Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (23 minutter siden):

Kampen i kveld? Jeg kan ikke si jeg har den beste følelsen i verden. Hva tenker dere?

Litt dårlig følelse. Jeg heller mot at vi ikke klarer det. Hvis vi går til finalen er det en positiv overraskelse for min del. Av flere grunner:

Sevilla har hatt en like god siste halvdel av sesongen som oss, men spilt færre kamper. De har 19 kamper uten tap nå. Forrige gang de tapte en kamp var i februar (vi har tapt én, mot Chelsea). De har vunnet 7 av sine 8 siste, slo enkelt Roma og Wolves.

De har sett veldig veldig bra ut, rett og slett. Mot Wolves i forrige kamp hadde de mye mer krefter enn dem, 19 skudd og ballen hele tiden. Samtidig har United sett veldig slitne ut i de fire-fem siste kampene. Mot København var det nesten parodisk. Jeg er veldig redd for at Sevilla kommer til å løpe oss i senk. De er veldig gode til å presse høyt, noe vi foreløpig bare takler sånn middels.

Men! Har United klart å hente seg inn igjen så skal vi være bedre, og vi har spillere i verdensklasse offensivt som kan få til ting uansett. Ole sa på pressekonferansen at laget virker klart fysisk, og det er lov å håpe at mange dager hvile har gjort godt. Tror dog ikke han eller noen spillere hadde sagt noe annet uansett.

Redd for hva Ocampos kan gjøre i kveld. Den mannen er et angrep alene. Og Banega... når han begynner å vri spillet hurtig og vi sideforskyver så mye som vi gjør... da må det løpes mange kilometer sidelengs.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Derrrr var sesongen 2019/20 over for Manchester United, 373 dager etter den startet.

Fasit ble 3. plass i Premier League, semifinale i FA-cupen, semifinale i ligacupen og semifinale i Europa League.

Bedre enn de fleste turte å håpe på før sesongen, bedre enn det så ut midtveis.

Jeg er fornøyd med sesongen, men selvfølgelig jævlig skuffa over måten vi ryker på i kveld. Åge Hareide mener Sevilla var griseheldige, og det er vanskelig å være uenig i det, samtidig som vi selv er skyld i å misse for mange store sjanser.

Tenkte å oppsummere hele sesongen med litt statistikk i morgen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Danielzu skrev (12 minutter siden):

Record breakers. Blitt noen rekorder denne sesongen. 

Men summa summarum så en Godkjent sesong av Ole? Kjempeløp av Bruno, ung stall, 3.plass og 3 semifinaler er bra.

To-tre gode kjøp til og litt mer erfaring, så skal du se at denne unge squaden gjør noe med skadefryden din

  • Liker 3
Lenke til kommentar

La meg i denne anledning ta for meg noe av det som irriterer meg mest med fotballfans.

Scenario 1 - kampen ender som den gjør. Fans: "RÆVA, SYKT ELENDIG FORSVAR OG HVOR ER BYTTENE TIL OGS??? ELENDIGGG!!!22222"

Scenario 2 - vi scorer på en av de tre milliardene av sjansene vi har alene med keeper, og vinner fortjent: "God kamp, dominerer fra start til slutt".

Det er selvsagt skuffende å tape, men er det noe mer typisk enn fotballfans som utelukkende kritiserer på grunnlag av resultat? Vi kan vinne kamper ufortjent, man kan også tape ufortjent. Dette er en kamp vi vinner 9 av 10 ganger med samme sjanser. Når vi da taper er det selvsagt kjipt, men fotball er ikke en sport hvor det beste laget vinner hver gang. Lyon vant over City i går - også helt sinnsykt ufortjent. Disse tingene skjer.

Uavhengig av resultatet i dag hadde jeg sagt det samme, noe jeg har sagt gjennom hele sesongen og etter at tredjeplassen var et faktum; vi er mange spillere unna å ha en god tropp. Mange. 5-6-7 for å kjempe om seriegull. 2-3-4 for å kunne stabilt være tredje best.

Oppløftende kamp i dag, men taper 2-1. OK, that's life. Helt ufortjent, selvsagt, men det er fotball.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Post-Match Ole.

Om hva som må gjøres for neste sesong:

> "Keep improving and doing what they have done. Need to strengthen squad depth. Dust down, make sure we are ready to go. Believe in what we are doing. Saw today what we are about and what we can be about."

Bra at han sier det direkte!

Ellers som jeg skrev i kamptråden, jævlig kjedelig at vi taper i den første kampen på lenge der vi faktisk ser gode ut... Men som Snik skriver, denne sesongen sett under ett (3 plass, tre semier) er faktisk bedre bedre enn jeg så for meg på forhånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror alle tenker det. Alt for mange kamper med liten pause mellom på den tynne troppen vi har. Vi trenger både bedre spillere i enkelte posisjoner, og bedre bredde over store deler av banen.

Om vi er gode nok på restitusjon og holder oss skadefrie, så kan det gå ok. Men vi har jo ikke akkurat en historie av å være flinke med skadeforebygging.

Blir viktig å rotere når man kan, og å spille B-lagsspillere når man kan. Blir beinharde prioriteringer for en manager som gjerne vil vinne alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir en «umulig» sesong, spesielt for lagene som skal spille i Europa, og særlig for de som har gått langt denne sesongen. Disse lagene har også mange landslagsspillere som må i aksjon. 

Noen av Premier League-lagene er snart i gang med treningskamper nå denne uka, mens f.eks United får ferie først fra i dag. Utgangspunktet er ganske så forskjellig. Ikke er det rettferdig heller, men sånn må det bare være.

Når kampene kommer såpass tett vil skadeopphold påvirke en mye større del av sesongen. Er man ute i tre uker vil man miste masse kamper. 

Derfor er ligacupen nødt til å nedprioriteres sånn jeg ser det. En positiv ting er at den blir en anledning til å gi enda flere akademispillere erfaring på det nivået. Tror flere klubber fristes av å kjøre et rent U23-lag der, og la trenerteamet deres lede kampene.

For Uniteds del er det også en mental utladning nå. Alle kampene vi har spilt de siste månedene har vært «must win» (bortsett fra LASK). Ikke at det ikke skal være sånn i United, men dere skjønner tegninga med det konstante presset spillerne har hatt på seg. Noen lag har hatt det roligere i topplokket på den fronten siden ligaen startet opp igjen.

Tror det heftige kampprogrammet vil gjøre utslag på tabellen. Det vil nok bli flere «utradisjonelle» tabellplasseringer enn vanlig når vi runder av i slutten av mai.

Håper det kommer på plass en eller to nye spillere inn før oppkjøringa er i gang. Men det haster nå, for det blir ikke rare pausen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig var den jævla sesongen over! god sesong? nja.. ok sesong kanskje. Får CL det er viktig. Skuffende at vi ikke når en finale i det minste. Men må forsterkes mye i somme , og lite tid, hvorfor handler vi ikke? Det er fint lite som tyder på at vi kan utfordre om tittelen/ komme langt i CL neste sesong, men om det er målet til han jævla Woodward er vanskelig å si, treig som juling. Mange spillere som ikke holder nivået og forsvinner eller bør det.. 

Endret av Golf'ern
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...