Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt spesielt at alle som sloss om CLplass Tot/Ars/Che/Utd rører det til omtrent like mye i sluttspurten. Hvem som helst av de 4 kunne ha dradd det inn med "normale prestasjoner" bare på de andres dårlige resultater. Det er ikke langt unna at en kan kalle sluttabellen  fra 3-6 for helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Med bakgrunn i de siste 10 kampers resultater, så ville jeg ha avskjediget Ole Gunnar Solskjær. 

Det er slik det er i toppklubbene. 7 tap på 10 kamper + uavgjort mot nedryksplasserte Huddersfield i årets viktigste kamp gjør at det burde ha vært det naturlige utfall.

 

Slik det ser ut nå varer nok ikke Solskjær til desember en gang. 

 

EDIT: hvis nordmenn vil konkurrere med de beste, så må man forholde seg til situasjoner realistisk som jeg skrev ovenfor og ikke gjemme seg bak mindre, isolerte systemer som vi ofte gjør i dette landet. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Sparken allerede? Glad du ikke er sjef.

Er du sikker på at det ikke bare er fordi dere begge er "norske"?

 

At et lag som Manchester United med det budsjettet (både lønn og kjøp) det har skal tape 8 av 10 kamper fører automatisk til avskjedlgelse for alle storlag.

 

Som eksempel kan vi referere til Rosenborg-treneren som også har samme type resultater å vise til. Også der ønsker store deler av Rosenborg-tilhengerne at treneren skal bli avskjedighet. Og han har fått mindre tid enn Solskjær som faktisk har vært der en stund.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Er du sikker på at det ikke bare er fordi dere begge er "norske"?

Som eksempel kan vi referere til Rosenborg-treneren som også har samme type resultater å vise til. Også der ønsker store deler av Rosenborg-tilhengerne at treneren skal bli avskjedighet. Og han har fått mindre tid enn Solskjær som faktisk har vært der en stund.

Chelsea har jo byttet trenere oftere enn Italia bytter statsminister, og det har ikke bidratt til å stabilisere de på ønsket nivå.

 

Jeg tror det typisk er 2 ting som virkelig ødelegger fotballklubber. Det ene er hasbeen fotballspillere med ambisjoner høyere enn evnene tilsier som lusker rundt i klubblokalene. Det andre er investorer som tror at penger + fotballinterresse gjør de til eksperter på drift av fotballklubber.

 

De virkelig store problemene oppstår når disse to grupperingene allierer seg, og dette er ett område hvor RBK har noe å lære av Molde.

 

I RBK ser det ut som at småkonger har bedrevet intrigemakeri siden Eggen ga seg første gang. "Noen har snakket sammen" og så ryker treneren ut før pokalen begynner å støve i monteret. Tørum og By Rise for å nevne et par.

 

Hvordan Utd fungerer i så måte aner jeg ikke. Jeg understreker at jeg ikke har grunnlag for å påstå noe som helst i så måte mht Utd, men fallet fra toppen får meg til lure på om det er lignende problematikk der. Isåfall vil de ha en laaaaaaang vei å gå før de evt er tilbake, og det er egentlig liten vits i å rydde i troppen bytte trener osv osv før det er ryddet skikkelig i administrasjonen. Hvis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må hentes spillere av kvalitet tilpasset rollen og posisjonen de skal ha i klubben. Dette med å hente spillere basert på navn må det bli slutt på. 

 

Det trengs seriøst en solid utskiftning det neste året, og det må starte nå i sommer. Problemet er vel at det ikke finnes en person i klubben som kan ta på seg denne jobben, så hvordan dette skal gå til er vanskelig å se for seg.

Lenke til kommentar

Nå har ikke Solskjær fått lov til å kjøpe spillere enda, så la ham nå i alle fall få lov til å gjøre det, før alle skal sparke ham. Igjen, stallen er søppel og må skiftes ut - dette er IKKE manageren sin skyld, men et symbol på nivået innad i spillergruppa. For den er råtten som få, ut med dem én etter én, få inn spillere som ønsker å dra på seg drakta

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper den ikke.

 

Solskjær må få sommeren til å jobbe med (en ny) gruppe United-spillere, og det er ikke fordi han er norsk.

Selvfølgelig må han det. Må få to fulle vinduer til å hente inn folk og sette opp laget.

 

Poenget er at de aller aller fleste tenker mer positivt om Solskjær fordi han er norsk. For United enda mer siden han er en norsk legende i klubben

Lenke til kommentar

Jeg tenker positivt om Solskjær fordi han virker som en snill mann. Ikke fordi han er norsk. Og kunne ikke tenke meg å støtte noen på grunn av det grunnlaget.

 

Men rent realistisk sett:

 

Sarri har blitt nesten sparket flere ganger, men berget CL-plass og er nesten i finalen i EL. Har et svakere lag med Giroud som spiss og et dårligere forsvar enn United.

 

Tottenham er i semien i CL og på CL-plass. Samt mange alvorlige skader.

 

Arsenal har et mye mindre budsjett enn United. Både lønn og kjøp av spillere. 

 

Solskjær bør få tid, men noe virker alvorlig galt spør du meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at de aller aller fleste tenker mer positivt om Solskjær fordi han er norsk. For United enda mer siden han er en norsk legende i klubben

Ikke umulig. For min del er det helt motsatt. Har mindre tro på han utelukkende fordi han er norsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at de aller aller fleste tenker mer positivt om Solskjær fordi han er norsk. For United enda mer siden han er en norsk legende i klubben

Har du noen statistikk på dette her, eller er det basert på gjetning?

 

Jeg er mer med Jotun her jeg, når nordmenn begynner å nærme seg engelsk fotball så blir jeg umiddelbart skeptisk og regner med at det kommer til å gå til helvete. Det gjelder både spillere og trenere, fordi vi ikke har den kynismen og galskapen som kreves.

 

Det er plusser med Solskjær, og det er minuser. Min største frykt er at han ikke evner å motivere spillerne, å holde dem på tå hev. Dette faller litt tilbake på det med oss nordmenn og at vi ikke er kyniske og tøffe nok. Jeg frykter at han fort kan bli stående med lua i hånda og se litt for mye oppover på oppgaven, istedenfor å forme den sportslige utviklingen med stor selvtillit. Skal han gjøre det riktige nå, med sitt begrensede (manager)renommé, så må han droppe å hente de store stjernene - kjøp heller spillere som tar på oppgaven med en viss ærefrykt, og som ikke behøver en Mourinho/Pep/Zidane for å være motivert.

Lenke til kommentar

Sarri har blitt nesten sparket flere ganger, men berget CL-plass og er nesten i finalen i EL. Har et svakere lag med Giroud som spiss og et dårligere forsvar enn United.

 

Stallen til Chelsea er jevnt over bedre enn United sin, men forsvaret er definitivt bedre. Hvordan du får det til at United har et bedre forsvar enn Chelsea er meg en gåte, United har sluppet inn 52 (!) mål denne sesongen - det er altså et snitt på 1.37 per match. Du må ned til Watford for å finne noen som har sluppet inn flere. For å sette det er perspektiv, Newcastle på 14ende plass har sluppet inn færre mål enn United. Dét er krise det. Og du mener altså at vi har et bedre forsvar enn Chelsea? Som har sluppet inn 13 mål færre? 

 

:shrug:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...