Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

6 poeng, ingen hengekamper og bedre målforskjell. Dette ser unektelig bra ut, men jeg tar aldri seieren på forskudd.

 

[edit]... Og ikke svar trollene. Skjønner ikke hvorfor de ikke bare blir kastet ut. Sånne folk som åpenbart prøver å balansere på grensa og som ikke bidrar med en dritt tolereres i alt for stor grad på d.no.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen (Latias er en rev på statistikk=) som kan hoste opp litt tall for meg? I Liga og FA cup, særlig i i ligasammenheng.

 

Straffer for i mot for United, City, LFC, Arsenal og Chelsea

Røde kort for og i mot United City, LFC, Arsenal og Chelsea

 

De tallene må være helt absurde nå?

Lenke til kommentar

Minner om kåringen årets lag, gutter. :)

 

Er det noen (Latias er en rev på statistikk=) som kan hoste opp litt tall for meg? I Liga og FA cup, særlig i i ligasammenheng.

 

Straffer for i mot for United, City, LFC, Arsenal og Chelsea

Røde kort for og i mot United City, LFC, Arsenal og Chelsea

 

De tallene må være helt absurde nå?

United

Straffer for: 4

Straffer i mot: 4

Røde kort for: 3

Røde kort i mot: 2

 

Arsenal

Straffer for: 7

Straffer i mot: 6

Røde kort for: 6

Røde kort i mot: 8

 

Chelsea

Straffer for: 8

Straffer i mot: 2

Røde kort for: 1

Røde kort i mot: 1

 

Liverpool

Straffer for: 6

Straffer i mot: 5

Røde kort for: 2

Røde kort i mot: 2

 

City

Straffer for: 9

Straffer i mot: 4

Røde kort for: 5

Røde kort i mot: 4

 

Vær så god. Med et forbehold, straffer i mot som har endt opp utenfor mål har ikke blitt tatt med. Eks. Rooney mot Arsenal, Odemwingie mot oss, osv. Husker ikke alle disse, og det er umulig for meg å finne ut med mindre jeg går manuelt inn i hver eneste kamprapport. Straffer som har blitt reddet av keeper er riktignok med i statistikken. Disse tallene gjelder bare for ligaen, orker ikke å ta FA-cupen. Analyser i vei!

Endret av Latias
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Over til gullkampen, gjenstående kamper.

 

 

Man Utd

 

B Newcastle

H Everton

B Arsenal

H Chelsea

B Blackburn

H Blackpool

 

 

Arsenal

 

B Tottenham

B Bolton

H Manchester United

B Stoke

H Aston Villa

B Fulham

 

 

Chelsea

 

H Birmingham

H West Ham

H Tottenham

B Manchester United

H Newcastle

B Everton

 

 

 

Jeg gidder ikke tippe utfall av enkeltkamper men prøver heller å se hele bildet med alle de gjenstående kampene. For min del er Chelsea den største utfordrern i gullkampen. Enkleste kampprogrammet. United med et litt vanskeligere og så har vi jo da Arsenal som etter min mening har et alt for vanskelig program til å kunne ha noen sjanse på gullet.

 

Jeg må si jeg faktisk frykter Chelsea nå. Vi må passe på å ikke ha sluppet dem for mye innpå oss til kampen på Old Trafford. Nervøse United-spillere er det jeg liker aller minst her i verden, rett bak hufsa. :no: Vær så snill fjern den, Game!! :cry:

Lenke til kommentar

Uttalelse fra FA om saken. "He didn't say it down the lens, no biggie"

 

Underforstått. No one involved were from Manchester United, no biggie

Skjønner selvfølgelig at dere er frustrerte osv., og i går skrev jeg vel også i kamptråden at Kenny burde ha fått straff hvis FA skal være konsekvente. Vet ikke om jeg har endret mening, men etter å ha fått det litt på avstand og sett det flere ganger så mener jeg at sakene hver for seg er ganske forskjellige.

 

Rooney banner direkte mot kameraet etter scoringen (vi er enige om at straffen han fikk var håpløs, og det burde gått uten noen konsekvenser). Når det gjelder Dalglish vs Wenger så er det kameraet som fanger opp diskusjonen mellom de 2. Og første gang det vises (på direkten). Så hører man ikke engang hva Kenny sier. Det er først når TV2 (sikkert også Sky) viser reprise, med tekst at man får med seg hva som blir sagt.

 

Vanskelig å avgjøre, og som sagt, forventer ikke annet enn at dere er frustrerte, men sakene er langt fra identiske. Kan også legge ved at King Kenny og Wenger skværet opp kort tid etter at de forlot gresset.

Enig i at sakene er ulike, men loven er den samme og den sier ikke at man må banne rett inn i ei telelinse. Dessuten er det vel om mulig enda mer respektløst å banne mot en annen manager (jamfør respekt kampanjen) uten for eget teknisk område med kamera i nærheten. Rooney oppsøkte ikke kameramannen, det var vedkommende som trykte telelinsa rett i fjeset på scouseren på søk etter en reaksjon. Rooney ba også om unnskyldning sporenstreks, men til ingen nytte.

 

Blir for dumt at FA messer på at sine "soldater" skal oppføre seg som roboter i en arbeiderklassesport der det bannes og svarets fra tribunene med nanosekunder mellomrom. Balotelli kalte dommeren for litt av hvert og oppførste seg som en førsteklasses rass på lørdag, men thats the name of the game. Om alle var like a4 ville det blitt en kjedelig idrett og for min del trenger ikke spillere som er uten klasse å late som de er bedre enn de er heller.

 

Bryr meg ikke om Kenny slipper unna, men håper vi snart slipper å høre hvor mye hjelp United får av FA og dommerne heretter, for det er faktisk så langt unna sannheten som man kommer.

 

Over til noe annet:

Cesc Fabregas på twitter: Paul Scholes is so much class. Legend.

 

Dessverre tror jeg dette blir den siste sesongen til Scholes og for et savn han vil bli. Han har ikke beina lengre, men klassen hans gjør han forsatt en diamant verdig å ta vare på et år til, spesielt mht de yngre og enkeltkamper mot litt svakere motstand (mht tempo). Sansynligvis en av de mer undervurderte spillerne alltime og en som definitivt hører hjemme på enhver topp 10 liste over tidenes beste sentrale midtbanespillere. For meg er det kun Zidane som er bedre av samme sort og i følge ham selv ville Scholes stått føre ham i køen. Tror man nesten må ha spilt fotball selv for å skjønne hvor ekstrem Paul er og tildels er i glimt enda. Kanskje den mest u-engelske fotballspilleren jeg veit om til tross for utseende. Det er synd at hans mørke side, taklingene, sverter noe av anseelsen hans i enkelte camper, for personligheten hans er virkelig ace og en utrolig sjelden vare i moderne fotball.

 

Med hånda på hjerte så syntes jeg (og mange med meg) at Scholes er den beste sentrale midtbanespilleren i PL historien by a county mile. Ikke like viktig for laget sitt som Gerrard var/er for Liverpool, men en mye bedre ballspiller og han har fortjent nok en mye bedre CV å se tilbake på.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ie-x0DZwoiE

 

Si meg en annen engelsk klubb som har hatt en bedre spiller og større klubbhelt i moderne tid? Og du må argumentere hvorfor. Nei, tenkte meg det.

Lenke til kommentar

Scholes har timing av en annen verden når det er en ball i bildet. Treffer klokkerent på pasninger, og dundrer inn volleyskudd (lite av det i det siste, men likevel).

 

Når det kommer til taklinger, har han aldri hatt timing. Til og med SAF har gitt opp når det kommer til det punktet. Håper han får spille siste kamp mot Blackpool - slik at folk får se hvor mye bedre pasningslegger han er enn Charlie Adam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gidder ikke nevne så mye mer enn det Game skriver. Enig i det aller meste. LEGEND.

 

Det som egentlig er utroig er at vi har "arvtageren" til Scholes i posisjonen foran. Måten Rooney har utviklet pasningene sine i år er helt urolig. Ikke helt Scholes-klasse, men det er pasninger som ofte er game-changing. Rooney er potensiell playmaker, og i kamper når Scholes ikke spiller kan han likegjerne spille boks-til-boks med playmaker-egenskaper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...