Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har fått heilt dilla på Ephrat, synd dei kun har kome med eitt album, for det er fabelaktig bra. Nokre tips til liknande band?

 

Takk for tipset. Albumet trengte et par spins, men nå sitter det som et skudd! Virkelig bra. Minner meg om nyere Porcupine Tree (FOAB og The Incident), men dette har du jo hørt fra før. Du kan sjekke ut Demians, med albumet Building An Empire, som ikke er så langt unna. Veldig bra det og.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva som er prog med det, men uansett ikke min smak i det hele tatt. Liker Meshuggah, Opeth og Textures, for å nevne noen ekstreme, men dette blir for drøyt :)

 

Minner meg om nyere Porcupine Tree (FOAB og The Incident).

Kanskje ikke så rart siden albumet faktisk er produsert av godeste herr Wilson :)

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar

Og når det først er på banen, så spiller Porcupine Tree en "evening with"-konsert i selveste Royal Albert Hall, London 14. Oktober. Konserten er allerede utsolgt. Det blir nok en stor milepæl i bandets historie. Selv sitter jeg og vurderer om jeg skal kjøpe billett på svartebørsen. Så de i London i fjor og det var helt perfekt. ROH blir nok enda bedre, altså bedre enn perfekt, så da må det nesten være verdt pengene.

Lenke til kommentar

Satt å sikla på den konserten eg og, blir nok absolutt ein minneverdig aften.

These shows will be evening-with concerts with PT playing an extended set - although we can't tell you exactly what the evening will hold at this moment, the band are planning some very special things that will make these 2 shows unique experiences for everyone.
Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noe svært i denne tråden, så det er godt mulig jeg nevner noe som allerede er nevnt.

 

Phideaux - Doomsday Afternoon.

Fantastisk album, jeg vet ikke hva mer jeg skal si. Det må bare høres.

Sjekk ut albumet på Spotify, eller eventuelt på youtube.

 

Portal - Blood Red Tape.

Dette bandet snublet jeg over i en facebook-ad. Rart nok, men det er faktisk veldig bra. Vet ikke helt hva jeg kan sammenligne det med. Dere kan egentlig velge selv; hør.

Spotify og

.

 

Echolyn - The End is Beautiful.

Spotify og

(live riktignok, men de spiller bra!).
Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke alt for interessert i prog, men har fått opp øynene for ukjente band som spiller slik musikk.

 

Jeg har nettop vært med å lage en musikkvideo for et band som driver prog.rock!

Ganske bra musikk :)

 

Sjekk ut videoen, og gi tilbakemelding :)

 

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke alt for interessert i prog, men har fått opp øynene for ukjente band som spiller slik musikk.

 

Jeg har nettop vært med å lage en musikkvideo for et band som driver prog.rock!

Ganske bra musikk :)

 

Sjekk ut videoen, og gi tilbakemelding :)

 

 

Ikke værst dette egentlig, men det er vel ikke akkurat prog?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...