Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi først er inne på Riverside må jeg kaste Lunatic Soul og Indukti inn i spillet.

Førstnevnte er soloprosjekt til Mariusz Duda (bassist/vokalist i Riverside). Bare et selvtitulert album er utgitt under Lunatic Soul, men det er jaggu saker. Rolig, atmosfærisk prog-rock uten elktriske gitarer i det hele tatt. Kommer forøvrig med et nytt album i år en gang!

 

Indukti er også polsk, delvis i samme gate som Riverside, men har ingen fast vokalist, så mange av sangene er instrumentale. Mariusz Duda fra akkurat Riverside låner bort sin stemme på plata S.U.S.A.R. og er også ei skive som bør høres! Lyden lener mer mot prog metal, men det har ingenting å si da musikken er noe for seg selv, noe kanskje violinen bidrar til.

Endret av blade-bunny
Lenke til kommentar

Dear Fellow Progrockers.

 

Eg har ein beskjed. Beskjeden seier at eg må videreføre den til dokke. Og den låter så her;

 

"Hei, eg heiter One Armed Bandit og eg er eit heilt nytt album frå Jaga Jazzist. Du må høyre meg, du må fortelje alle som likar Jaga Jazzist at dei må høyre meg med ein gang, og du MÅ like meg, for eg er best."

Endret av jonaz91
Lenke til kommentar

Liker at denne diskusjonen har mange gode tips og innspill om mer enn bare prototypeprog'en fra 70-tallet.

 

Oceansize

Fredrik Thordendals Special Defects "Sol Niger Within".

Dysrhythmia

Bubblemath

 

For den som lurer på "Har ikke Onkel nevnt akkurat disse for en fem års tid siden i lignende diskusjoner": Jovisst, godt husket! Men er det at det går lang tid mellom hver gang jeg oppdager nye favoritter fordi jeg ikke bruker nok tid på å lete, eller fordi det faktisk ikke lages særlig mye i akkurat den gata og på det nivået?

 

Det er noen unntak da. Shining sin "Blackjazz", for eksempel. Finfin konsert også!

Lenke til kommentar

Oceansize er et knallband. Commemorative T-shirt. Finfin låt.

Får sjekke ut Bubblemath og Dyshythmia, takk for tips!

 

Jeg tenkte på det samme for noen minutter siden. Det meste nye som blir laget, lever ikke opp til forventningene mine. Kanskje bortsett fra One Armed Bandit. Det er et knallbra album. Blackjazz er også kul, og absolutt bra live.

Lenke til kommentar

Oceansize er et knallband. Commemorative T-shirt. Finfin låt.

 

 

Jepp. Førstealbumet, Effloresce, har også masse snadder.

 

(Funfact: den fulle tittelen på den låta er visst Commemorative 9/11 T-shirt, men det har blitt (selv?)sensurert et sted på veien. Derav strekene imellom på coveret)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...