Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du liker prog, korfor hører du på slikt ræl?

 

På kva måte er nokon av dei bandene der ræl? Dei er jo geniale alle tre.

 

Tykkjer heller ikkje dei er fullstendig upassende i ein prog-tråd, eg trur ikkje det finnes ein betre samletråd for så varierte band uansett, og ein masse prog kan minne litt om alle.

 

Eg har litt problemer med å komme på noko som passer heilt perfekt, riktignok. Høyrd Paatos? Progrock med ein del trip-hop i seg, vil sikkert falle i smak.

Endret av someOen
Lenke til kommentar
Hørt veldig mye på porcupine tree i det siste, men greier ikke legge ifra meg FoaBP og In absentia. Får liksom ikke helt startet på de andre albumene. Forslag til hvilke album jeg burde sjekke ut videre?

Signify, Lightbulb Sun, Stupid Dream, Deadwing. Pick one. Alle fire er meget gode (Signify er min favoritt for øyeblikket, men det varierer). Om du liker FOABP godt, sjekk også ut EP'en Nil Recurring. Ikke glem The Incident heller. Den er også veldig bra, men jeg brukte lengre tid på å like den enn de fire første jeg anbefalte.

 

 

Nån annan som tycker att Porcupine Tree har alldeles för ojämna plattor? Nu är det ofta så att varje PT-skiva har två eller tre riktigt bra låtar medans resten kan vara riktigt halvdant tycker jag. Skulle man istället skrapa bort allt dåligt så skulle man kunna få ihop tre tiopoängare av PT-skivor.

Uenig med deg. Deadwing har et par svakere låter synes jeg, men ellers er det jaggu lite å utsette. Jeg synes de fleste albumene har en fin flyt, holder et konsekvent høyt nivå, og blir sjelden kjedelige. Vet likevel fra da jeg selv begynte å høre på PT at noen sanger virka kjedeligere enn andre, men at disse henta seg veldig opp med jevne mellomrom.

 

-

 

Se filmen hos Youtube

Endret av ole.e
Lenke til kommentar

Radioactive Toy er etter min mening en av PT's beste låter. Fantastisk fremført på DVD-en!

 

Fordi eg synest det er kjedelig intetsigende musikk. Det gir meg absolutt ingenting å høre på det. Tilogmed Sputnik er bedre, han får meg ihvertfall forbanna :!:

Jeg støtter meg til dette. Radiohead er etter min mening ett av tidenes mest oppskrytte band.

Endret av LueDotten
Lenke til kommentar
Nettopp hjemme fra min andre konsert med trondheimsbandet "22", som har vært på en ungdomshusturne rundt om i Midt-Norge. De kommer med album 22. Februar (22.02, konseptuelt vettu), og det blir virkelig noe folk må flerre opp øynene over. Kanskje det mest progressive, i ordets rette forstand, bandet jeg har hørt. Og helt sinnsvakt ville på scenen, det mest intense showet jeg har sett! (Vi snakker hull i takplater-intenst).

 

Mitt eget band varmet opp, så vi fikk truffet og snakket med folkene i 22. Veldig hyggelig gjeng :) Jeg vedder på at de er et stort og kjent navn i prog-miljøet om ikke så altfor lenge.

Jeg heier! Får du forresten kjøpt E.s.p. på konsertene deres? Skulle så gjerne hatt den på mp3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...