Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slår vi City kommer det til å bli snakk i media om ligagull, men selv med full uttelling både mot City, Palace og Arsenal i de tre neste vil vi være seks poeng bak førsteplassen, hvis Arsenal vinner mot Spurs.

Om det skulle gå sånn er jeg enig i at vi er med i kampen om gull i det minste, men jeg tror det skal mye til med 9 poeng i disse tre kampene. De kommer veldig tett og to av de er borte, og alle tre er vanskelig å slå.

Det vil ikke overraske meg om det kommer en dupp i prestasjoner snart, den rekka vi har nå er lang og imponerende. Vil være godt fornøyd med topp fire og et trofé.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

9 poeng på de tre neste, og Arsenal avgir poeng mot Spurs. Først da er vi i nærheten av toppen (3-4 poeng bak). 0.5-1% sjanse elns?

Er vel egt. fornøyd om vi unngår tap i begge kampene (Arsenal, City), samt slår Palace i midtuken.

 

På pressekonferansen bekrefter Ten Hag at Dalot er ute mot City. Martial trente i dag morges, men de bestemmer seg ikke før i morgen hvorvidt han vil være klar mot City, eller først mot Palace. Ettersom det er Martial, er det vel antakelig snakk om sistnevnte. WW avtalen enda ikke i boks, så de rakk ikke å registrere han i tide (fristen var kl 12 i dag, så neste mulighet er vel kl 12 tirsdag for å få han klar til Palace kampen).

11ern mot City blir vel da fort:

Rashford
Garnacho - Bruno - Antony
Eriksen - Casemiro
Shaw - Martinez - Varane - AWB
De Gea

Evnt. om Ten Hag ønsker å ha Garnacho mer i bakhånd, må Bruno spille som spiss eller kantspiller (som på landslaget), Eriksen frem som 10er, og Fred inn på midtbanen.

Foretrekker kanskje førstnevnte. Pep har en tendens til å finne på mye rart i større kamper han er litt usikker på, ser gjerne at vi stiller med en så kjent 11er som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kommer det til å være snakk om tittel! Jeg må si jeg foretrekker det snakke over "kan vi ta 4. plassen". Dette laget ser jo helt annerledes ut, en helt annen arbeidsmoral og mye mer komplett med ball i laget. Dette må være fra trening, for det virker mer og mer ut som de finner hverandre lettere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Nå kommer det til å være snakk om tittel! Jeg må si jeg foretrekker det snakke over "kan vi ta 4. plassen". Dette laget ser jo helt annerledes ut, en helt annen arbeidsmoral og mye mer komplett med ball i laget. Dette må være fra trening, for det virker mer og mer ut som de finner hverandre lettere

Vi er nok ikke gode nok til det, toppnivået må fremdeles heves betraktelig men vi ligger godt foran skjema :)

Forventer også at bortekampen mot Arsenal neste uke blir vanskeligere. Spesielt hvis det dukker opp flere skader nå.

 

Ingen dårlig prestasjon dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (37 minutter siden):

 

Ingen dårlig prestasjon dette :)

Absolutt sterkt! City har spilt 42 kamper siden dette, og vunnet 38. Ingen tap før i dag.

Ten Hag traff på inngangen i dag, og når Pep justerer i andreomgangen og scorer så har jommen Ten Hag et svar på det også. Er byttene i dag igjen som gjør at vi kommer tilbake og snur kampen. Dette er det aller mest imponerende med Ten Hag hittil synes jeg, ved siden av håndteringen av Ronaldo og gruppa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 minutter siden):

Garnacho er jo bare helt rå, syns han er med på å snu hele dritten i dag :D

Definitivt! Han får egentlig ikke helt nok oppmerksomhet synes jeg. Nå har han begynt å levere sluttprodukt også, med målgivende i sine to siste i ligaen. Gjør seg ikke bort på det høyeste nivået, så her har vi en juvel. Er i tillegg til det offensive imponert over kapasiteten hans, både hvordan han holder ut hele kampene og hvordan han jobber bakover. Nå som Sancho fortsatt er ute og det er usikkert om klubben har vilje/evne til å kjøpe spillere fremover er det perfekt at vi har fått opp en sånn en!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg følte vi var ganske fortapt når City overtok og gikk opp til 1-0. Vi traff perfekt på taktikk i 1 omgang,men fikk ikke nødvendig uttelling. Vi stilte mer eller mindre toppet, så det begrenset seg veldig hva en kunne gjøre av endringer underveis i kampen.

I dag var det 100% treff med Garnacho, men det er mye tilfeldigheter i det byttet i mine øyne. Stort sett prøver han selv fremfor å slå på medspiller, men i dag av alle dager landet han på en målgivende (etter å ha prøvd på egenhånd først). Han fremstår som en ekstremt spennende spiller, men det er veldig tilfeldig hva en får synes jeg. En kan få en spiller som snur kampbildet, eller en kan få en spiller som bare skaper frustrasjon. Litt som med Martial, bare at Garnacho legger ned en helt annen innsats.

Jeg elsker innsatsen i dagens kamp, vi ligger under mot Pep og City og vi kommer tilbake og vinner. Folk snakker om at city er i elendig form, men før dagens kamp var det 2 poeng som utgjorde forskjellen på årets og 22 sesongen. I mine øyne viser dette hvilken fremgang United har hatt fremfor noe annet. Vi kom tilbake og snudde til seier mot laget som vant pl for 8 måneder siden med tilsvarende resultater i ligaen som i år.

Gleder meg til fortsettelsen. Palace etterfulgt av Arsenal nå. Usikker på hva en kan forvente, tøffe kamper begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...