Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Rooney fikk jo gult i samme situasjon, for mindre enn det Rafael gjør der. Men nå er det jo et spørsmål om hvor linja skal settes og om Dean har satt den riktig her. Hvis man vil ha slutt på folk som kommer opp i fjeset på dommeren og skriker, må man ta sånt synes nå jeg. Hvorvidt de er konsekvente på det er en annen sak.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som ikke fikk med seg Carrington Revealed når jeg linket til piratbukta for en tid tilbake, så ligger saken nå på youtube. Intressant skue selv om man ikke er United supporter.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gdlMQOhFhpQ

 

http://www.youtube.com/watch?v=Q5Fq7bt_ji0&feature=related

 

Rachel Riley :dribble:

 

Edit: Er forkortet med 20min eller noe slikt.

Endret av Goldwing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rooney sitt gule kom etter gjentagende kjeftbruk utover kampen, i tillegg holdt han på lenger enn Rafael etter utvisningen. I tillegg er det noe helt annet å straffe en spiller i etterkant for kjeftbruk, gutten har allerede fått rødt. Å gi gult for kjeftbruk er jo helt legitimt, men å gå tilbake på slike episoder når spillere allerede har fått rødt? Jeg tror Dean fikk frem poenget sitt der og da.

 

Ikke mener jeg Rafael fortjener gult for kjeftbruken, men om han gjorde det føler jeg det er helt på jordet å gå tilbake på slike små episoder når han allerede har rødt. Om man skal gjøre det så bør man vel kanskje straffe han for å ha sparket en mikrofon også, helt klart improper conduct.

Lenke til kommentar

Tipper han blir "etterforsket" for sparkingen av mikrofonen ved sidelinjen. Kjeftingen på dommeren er i grunn out of order, men han holder ikke på lenge kommer vel to-tre gloser noe som i og for seg er forståelig midt oppi situasjonen. Sparkingen av mikrofonen derimot burde han definitivt holdt seg for god til, blir overrasket om han får noe ekstra straff for noe annet enn akkurat det.

 

 

Edit: Eller Evra får vel fire kamper ...

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Hadde ikke dommeren blåst av når en Everton spiller var alene igjennom hadde dere kanskje tapt den kampen. :ph34r: (han avslutta uansett temmelig svakt, men vet ikke om det var fordi han hadde hørt fløyta.)

 

Hva mener dere egentlig med marginer her inne? Sånn her og nå kommer jeg bare på Birmingham kampen der dommeren har snytt dere for poeng, and shit happens. Har vel hendt med alle topplaga i år såvidt jeg vet. Dere fikk også greit igjen mot WBA kampen etterpå med brent straffe + Rio sin takling på random WBA spiller alene med VDS som skulle vært rødt + straffe.

 

Ikke misforstå meg, jeg er ikke ute på noe særlig kvalm. Jeg sliter bare med å forstå hvor de marginene dere har hatt imot dere denne sesongen ligger?

Synes det har vært på det jevne i år. I fjor var det virkelig ille. I år har det vært ganske jevnt blant annet med de to kampene du nevner som utligner hverandre.

Lenke til kommentar

Terry ble visst ikke rapportert for noen sesonger siden da Mikel fikk rødt kort.

 

http://therepublikofmancunia.com/why-didnt-mike-dean-report-john-terry/?

Det han gjorde var mye verre. Men han spiller på Chelsea så han får slippe unna. Det har vært et uttal saker opp i gjennom der spillere fra andre lag gjør nøyaktig de samme tingene, men det er bare United som får straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Chelsea i seg selv slipper ikke så mye unna. Men John Terry, oh boy, mannen kan drepe uten at noe skjer. Fortjener et uttall røde og gule opp gjennom sesongene. Hadde han ikke vært Kaptein for England en tid og hele Englands kjæledegge ville han blitt landsforvist. Hvis Drogba hadde gjort det samme ville han blitt lynsjet av Engelsk media.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forskjell når det er et faktum. Kan godt hende det bare er United som faktisk har mange svin på skogen, men FA er hvertfall jævlig flink til å ta dem.

 

Den saken som kanskje sier mest er da Scholes pluss en til jeg ikke husker i farta fikk rødt i Amsterdam-turnering, dette ble overført til PL av en syk grunn. Året etter får Gerrard det samme i akkurat samme turnering, ingenting skjer.

 

Så har vi saken der Rio fikk utestengelse for å ikke møte til dopingkontroll, mens en City spiller året før fikk bot. Samme forseelse, forskjellig straff.

 

Kan godt ramse opp mer, men dette er vel de klareste sakene uten gråsoner og forskjeller.

 

Man kan gjerne argumentere med at FA er inkonsekvent, det er likevel påfallende hvor mange ganger vi havner på den tapende siden. Anywho, gammel diskusjon, sagt det før opp og i mente. Orker ikke gjenta det hver gang en ny nisse ramler inn på Fotballforumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...