ikke følger med.

Som nevnt var dette første tap på nesten fire måneder, og det forteller mye om hvilken vanvittig bra jobb Ten Hag har gjort til nå. Hvis vi fortsetter med lignende form som de siste månedene klarer vi topp fire. Kanskje også en pokal i ligacupen eller FA-cupen.

De neste seks kampene i ligaen er overkommelige på papiret, men kjøret begynner virkelig med de tre cupene allerede på onsdag og først ut er semifinale nummer en mot Forest. Vi er det laget med heftigst kampprogram, så her er det bare å håpe at ikke det blir flere skader og at Dalot, Martial og Sancho er tilbake snart. Må bruke troppen godt, så jeg håper vi får en komfortabel seier i den første semifinalen så noen bein kan hviles i den andre.

Det er snakk om 13 kamper på 40 dager fra City-kampen og frem til slutten av februar (!), et helt sykt program med det som nå blir kamp hver tredje dag i snitt over en lang periode.

 

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

@Snikpellik ikke misforstå, jeg hadde ikke trua på at vi skulle dominere Arsenal, men jeg hadde håpet på noen minutter der vi holdt ball rundt 16-metern dems i allefall. Poenget var uansett bare at nivåforskjellen var ganske åpenbar, og det er jo fair det. Arteta har bygget et svært interessant lag og kudos til de for det. Gode 60min? 

xG var ARS 2.9 - UTD 0.29

Jeg står på mitt der jeg syns vi kunne spilt en bedre kamp enn dette, men vi får vel bare være enige om å være uenig, jeg har tjukke røde briller men det får da være måte på :)

… og ja, jeg er dritglad for den jobben Ten Hag gjør og de forbedringene vi ser, men det må være lov å si at vi spilte en dårlig fotballkamp uten at man blir sett på som omtrent politisk ukorrekt  

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...