Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du får så mye svar om DT og Opeth her ettersom de er Progmetal. Skulle hatt en tråd for progressive metal også, med mindre vi allerede har det!?

 

Uansett, likte Doomsday Afternoon veldig godt, så da skal jeg i hvert fall sjekke ut Phideauxs nye album.

Hørt veldig mye på porcupine tree i det siste, men greier ikke legge ifra meg FoaBP og In absentia. Får liksom ikke helt startet på de andre albumene. Forslag til hvilke album jeg burde sjekke ut videre?

Lenke til kommentar

The Incident - Meir konseptalbum som FOABP, fungerer råbra

Deadwing - Kan ikkje lytte til PT utan å få med seg Halo, Arriving Somewhere, Open Car, Start of Something Beautiful

Stupid Dream - Solid album, men ikkje eit av mine favorittalbum av PT

Lightbulb Sun - I mine øyre betre enn SD, gjennomført bra

 

Det er dei som merker seg ut. Vidare derifrå er Signify og Up the Downstair og gode album. Kan for øvrig anbefale Live-DVD-en Arriving Somewhere.

Lenke til kommentar

Har faktisk funnet frem Hinterland igjen nå nylig. Syntes ikke det var noe særlig tidligere, men etter noen nye gjennomlyttinger synes jeg det er et veldig flott album.

 

Wobblers nyeste album, Afterglow, er derimot ganske skuffende enda. Albumet er jo stort sett nyinnspillinger av et par gamle demolåter -- som de hadde gjort mye bedre før. Demolåtene Leprechaun Behind the Door, og Imperial Winter White Dwarf er enda det beste de har gjort.

Lenke til kommentar

Nettopp hjemme fra min andre konsert med trondheimsbandet "22", som har vært på en ungdomshusturne rundt om i Midt-Norge. De kommer med album 22. Februar (22.02, konseptuelt vettu), og det blir virkelig noe folk må flerre opp øynene over. Kanskje det mest progressive, i ordets rette forstand, bandet jeg har hørt. Og helt sinnsvakt ville på scenen, det mest intense showet jeg har sett! (Vi snakker hull i takplater-intenst).

 

Mitt eget band varmet opp, så vi fikk truffet og snakket med folkene i 22. Veldig hyggelig gjeng :) Jeg vedder på at de er et stort og kjent navn i prog-miljøet om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Nettopp hjemme fra min andre konsert med trondheimsbandet "22", som har vært på en ungdomshusturne rundt om i Midt-Norge. De kommer med album 22. Februar (22.02, konseptuelt vettu), og det blir virkelig noe folk må flerre opp øynene over. Kanskje det mest progressive, i ordets rette forstand, bandet jeg har hørt. Og helt sinnsvakt ville på scenen, det mest intense showet jeg har sett! (Vi snakker hull i takplater-intenst).

 

Mitt eget band varmet opp, så vi fikk truffet og snakket med folkene i 22. Veldig hyggelig gjeng :) Jeg vedder på at de er et stort og kjent navn i prog-miljøet om ikke så altfor lenge.

Gikk glipp av de her i namsos. Hadde uansett ikke tid pga jobb, men faen altså. De er jo utrolig flinke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...