Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Han var nok først og fremst tiltenkt som backup for Bruno Fernandes, men han er jo så og si aldri skadet eller dårlig - og har vært kanskje verdens beste i sin posisjon siden han kom til United.

Kan ikke si jeg syns Bruno har vært så god i det siste, og da tenker jeg i grunn hele denne sesongen. Du greier sikkert å dra frem en statistikk som sier han er god, men av det jeg kan se på banen så syns jeg ikke han er lik seg selv, slik han var før. Men det er kun min subjektive mening 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (Akkurat nå):

Kan ikke si jeg syns Bruno har vært så god i det siste, og da tenker jeg i grunn hele denne sesongen. Du greier sikkert å dra frem en statistikk som sier han er god, men av det jeg kan se på banen så syns jeg ikke han er lik seg selv, slik han var før. Men det er kun min subjektive mening 

Han har ikke vært på sitt beste eller helt seg selv denne sesongen nei, enig i det. Men det har ikke resten av United-laget vært heller. Mange har levert langt under pari, og flere også langt under det Bruno har levert denne sesongen etter min mening (Maguire, Shaw, Wan-Bissaka, Rashford osv). Laget har jo vært på et historisk bunnivå i flere perioder.

I de siste ukene synes jeg Bruno har kommet tilbake i veldig bra form igjen, mer på sitt vante nivå. Ikke bare offensivt men også i spillet ellers, og returjobben han gjør.

Jeg håper ikke egentlig man trenger å dra frem noen statistikk for å overbevise noen om at Bruno er god!

Men her er noen likevel siden du tar det opp ;) Selv denne sesongen, hvor han ikke har levert på sitt beste, har han skapt klart flest sjanser både i Premier League og Champions League, har flest gjennombruddspasninger som leder til målsjanse og flest vellykkede pasninger inn i sekstenmeteren. Flest assists i Champions League. For å nevne noe.

Så når dette er hva han leverer når han ikke er så god som vi vet han kan være, så er vi heldige at vi har en slik spiller i klubben! Forventningene er nok skyhøye til Bruno basert på hva han har levert før og da blir målestokken deretter.

Lenke til kommentar

@Snikpellik Jeg er enig med deg :) Jeg vil bare være litt forsiktig med å gjøre meg selv blind over det som skjer ute på banen, for om vi skal være ærlige med oss selv, så har vi ikke spilt mange kamper i år som vi vil si er "OK" en gang. Og det er vel egentlig ikke så mye svar til deg, men han andre som nevnte at vi er på 4.plass. Jo, det er flott det, men la oss likevel stikke fingeren i jorda, for dette laget ser ikke godt ut, syns ikke det henger sammen i det hele tatt. 

Nå er det likevel enda verre at overskriftene er Greenwood, og ikke midtbanen vår. Fotball er ikke så viktig lenger plutselig. Jeg er ikke fan av Goldridge, men sitatet hans var passende likevel; "genius in your feet does not mean genius your brain". Jeg håper at alt dette ikke er sant, men det ser veldig stygt ut dette nå. Jeg syns veldig synd på hun jenta nå, om alt dette er sant så har hun ikke hatt det særlig godt :( 

Lenke til kommentar
Noiz skrev (Akkurat nå):

Ganske drøyt det du sier, men det får være din sak.

Nøyaktig hva er ganske drøyt mener du?

bshagen skrev (1 minutt siden):

@Snikpellik Jeg er enig med deg :) Jeg vil bare være litt forsiktig med å gjøre meg selv blind over det som skjer ute på banen, for om vi skal være ærlige med oss selv, så har vi ikke spilt mange kamper i år som vi vil si er "OK" en gang. Og det er vel egentlig ikke så mye svar til deg, men han andre som nevnte at vi er på 4.plass. Jo, det er flott det, men la oss likevel stikke fingeren i jorda, for dette laget ser ikke godt ut, syns ikke det henger sammen i det hele tatt. 

Har vært en blytung sesong. Jeg kommer ikke på mer enn 2-3 kamper hvor jeg synes laget har spilt bra/ok i 90 minutter. Ofte har det vært én helt grusom omgang, og så en bra omgang eller omvendt.

Blitt litt bedre i det siste nå da. Forrige kamp mot West Ham synes jeg var den klart beste siden starten av sesongen. Håper de klarer å bygge videre på det nå fremover!

Lenke til kommentar
1 minute ago, Snikpellik said:

Ser ingen i tråden her som har skrevet dette?

Det er jo det du sier? At man må tro kvinnen i alle disse saker? Så da er du jo enig i at viss du ein dag blir anklaget for å ha voldtatt noen så må ingen tro på deg. Er jo det du sier.

Lenke til kommentar
Noiz skrev (Akkurat nå):

Det er jo det du sier? At man må tro kvinnen i alle disse saker? Så da er du jo enig i at viss du ein dag blir anklaget for å ha voldtatt noen så må ingen tro på deg. Er jo det du sier.

Nei, det er ikke det jeg sier og jeg tror faktisk du forstår hva jeg, flere andre her og forsåvidt de fire som har trykka like på innlegget mitt egentlig mener her. Jeg sier at når en person kommer med overgrepsanklager (kvinne eller mann) tar mot til seg og setter seg i en sånn sårbar situasjon så fortjener man å bli trodd og tatt på alvor. Ikke bli avfeid som løgner eller tillagt motiver som ingen vet noe om.

Og som sagt på forrige side, hva som eventuelt skjer i retten med skyldsspørsmål og hvem som blir trodd der blir en annen sak igjen. Ingen skal dømmes før man er bevist skyldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Snikpellik said:

Nei, det er ikke det jeg sier og jeg tror faktisk du forstår hva jeg, flere andre her og forsåvidt de fire som har trykka like på innlegget mitt egentlig mener her. Jeg sier at når en person kommer med overgrepsanklager (kvinne eller mann) tar mot til seg og setter seg i en sånn sårbar situasjon så fortjener man å bli trodd og tatt på alvor. Ikke bli avfeid som løgner eller tillagt motiver som ingen vet noe om.

Og som sagt på forrige side, hva som eventuelt skjer i retten med skyldsspørsmål og hvem som blir trodd der blir en annen sak igjen. Ingen skal dømmes før man er bevist skyldig.

Eg trur politiet har god prosedyre på dette. Hvertfall i Norge er det veldig fokus på at kvinnen skal bli trodd i avhør. Men det betyr ikkje at vi som ikkje har noe med saken å gjøre skal ildesette andre parten. Denne saken er litt spesiel, da det er veldig masse bevis framlagt på sosiale medier som gjør det veldig lett å tru den eine parten selvsagt, men eg snakker generelt.

Men eg er heilt enig i at kvinner som går til politiet og anmelder sånne forhold må bli tatt seriøst imot. Men det er veldig vanskligt for meg å vise offentlig støtte før eg har bevis på bordet når eg veit det er fleire personer i bilde (Tenk om han er uskyldig, da har ikkje eg samvittighet til å gå ut med noe støtte før eg ser bevis. Generelt sett, ikkje denne saken). Dette er uansett noen av di vanskligeste sakene du kan ha, spesielt uten bevis.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Noiz skrev (1 minutt siden):

Eg trur politiet har god prosedyre på dette. Hvertfall i Norge er det veldig fokus på at kvinnen skal bli trodd i avhør. Men det betyr ikkje at vi som ikkje har noe med saken å gjøre skal ildesette andre parten. Denne saken er litt spesiel, da det er veldig masse bevis framlagt på sosiale medier som gjør det veldig lettere å tru den eine parten selvsagt, men eg snakker generelt.

Men eg er heilt enig i at kvinner som går til politiet og anmelder sånne forhold må bli tatt seriøst imot. Men det er veldig vanskligt for meg å vise offentlig støtte før eg har bevis på bordet når eg veit det er fleire personer i bilde. Dette er uansett noen av di vanskligeste sakene du kan ha, spesielt uten bevis.

Da ser det ut til at vi med litt utbrodering er ganske enige likevel, og at innlegget mitt kanskje ikke lengre er det "dummeste eg har hørt" og "ganske drøyt" :) 

Lenke til kommentar

Politiet gikk nettopp ut med at de har arrestert en mann i 20-årene, altså Mason Greenwood, mistenkt for voldtekt og overfall.

Minner om at det er svært strenge lover for medieomtale av slike saker i Storbritannia, sammenlignet med her i Norge hvor vi har større åpenhet . Mange lurer kanskje på hvorfor man sjeldent hører noe mer om f.eks. sakene om Sigurdsson og Mendy bortsett fra når politiet kommer med uttalelser eller at det skjer noe i retten.

Det er altså fordi man i Storbritannia, som har mange uredelige tabloider, forsøker å unngå det man ofte kaller "trial by newspaper" gjennom en lov som heter Contempt of Court Act. Så eventuelle lekkasjer fra etterforskning eller rykter i denne saken vil man ikke få gjennom seriøse medier før en eventuell rettssak.

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Flott at han er arrestert! En sak har jo alltid flere sider, men med det bevismateriale som er lagt ut så er det vanskelig og holde seg åpen for at denne saken ikke er slik som den fremstår til nå. 
Jeg har hørt gjennom lydklippene og det var rett og slett ukomfortabelt å høre gjennom. Greenwood kommer nok aldri på banen igjen og det er bra

Endret av Dagner
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Da ser det ut til at vi med litt utbrodering er ganske enige likevel, og at innlegget mitt kanskje ikke lengre er det "dummeste eg har hørt" og "ganske drøyt" :) 

Poenget til Noiz var at det er ganske stor forskjell på "må bli trodd" og "må bli tatt seriøst". Hvis en kvinner anklager en mann for voldtekt og du sier "jeg tror på deg" så betyr det at du tror at denne mannen har voldtatt henne. Da legger man bort prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er bevist. Det er for tidlig å konkludere på skyldspørsmålet i det anklagen blir fremsatt og det er politiet sin oppgave å etterforske saken for å finne sannheten.

Hvis du heller formulerer det som at det er viktig at kvinner i voldtektssaker blir tatt veldig seriøst, lyttet til og får bedre støtte gjennom den vanskelige prosessen så er både jeg og sannsynligvis Noiz enig i det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Avero skrev (23 minutter siden):

Poenget til Noiz var at det er ganske stor forskjell på "må bli trodd" og "må bli tatt seriøst". Hvis en kvinner anklager en mann for voldtekt og du sier "jeg tror på deg" så betyr det at du tror at denne mannen har voldtatt henne. Da legger man bort prinsippet om at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Det gjør man ikke, da det fortsatt er opp til en domstol og bedømme skyldsspørsmålet uansett hva andre "mener" eller "dømmer". Så prinsippet er der like fullt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (23 minutter siden):

Det gjør man ikke, da det fortsatt er opp til en domstol og bedømme skyldsspørsmålet uansett hva andre "mener" eller "dømmer". Så prinsippet er der like fullt

Da har man i så fall ulike oppfatninger av hvem det er som tror på kvinnen/tar kvinnen seriøst. Det har blitt skrevet at det er viktig at alle kvinner blir trodd i sånne saker og da er det lett å tenke at man mener at kvinner som fremsetter voldtektsanklager må bli trodd av politiet/domstolene. Hvis du derimot mener at det er viktig at en venn/nabo/familiemedlem tror på/støtter henne, så blir det en annen sak.

Endret av Avero
Lenke til kommentar
Avero skrev (19 minutter siden):

Hvis du derimot mener at det er viktig at en venn/nabo/familiemedlem tror på/støtter henne, så blir det en annen sak.

Det er dette jeg mener i hvert fall. Ikke bare venn/nabo/familiemedlem, men også omverden. 

Skulle sikkert ikke brukt ordet "trodd" til å begynne med, da det tilsynelatende blir misforståelser. Men jeg tenkte det var ganske selvsagt at ingen tror jeg med det mente at man blindt tar anklagers side frem til saken er klarere eller eventuelt ferdigbehandlet i retten, liksom.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...