Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

"Er du morsom? Med unntak av Blackburn kampen i ligacupen var han helt ræv frem til langt ut på nyåret. Så startet han å klage over lite spilletid etter prestasjoner som var langt under pari. Så kom Tottenham-kampen å han fikk nyvunnenen selvtillit. Å alle gikk fra, "greit om han drar" til "kjøp han nå!" over natta. Hadde det ikke vært for Tottenham kampen ville Tevez stort sett vært et trekk på skuldra og et enkelt farvel."

 

Haha, så du tror faktisk at det er bare (eller for det meste) pga. Tottenham-kampen det "gjør litt vondt" at han drar? Virker som om du bare hater spillemåten hans så det han faktisk gjorde som var bra går ut vinduet eller noe. Siden steen har snakket om det han gjorde før nyåret når han skulle ha vært "helt ræv frem til det", så slipper jeg å gå gjennom alt.

Vil også nevne at Tevez var spilleren i beste form (ikke alt sees på målratio) når sesongen startet, hvis du f.eks husker når Community Shield var mot Pompey og i hele pre-season og alt. Han fikk ikke spilt første kampen i PL pga. famileproblem og man så at vi savnet han og det ble også 0-0 osv. Han hadde mange viktige involveringer i høst-tiden som steen nevner, som du kanskje "glemmer" eller lar være siden du kanskje har noe imot han. Og på f.eks Anfield så scorte han faktisk målet vårt og var en av de bedre spillerne på dagen, i motsetning til f.eks Rooney (ja, jeg vet han var høyrekant og at taktikken slo feil) men det er bare et eksempel.

 

Fikk forresten Season Review DVD'en fra Play.com i går i postkassen, skal sjekke den ut snart og se litt mer på "hvor ræv" Tevez var imotsetning til offensive delen i laget vårt i år som var jo alle sammen helt på topp. :) Og når vi først skal gå inn på at Tevez ikke var god i år og alt, så er det også å tenke på det i helheten. Var dette en veldig sterk sesong av Utd offensivt? Nei, egentlig ikke. Tid trengte vi å få det til å fungere, fordi det var store forandringer i år pga. kjøpet til Berbatov som fikk oss til å skyve Ronaldo mer ut på kanten hvor han ble mye mer og slo heller innlegg enn å kutte inn som han gjorde i 07/08 sesongen hvor han hadde så mye suksess. Det var noen få kamper alt fungerte, men det ble aldri mange mnd. på rad alt var herlig og samspilt. Offensivt var vi ikke i det HELE tatt nærmeste vårt beste i år, og Tevez var en del av det og var heller ikke på sitt beste i hele sesongen.

Synes det er viktig å se på det når man evaluerer en offensiv spiller i troppen vår fra årets sesong.

 

Må også nevne at noen av dere alltid sa "alle kan ikke være som Scholes/Giggs" osv. når jeg snakket litt dritt om Ronaldo. Men selvfølgelig gjald det ikke for Tevez nå.

Ronaldo LØY faktisk og playet med fansen (det går ALDRI greit) mens Tevez kanskje sutret men var ÆRLIG (ikke alltid bra men han var ihvertfall ærlig) og lot det ALDRI påvirke det han gjode sportslig for oss på banen og var heller kritisk mot slutten av sesongen for å matche Liverpool ligatitler.

Og noen av dere sier Ronaldo er derfor mer PROFF en Tevez. Det blir så ekkelt.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nå holder jeg på å falle sammen. Dette blir bare så Pro - Tevez at det ikke går an. Han hadde en dårlig sesong og hadde svært få gode kamper. Han scorte noen viktige mål, men det holder ikke totalt sett. Ja, Ronaldo er en god del proffere enn det Tevez er i måten han oppførte seg. Han spilte fotball på samme måte som i 07/08, og oppførte seg omtrent likt på banen. I media så roet han ned spekulasjonene rundt hans egen fremtid (Hvordan du kan se på det som han "playet" fansen skjønner jeg ikke.) Etter min mening så er det Tevez som har "playet" fansen. Han elsker visst supporterene, men allikevel så klarer han ikke å se hvor respektløst det er å gå til City eller Chelsea. Hele det der "I love the fans" greiene kunne jeg kjøpe til en hvis grad før han faktisk takket nei til en 5 års avtale med oss. Da elsker du ikke supporterene nok. "I don't feel like a part of the family" greia blir også altfor dum. Klubben måtte/b] erstatte en skadeplaget Louis Saha, og det var ikke nok penger til å signere Tevez etter det. Dette må han da forstå? Nå var vi villige til å benytte oss av opsjonen vår (eller kanskje den hadde gått ut? Uansett så var vi villige til å gjøre han til en del av "familien"), og han takket nei.

Lenke til kommentar
Fikk forresten Season Review DVD'en fra Play.com i går i postkassen, skal sjekke den ut snart og se litt mer på "hvor ræv" Tevez var imotsetning til offensive delen i laget vårt i år som var jo alle sammen helt på topp. :)

Sorry tc. Akkurat den setningen var så pro-Tevez at jeg blir kvalm (resten var ganske ille det også, men den tok kaka). Har noen sagt at alle våre offensive spillere var på topp? Har noen sagt at vi var strålende offensivt i år? Har noen sagt at Tevez var ekstremt mye dårligere enn resten?

 

Nei.

 

Du kan skylde så mye du vil på at det var en kollektiv svikt, men faktum er at Tevez ikke bidro til å gjøre det offensive bedre (heller verre egentlig da Berbatov, Rooney og Ronaldo presterte et lite hakk bedre). Og det er noe en spiss til £25,5 mill og garantert ganske så høye lønnskrav skal gjøre.

 

Og en toppspiss til £25 mill skal ha flere gode kamper enn midt-på-treet-kamper. For det er det dette handler om for min del. Nemlig pris og hvordan vi skal bruke £25 millioner best.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Jeg svarte for det meste om hvor "dårlig" Tevez hadde vært og alt det, så sier bare litt om det andre.

Roet ned media? Si meg en ting. Når han allerede har sagt 100 ganger før at bare Gud vet hvor han skal osv. så sier han i APRIL og i MAI at Man Utd er klubben for han. Hvorfor ikke heller være ærlig (når Tevez gjorde det likte jeg det heller ikke men ærlighet er veldig viktig og) og bare si at han skal se på det etter sesongen og at bare Gud vet og alt det vanlige blablabla.

Det er å playe fansen, fordi jeg (og sikkert mange andre) tenkte, "ja, da beholder vi han ihvertfall en stund til og kan roe oss ned nå". Var jo flere her som trodde ryktene skulle bli mindre i år enn i fjor faktisk pga. slikt også stakk han plutselig tidlig i juni og vi finner ut han snakket med Calderon i desember og i dag (kanskje) innrømmer han har vært stygg selv med hele saken og ikke minst irriterende. Ronaldo gjorde noe stygt og feil, Tevez gjorde kanskje litt feil å sutre litt i media men var da absolutt ikke noe stygt gjort mot supporterne eller noe.

 

Og den del av familien biten har jeg snakket om før. Jeg (og en del flere jeg har snakket med og andre jeg kjenner KAN ihvertfall skjønne det) sa det før. Økonomien sliter eller whatever? Men da kjøper man ikke Berbatov foran øyne hans sommeren etter han presterte å være med på et PL og CL-vinnende lag (første gang siden 99 i en så stor klubb) for 30 mill pund mens han ikke får kontrakttilbud med klubben han ELSKET å spille for, for så og bli halvveis vraket i mye av sesongen etter; også får tilbud på kontrakt rett på slutten av alt når Ronaldo drar og det kanskje er "like greit" å kjøpe han etter 2 års tenketid på det for klubben.

 

Dette blir bare det samme om og om igjen, og noen av dere er helt uenige og jeg er helt uenige med deg. Tror det må bare bli sånn, ja.

 

Fikk forresten Season Review DVD'en fra Play.com i går i postkassen, skal sjekke den ut snart og se litt mer på "hvor ræv" Tevez var imotsetning til offensive delen i laget vårt i år som var jo alle sammen helt på topp. :)

Sorry tc. Akkurat den setningen var så pro-Tevez at jeg blir kvalm (resten var ganske ille det også, men den tok kaka). Har noen sagt at alle våre offensive spillere var på topp? Har noen sagt at vi var strålende offensivt i år? Har noen sagt at Tevez var ekstremt mye dårligere enn resten?

 

Nei.

 

Du kan skylde så mye du vil på at det var en kollektiv svikt, men faktum er at Tevez ikke bidro til å gjøre det offensive bedre (heller verre egentlig da Berbatov, Rooney og Ronaldo presterte et lite hakk bedre). Og det er noe en spiss til £25,5 mill og garantert ganske så høye lønnskrav skal gjøre.

 

Og en toppspiss til £25 mill skal ha flere gode kamper enn midt-på-treet-kamper. For det er det dette handler om for min del. Nemlig pris og hvordan vi skal bruke £25 millioner best.

 

Men jeg snakker jo ikke om at han skulle ha blitt kjøpt opp nå.... Og ikke minst, at klubben vi elsker faktisk ga han tilbudet og var jo villige å betale disse 25 mill. Så da er du egentlig uenig med klubben nå og, mens du forsvarer alt klubben har gjort.

 

Og skyt meg hvis dere vil, men minus Berbatov var vi bare bedre sesongen før. Og Tevez fikk ikke minst starte en CL-finale og, mens Berbatov varmet benken, kom inn på og bommet en free header i feltet og.

 

EDIT:

 

"Har noen sagt at alle våre offensive spillere var på topp? Har noen sagt at vi var strålende offensivt i år? Har noen sagt at Tevez var ekstremt mye dårligere enn resten?"

 

Så da er du vel nesten like åpen til at vi kvitter oss med Berbatov? Han var jo litt over 30 mill han og. Eller er det bare noe av sutringen til Tevez fikk deg til å tenke at det er greit å la han gå?

 

EDIT 2:

 

HAR INGENTING MER Å SI. HAR SAGT ALT JEG HAR TENKT PÅ. FOR Å OPPSUMMERE: JEG VAR IKKE AKKURAT GLAD NÅR TEVEZ SUTRET HELLER. MEN AT RONALDOS OPPFØRSEL KAN BLI SETT PÅ SOM BEDRE ENN TEVEZ SKJØNNER JEG IKKE. JEG FØLER TEVEZ GA KLUBBEN MYE, OG KAN SE HVORFOR HAN HADDE NOEN PROBLEMER MED KONTRAKTEN NÅ OG HVORDAN TING BLE GJORT I FJOR ETTER 07/08. MEN JEG ER KLAR Å GÅ VIDERE, OG VIL SE ET PAR STORKJØP NÅ Å ERSTATTE SPILLERE SOM HADDE SÅ MYE KVALITET SOM RONALDO OG TEVEZ.

 

ONE UNITED.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Men jeg snakker jo ikke om at han skulle ha blitt kjøpt opp nå.... Og ikke minst, at klubben vi elsker faktisk ga han tilbudet og var jo villige å betale disse 25 mill. Så da er du egentlig uenig med klubben nå og, mens du forsvarer alt klubben har gjort.

 

Og skyt meg hvis dere vil, men minus Berbatov var vi bare bedre sesongen før. Og Tevez fikk ikke minst starte en CL-finale og, mens Berbatov varmet benken, kom inn på og bommet en free header i feltet og.

Så du mener at vi burde kjøpt ham forrige sommer? Etter vi hadde svidd av £30 milll for å erstatte Saha?

 

Jepp, jeg er uenig med klubben. Ser ikke så mye galt i det, så lenge det ikke går for langt. Og det kan jeg låve deg aldri kommer til å skje. :)

 

Når det er sagt, kunne jeg gjerne vært med på et kjøp av Tevez nå som vi snart (forhåpentligvis) har £100 mill på konto, men var det om å bruke 25-30 mill på en spiss ville jeg heller at vi skulle kjøpe en annen en.

 

Og når du må begynne å få en annen spiller til å virke dårligere for at Tevez skal høres ut som en toppspiss, da har du ikke akkurat "vunnet" diskusjonen. :)

 

Så da er du vel nesten like åpen til at vi kvitter oss med Berbatov? Han var jo litt over 30 mill han og. Eller er det bare noe av sutringen til Tevez fikk deg til å tenke at det er greit å la han gå?

Nei, Berbatov er en så vannvittig mye bedre fotballspiller enn Tevez at det ville vært galskap å selge ham. I tillegg har han bare vært i klubben en sesong, samt at han ikke er på lån, noe som gjør at det blir litt feil å sammenligne de to. Og sutringen til Tevez gjorde ikke at jeg hadde mer lyst til å beholde ham nei. Det var kanskje dråpen som fikk begeret til å renne over, om vi setter det litt på spissen. Hvis de var sanne selvfølgelig.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Greit, jeg ser poenget ditt og kan være med på at det er forskjellig med Berbatov-saken. Ble bare litt overflødig og er egentlig ganske lei av det hele.

 

Det er på tide å gå videre som jeg sa på slutten av forrige innlegget i en edit. Jeg er også bare lei meg fordi jeg vil vite ALT. Vil vite akkurat det Tevez selv sa, og hva agenten fikk han til å si og hva media faktisk fikk fra han som ble skrevet. Agenten ville jo sikkert at Tevez skulle sutre og komme seg vekk fra Utd siden det kanskje betydde mer penger for han senere når han selger Tevez og alt.

Tevez var dårlig i engelsk, snakket uklart og la oss være ærlige, ikke den smarteste personen som finnes. :( Er også litt skeptisk til at han bare sa nei til kontrakten Utd ga han nå, og tror det er mye av det som agenten fikset for å skaffe mer penger til "firmaet" siden de får mer penger av en annen klubb eller noe uten at Tevez hadde så mye å si. Er pga. slike ting jeg bare HATER media i fotball. :(

Frykter bare det verste, og vil bare savne Tevez som spiller i United.

 

Tilgi meg om jeg gikk litt overboard til tider, det er ikke helt meg heller. Faen heller, hater bare at det ble så mye ROT. Jævlig ekkelt å bli involvert i firma-bullshit, jævla agent og alt. Skulle bare ønske vi kjøpte Tevez etter West Ham hadde kjøpt han eller noe, fra en klubb. Skulle bare ønske han var VÅR spiller fra dag en. Skulle bare ønske, skulle bare ønske...

 

It's over. Time to move on. Jeg er trist, men ikke down. Vi vil bli sterkere, og må klare å bygge laget rundt andre nå.

 

Fy faen, jeg er bare så glad vi har de gamle hodene i Giggs, Scholes, Neville osv. og nå spesielt denne mannen. Får meg til å smile uansett hva som skjer.

 

Wayne fucking Rooney, time to fucking step up.

 

image-7-for-wigan-1-2-manchester-united-gallery-257288549.jpg

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Ble litt i overkant krass jeg også ser jeg. Beklager det. :) Altfor mye rot som du sier. Var det en spesiell grunn til at vi ikke signet ham med en gang slik Liverpool gjorde med Mascherano? Skal ikke se bort i fra at språkproblemene kanskje gjorde det litt verre ja. Heller ikke lett når man her en pengesugende jævel som agent. Nei, vi bør nok komme oss videre ja, så da sier vi oss ferdig med denne diskusjonen, eller hva?

 

Ser ut som om det er Valencia og Benzema som er på vei inn. Må si meg rimelig fornøyd om vi får de to.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er ferdig med det nå. Var bare forskjellige tanker som alltid slo meg og jeg er en type person som blir smeltet av innsats. Rooney, Tevez, Park osv. Selvom Scholes er all-time favoritten, men han er bare ute av denne verden. :)

Det går bra, skjønner at du svarer med samme mynt når jeg overdrev en del jeg og.

Ja, rot er ekkelt, Vet egentlig ikke hvorfor vi ikke gjorde det som Pool gjorde med Mascherano, og det er slikt som frustrerer meg men det er nok mye som skjer som vi ikke vet om så det ligger sikkert noe i det.

Og språkproblemene kan ha noe å si, samtidig som det kan være irrelevant også. Så best å bare la det være og gå videre. Finito.

 

Valencia er jeg positiv til, liker det meste jeg har sett av han. Men er ikke akkurat en garantert suksess heller, men hvem er vel det før de kommer. Er som sagt positiv, og tror vi kan få det beste ut av han. Og det beste av han er definitivt god nok for Utd.

Benzema, vel, litt mer skeptisk. Han er sterk ja, og kan avslutte men i Ligue 1. Joda, kan nok utvikle seg og bli en god spiss i PL under Fergie og i Utd, men vi får se. Og er vel ikke så mye som støtter at det "ser ut som han kommer"? Gjerne del noe hvis det er noe "konkret" jeg har gått glipp av.

Tenker på noe slikt som Whelan som snakker åpent om hvordan Valencia kommer nesten sikkert til å gå til United osv.

 

Hvem ellers er gode valg da? Huntelaar er kvalitet, men om jeg vil ha en slik spiss i klubben er jeg veldig usikker på. Det betyr ikke at jeg ser på det som negativt, men bare litt usikker om den stilen er det som passer laget nå. Ville ikke vært lei meg om vi hadde kjøpt han da, så sånnsett er jeg positiv der og.

 

Ellers har vi gode unge spisser som Welbeck og kanskje evt. Macheda. Har for en eller annen grunn mindre tro på Macheda, men blir litt urettferdig å involvere gut-feeling og lignende her. Har ihvertfall en VELDIG god følelse når det gjelder Danny boy, kan se for meg han bli stor på Old Trafford. Men man kan ta veldig feil på slikt og, så.

Vi får se. Spennende er det, men er også litt lei rykter og sånt; gleder meg til vi får noe gjort offisielt altså.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Du har jo Aguero, men han blir garantert ekstremt dyr. Ellers så har vi Eto'o og Henry. Litt mer av den eldre garden, men det kan jo bare være positivt for Macheda og Welbeck sin del. I tillegg finnes Agbonlahor som er engelsk og ung men hakket dårligere enn de andre som er nevnt.

 

Angående Benzema finnes dette: http://www.manchestereveningnews.co.uk/spo...s_in_on_benzema . Pluss en haug med smårykter fra diverse useriøse nettsteder.

Lenke til kommentar

Ja, Aguero, men tror han blir litt urealistisk. Henry tror jeg ikke noe på, og vil ikke ha en så gammel fyr inn uansett. Og Eto'o er dødelig men er også litt gammel så passer heller ikke. Agbonlahor er veldig rask men har myyye å gå på fortsatt og tror ikke han er type spissen vi leter etter akkurat nå. Benzema og KJH ser jeg på som eneste veldig realistiske kjøp i år.

 

Åja, ok. MEN er jo ikke dårlig men eneste sitaten der er jo bare

"Nobody knows what is going to happen. What should we do if Manchester, who have a lot of cash to spend, want to sign Benzema?"

av sportsdirektøren til Lyon så er ikke så veldig "nærme" en evt. signering av han vil jeg tro. Er vanskelig å si uten mer.

Men det med Valencia nede på artikkelen får meg itl å føle rimelig sikker på at vi får Valencia. Og Whelan overdriver kanskje litt, men Valencia er god nok, det er jeg sikker på. Håper vi får han i boks før vi går på pre-season turen og alt!

Lenke til kommentar

Henry kunne jeg ikke tenkt meg. Han har gjort en fin sesong, men han er vel over 30 år nå? Eto'o synes jeg også blir litt for gammel. Aguero er en veldig spennende spiller som allerede holder et svært høyt nivå, men jeg vet ikke om han er riktig type for United. Han er ikke en typisk spydspiss, og holder seg ofte litt for dypt på banen. I den posisjonen har vi allerede Berbatov, og Rooney er også svært ofte langt tilbake på banen.

Lenke til kommentar

Ribery for £40 mill. og Benzema for £30 mill? Ja takk! Usikker på denne Douglas Costa, har ikke hørt noe om han eller sett noe av han, men om vi bruker 70 millioner av de anslåtte 100 millionene vi har å bruke i år på Benzema og Ribery er jeg åpen for å gå for ungt talent. Når jeg tar en titt på laget ser jeg hvor sterkt laget vårt egentlig er, og hvor sterkt det blir om disse overgangene blir et faktum.

 

 

 

Keeperplassen blir gradvis tatt over av Foster, men VDS er fortsatt absolutt god nok. En ny keeper er nok nødvendig snart, men ikke i dette transfervinduet.

 

I forsvar har vi noen av verdens beste spillere i sine posisjoner på tre av fire plasser. Høyrebacken er akilleshælen, men Rafael og O'Shea er gode nok. Brown må vel være på vei tilbake snart? Evans er god backup i midten. Venstrebacken er den eneste plassen hvor vi mangler en god erstatter. Fabio er nok ikke erfaren nok, men det kommer. God dekning jevnt over i forsvar, ingen behov for kjøp, IMHO.

 

Midtbanen er kruttsterk. Sentral midtbane bugner av kvalitet, og vi har fem spillere å rullere. Seks når Hazza kommer tilbake. Scholes og Giggs er dessverre på vei ut, har 2-3 gode sesonger igjen, forhåpentligvis. Fire spillere som ville spilt fast på omtrent alle lagene i PL er uansett godt nok. Vingene har et gapende hull etter at Ronaldo dro, men Park duger, og Nani bør greie å få orden på tingene sine. Dårlig sesong, men om han blir litt jevnere i prestasjonene kan han fort få det til. Rooney kan spille enkelte kamper på kanten, men det bør ikke, og skal ikke, bli en permanent løsning. Trenger minst en erstatter, og Ribery kommer forhåpentligvis. Ljajic skal visstnok kunne bekle vingen og er ifølge speidere nesten klar for PL allerede. Landsmannen Tosic har fortsatt tilgode å spille mye førstelagsfotball, men har imponert på reservelaget i det siste. Trenger en erstatter og litt tid til å drille inn talent på vingene, ellers greit.

 

Angrepet består per dags dato av Rooney og Berbatov som holder United-nivå. Welbeck og Macheda kommer nok til å havne på banen både titt og ofte i løpet av neste sesong, men det må en ny spiss til for å ha god nok dekning. Benzema løser det problemet. Problemet er scoringer. Verken Rooney eller Berbatov bøtter inn mål på Ronaldo-vis. Benzema kan være løsningen, men hvis han ikke er det blir det verre. Jeg tipper at vi har nok angrepskraft til å score nok mål uansett. Med innkjøp av Benzema er dekningen uansett god også her.

 

Laget om disse innkjøpene skulle bli en realitet og vi får orden på langtidsskader.:

 

-------------VDS

Brown--Vidic--Rio--Evra

Park--Carrick--Scholes--Ribery

-----Rooney----Berbatov

 

Enorme rom for endringer, hovedsaklig på topp og på sentral midtbane. Vanskelig å sette Benzema, Fletcher, Hazza og Anderson av banen, men du verden for en dybde i stallen.

 

 

Spørsmålet er bare, hvor behøver vi egentlig å benytte oss av de gjenværende 30 millionene? Jeg ville ikke sagt nei takk til en ny høyre ving (Valencia?), men annet enn det ser jeg virkelig ikke hvor det er mulig å forsterke.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Haha, så du tror faktisk at det er bare (eller for det meste) pga. Tottenham-kampen det "gjør litt vondt" at han drar? Virker som om du bare hater spillemåten hans så det han faktisk gjorde som var bra går ut vinduet eller noe. Siden steen har snakket om det han gjorde før nyåret når han skulle ha vært "helt ræv frem til det", så slipper jeg å gå gjennom alt.

Du leser hva du vil lese TC, å du er tydeligvis ferdig med diskusjonen uansett. Som toppspiss var Tevez helt fram til Mars elendig. Kan ikke forvente spilletid med det han viste frem. Det er poenget mitt. Er kun Blackburn kampen som skiller seg nevneverdig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...