Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

At Solskjær er norsk har vel ikke en dritt å si for United-fans, at han er legende i klubben er viktigere. Hadde han ikke vært det ville det nok vært surere stemning blant fansen nå. Men det er det ikke, de aller fleste står bak og støtter han, uavhengig av om de er mancs eller fra Dombås. Og grunnen til det er at de ser at det er spillerne som er årsaken til denne kollapsen og ikke Solskjær, Phelan og gjengen. 

 

Seriøst, se på dette klippet av Luke Shaw fra kampen i går. Synes det beskriver veldig mye. En ting er dårlig innsats, men det ser jo knapt ut som han orker mer. Spillerne er i helt elendig fysisk form. Treningsleiren og hvilen i Dubai i vinter hjalp en del, men grunnlaget fra forrige pre-season er åpenbart altfor dårlig.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og grunnen til det er at de ser at det er spillerne som er årsaken til denne kollapsen og ikke Solskjær, Phelan og gjengen. 

 

En ting er dårlig innsats, men det ser jo knapt ut som han orker mer. Spillerne er i helt elendig fysisk form. Treningsleiren og hvilen i Dubai i vinter hjalp en del, men grunnlaget fra forrige pre-season er åpenbart altfor dårlig.

En har vel sett dette i kamper hvor de har tatt med seg poengene også, og det er en plausibel forklaring på de dårlige resultatene den siste tiden. En kan kanskje si at de gode resultatene i starten av solskjærperiode gir et bedre bilde av troppens potensiale.

 

Jeg er usikker på om ferie + oppkjøring gir tid nok til gjenværende spillere holder hele neste sesong. I og med at de har blitt kjørt hardt med for dårlig grunnlag siden jul. Det tar lang tid å bygge opp fysikken igjen om den har blitt sluppet for langt ned og deretter kjørt for hardt. Økt risiko for skader er også en konsekvens.

 

De som har ansvaret for individuell restitusjon/fysisk trening osv har en vanskelig jobb foran seg.

 

Men slik jeg ser det, hadde ikke Solskjær så mange alternativene enn å la det briste eller bære.

Lenke til kommentar

Det er bare å se på hvor mye det løpes, og hvor mye det sprintes. Det økte mye i tiden etter Solskjær kom inn, men har dalt etter skadekrisen kom i februar. Solskjærs fotball er langt mer energisk enn Mourinho sin, og det var nok en medvirkende årsak til skadene, som igjen selvsagt var en årsak til at prestasjonene dalte. Nå løpes det like lite som under Mourinho, og det forteller meg at spillerne er i elendig form. 

 

Man kan sammenligne med for eksempel Liverpool her, et lag som er i fantastisk fysisk form og løper masse. De har hatt samme energiske spillestil lenge nå, og har brukt tid til å tilpasse fysikken sin til det. Da unngår de også mange skader. For vår del har vel samtlige spillere vært ute med diverse skader denne sesongen. 

 

Det sies at 80% av det fysiske grunnlaget for kommende sesong legges i pre-season. Sommerturneen i fjor var jo en katastrofe, med en del spillere ute, en sur Mourinho, mye unødvendig reising og dårlige treningsforhold. Denne sommeren er det heller ikke noe mesterskap, så det vil bli bedre tid til å komme i form og drille taktikk.

 

En liten sammenligning med klippet av Shaw jeg postet over forresten:

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig.

Men som en ser i annen sport som langrenn (f.eks etter Tour de ski) og overtrening generelt, kan det ta lang tid å bygge seg opp igjen. Jeg tror de hadde trengt mer tid en hva de har til rådighet, og derfor deler jeg Solskjærs realisme mht neste sesong.

 

Som sagt tror jeg ikke Solskjær hadde noe annet valg enn å kjøre på, og jeg tror også at klubben er helt inneforstått med dette samt risikoen for at det ikke holdt helt inn. Derfor tror jeg også Solskjær sitter tryggere enn hva mange gir uttrykk for nå.

 

Så kan det jo være verdt å se på hva Solbakken har gjort og fått til. Det ene er resultatene han hadde, men enda viktigere er hvordan han har gjenoppbygd FCK etter returen. Ser man FCK sammen med hvordan LFC, City, (Brann/Molde og faktisk KBK) har jobbet så er det mye å lære organisatorisk både for Utd, Chelsea, RBK og Start.

 

Jeg mener man må se på hvordan klubbene fungerer organisatorisk for å finne årsakene til at det svikter på banen. I RBK pleide de å si at kontinuitet er kjempeviktig. Men det stemmer jo ikke. Når man ser en kontinuerlig negativ utvikling......

Lenke til kommentar

Hehe, jeg tror mange undervurderer Icardi her. Poenget er at man trenger en spiss som er irriterende på topp, men samtidig god avslutter. Checker alle mine bokser, driter i om han kommer fra Serie A eller hvor han kommer fra, det er typen jeg er ute etter. Jeg er mer bekymret for måten han opptrer utenfor banen, han har dessverre en relativt ufyselig opptreden på privaten, men så lenge han presterer på banen så godtar jeg alt.

 

Husk at det er ingenting som heter "alle som kommer fra x liga er ræva". Noen ganger funker overganger, andre ganger funker de ikke, men Icardi for meg er drømmespiss i United.

Lenke til kommentar

Joda Pelle, han er god, men det er stor forskjell på Icardi og for eksempel Diego Costa i så måte. Icardi er hatet av Inter-fansen, mislikt av lagkameratene og har ei grusom agentkone. Han passer ikke inn i det vi ønsker Manchester United skal være på noen som helst måte, og skaper trøbbel uansett hvor han er.

 

Så for å snu om på det - jeg driter i hvor god han er. Så lenge han er totalt cunt på alle andre tenkelige måter vil jeg ikke ha han.

 

Litt som å kjøpe Balotelli eller Joey Barton.

 

Edit: eller han derre Bille-dansken.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utrolig viktig at folk med tilknytning til klubben som Neville bruker stemmen sin.

At de har tilknyting til klubben betyr ikke at det de ytrer er vettugt. Jeg tror det er nesten vel så viktig å holde flesteparten lang unna beslutningsprossessene i klubbene. Ambassadørroller ja, og andre roller til de som er meget godt egnet.

 

Neville's kommentar er nok mer på sin plass, og vil forhåpentligvis bidra til en endring.

 

I Norge har fortsatt ikke RBK lært, mens det ser ut til at VIF er i ferd med å gå seg inn på riktig spor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...